Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia hormonikierukasta kaivataan!

Vierailija
31.03.2010 |

Onko ollut hyvä? Onko kuukautiset jääneet pois? Onko jollakulla irronnut? Kertokaa kokemuksianne.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-hajut

-haluttomuus

-pitkittyneet kuukautiset, 12 pv

-runsaat silti

-kivut kun käytti kuukuppia

-raskaus

Vierailija
2/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuotoja, kipuja jne. Halut ennallaan tai jopa paremmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppui kokonaan muutamassa kuukaudessa ja sitä ennekin vain vähäistä tiputtelua pariin otteeseen.

Ei tuntunut missään, oli huoletn ja mukava.

Mutta, mutta. Olin 26v kun se laitettiin ja sitä ennen mulla ei ollut ollut ainuttakaan hiivatulehdusta. Alkoi jatkuvat hiivatulehdukset ja 2v kun oli ollut kierukka tuli todella paha kohtutulehdus ja kierukka poistettiin.

Lääkäri kehoitti olla kokeilematta uudelleen minkäänlaista kirukkaa.

Harmillista, kun muuten tykkäsin kovasti, ei mitään sivuoireita ollut.

Vierailija
4/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen jo menossa. Raskauduin nopeasti ensimmäisen kierukan poisoton jälkeen. Ensimmäinen oli neljä vuotta ja toinen ollut nyt reilun vuoden. Toinen kierukka laitettiin nuorimmaisen ollessa 6 kk. Epäsäännöllistä vuotoa oli pari kuukautta ja lopulta kuukautiset jäi kokonaan pois niinkuin ensimmäisenkin kohdalla. Haluihin on ehkä vähän vaikuttanut, mutta ei häiritsevästi.

Vierailija
5/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli karmeen runsaat kuukautiset, nykyäänkin menkat tulee ihan säännöllisesti mutta on tosi niukat verrattuna entiseen.

Raskauksien jälkeen kokeilin pillereitä, mutta noin neljän päivän jälkeen piti lopettaa kun olin ihan skitso. Pää meni sekaisin...hormonikierukasta en ole huomannut mitään vastaavanlaisia oireita.

Ihan on tavalliset pms-oireet pari päivää ennen menkkoja. Heh heh. Mutta en sentää meinaa murhata koko muuta perhettä:) Seksihaluihin ei kierukka mulla vaikuta, paitsi ehkä lisäävästi, kun ei tartte ajatella ehkäisyä.

Vierailija
6/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottelevat! Kipua se ei ole, epämiellyttävä tunne ihan muutaman sekunnin.

Ekat pari kuukautta voi tippassa, mutta sen jälkeen vuoto joko loppuu kokonaan tai tulee ihan tippasukuukautisina. Ei vaikuttanu mun haluihin mitenkää! Ehkä lisäs ku sai vapaasti puuhailla.

Raskauduinkin nopeasti poiston jälkeen. Suosittelen kyllä lämpimästi varsinki jos on kovat kuukautiset!

Vierailija
7/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut tuota kierukkaa, lapsen syntymän jälkeen olen käyttänyt pillereitä, koska imetin. Mutta nyt imettäminen on lopetettu ja tahtoisin ns. helpomman ehkäisymuodon, kun ei ole lapsien tekeminenkään ainakaan lähitulevaisuudessa suunnitteilla.

ap

Vierailija
8/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta on ollut eikä kuukautisia ole enää 2,5 vuoteen ollut! Ei mitään sivuoireita (haluttomuutta on, mutta en tiedä mistä johtuu).

Sen sijaan aiemmin minulla oli kuparikierukka, joka oli kamala. Kuukautiset runsaat, jatkuvia hiivatulehduksia.

Olen kyllä kuullut, että kaikilla ei ole yhtä positiivisia kokemuksia hormonikierukasta kuin minulla. Lienee yksilöllistä, miten se sopii.

Vierailija
9/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen vuoden ajan, loppui sitten kokonaan siinä mielessä ihana. Mutta migreeni paheni ja sain aikamoiset masennusoireet. Gynekologi väitti, ettei voi johtua kierukasta, kun hormonimäärä niin vähäinen. Poistatin kierukan kuitenkin ja nyt puolivuotta mieliala taas ihan tavallinen. Voihan tietty olla, että oisin masentunut tuolloin muutenkin ja sitten parantunut, mutta aika kumma yhteensattuma olisi. Ihmiset reagoivat tosi erilailla.

Vierailija
10/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut tuota kierukkaa, lapsen syntymän jälkeen olen käyttänyt pillereitä, koska imetin. Mutta nyt imettäminen on lopetettu ja tahtoisin ns. helpomman ehkäisymuodon, kun ei ole lapsien tekeminenkään ainakaan lähitulevaisuudessa suunnitteilla. ap

Vierailija
11/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuolloin kun ehkäisyä pohdittiin lääkärin kanssa, päädyin kuitenkin imettämisen ajaksi pillereihin, koska imettämisen aikana kuulemma kohtu supistelee ja voi aiheuttaa kierukan irtoamisen. Tämän vuoksi nyt harkitsen uudelleen kierukkaa :)

ap

Vierailija
12/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 2

Vierailija
13/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuolloin kun ehkäisyä pohdittiin lääkärin kanssa, päädyin kuitenkin imettämisen ajaksi pillereihin, koska imettämisen aikana kuulemma kohtu supistelee ja voi aiheuttaa kierukan irtoamisen. Tämän vuoksi nyt harkitsen uudelleen kierukkaa :) ap

Kierukka (kupari) lienee yleisin synnyttäneiden ehkäisykeino... Hormonikierukka myös tosi monella.

Vierailija
14/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkka on vaihtunut ja hän sanoi että suosittelee hormoonikierukkaa koska minulla on runsaat vuodot -imetyskään ei haittaa.

Kokemusta on kuparikierukasta, runsaat vuodot lisääntyivät, menkat oli kipeät, ehkä pahensi migreeniäkin??

Kuparikierukan asennus ei sattunut. Jälkitarkastuksessa paikat oli palautunu jo täysin ja lääkärin ammattitaito ei riittänyt, sanoi että joko survasee sen tai varaan ajan perhesuunnitteluneuvolan lääkärille.

Oletan, ettei hormoonikierukan asennuttaminen ole tuota ihmeempi.

Enempi varmaan puhutaan miten paljon jännittää ja mikä on lääkärin osaaminen?

Vierailija
15/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi kyllä että se käy ja sen saan, jos haluan, mutta että imetyksestä johtuvan supistelun vuoksi saattaa irrota. Ei varmasti useimmilla irtoakaan, mutta saattaa. Ja onhan se kallis asentaa udeestaan, jos sattuu irtoamaan, joten ihan hyvin ajattelin voivani käyttää pillereitä sen aikaa kun imetän, niin ei tarvitse irtoamista tai irtoamattomuutta pohtia.

ap

Vierailija
16/19 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut hormonikierukka kohta parin vuoden ajan ja tehtävänsä on kyllä hoitanut, mutta mutta

-laittaminen sattui PALJON, olin sängynpohjalla useamman tunnin laiton jälkeen

-kuukautiset eivät jääneet pois

-halut tipotiessään

-tukka ja naama rasvoittuvat (ei koskaan ennen finnejä, nyt jatkuvasti)

-pms-oireet paljon vahvempina kuin myös kuukautiskivut

-lähestulkoon jatkuva hiivatulehdus (jonka terveydenhoitaja lopulta yhdisti kierukkaan)

Nyt on sitten koitettu härveliä poistaa, mutta ei onnistunut ainakaan ensimmäisellä yrittämällä. Toivon todella, että kokeneempi tekijä sen ylipäätään löytää ja saa pois.

Tässä minun kokemukseni, parempiakin varmasti löytyy.

Vierailija
17/19 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ja ainoastaan loistavia kokemuksia, ei mitään ongelmia.

Kuukautiset minimissään ja se on parasta!!

Vierailija
18/19 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poistettiin 5 vuoden kuluttua ( vasta silloin selvisi,ettei ollut paikoillaan,kun menin poistattamaan)

Poistettiin nukutuksessa leikkaamalla.

Nyt toinen tilalla ja toivottavasti pysyy paikallaan.

Vierailija
19/19 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä juurikaan mitään moittimista:

- kuukautiset jäi kokonaan pois puolen vuoden jälkeen

- ei painonnousua, aknea tms

jos nyt jotain moitittavaa hakisin, niin poiston jälkeen raskautuminen näköjään kestää :( joulukuulla poistettiin ja nyt vasta alkaa kuukautiskierto normalisoituun...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä