Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ensin synnyttäneet alateitse ja sitten sektiolla!

Vierailija
31.03.2010 |

Minua vaivaa tällainen että jos on saanut synnyttää alateitse ensin,ja sitten on saanut sektiolla lapsen. Niin miten ne 2 synnytystä eroaa toisistaan? Eli onko siitä sektiosta jäänyt jotenkin tunne että ei ole synnyttänyt niinku pitäs? Onko tullut tunnetta että on ikäänkuin hypännyt vain raskaudesta vauva-aikaan?

Tiedän ihan hölmöjä kysymyksiä, mutta kun itse olen saanut synnyttää kaikki alateitse, ja nyt olen raskaana taas, ja viimeksi oli perätilan vuoksi vilautusta sektiosta, mutta lapsi saatiin käännettyä ja se syntyi alateitse myös. Mutta olisin toisaalta halunnut ihan kokemuksen vuoksi saada sektion. Mutta mietin sitä että olisinko jäänyt jostain "paitsi".

Miten teillä on ollut tunnepuolen asiat synnytyksen jälkeen? Siis sektiosynnytyksen! Onhan siinäkin kai kipuja sitten jälkeen mutta onko ne samanlaiset kuin alatiesynnytyksen kivut vai?

Mielenkiinnolla lukisin muiden synnytyksistä :)

Ja ehkä pääsisin hölmöistä ajatuksistani.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten alatie. Alatie rankempi kokemus sillä hetkellä kun synnyttelin, mutta toipuminen nopeampaa. Sektio taas oli helppo tapa saattaa lapsi maailmaan, mutta siinäkin oli jälkisupistuksia ja haava arkaili jokusen viikon jos nauroi tms. Molemmat kuitenkin positiivisia kokemuksia. Jos kuitenkin valita pitäisi niin varmaan ottaisin sen alatien :)

Vierailija
2/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiolla...mutta se oli hätä sektio.mulla istukka irtos keskel yötä ja tunsin vain ala selkä kipua,jotenki päätin soittaa sairaalan ja ne pyysi sinne...ne laitto mut käyriin ja hetken päästä mulle ilmotettiin et nyt sut nukutetaan,ja tehään hätä sektio...sit nuppi pimeni ja ku heräsin sattu nii perkeeleesti ja sain koko sen päivän ajan lääkettä

en nähnyt vuorokauteen mun vauvaa koska se oli pitänyt elvyttää henkiin ja joutu olee 9päivää happikaapis

lääkäri sano et jos oisin ollut tunnin viel kotona ois vauva menehtynyt...

se oli musta järkkyä,eka herään yöl ja sit aamu yöstä olen jo leikkus pöydäl ja sit masu tyhjä enkä ees nää vauvaa:(

en enää koskaan halua kokea sitä...ja toipuminen kesti kauan minulla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkin paljon. Esikoisen synnytin alateitse ja kuopus syntyi sektiolla. Muistan elävästi sen kun mieheni kanssa ajelimme aamukuudelta kohti sairaalaa ja tiesin että edessä on suunniteltu sektio jos ei hätätapauksia mene edelle. Oli jotenkin absurdi olotila! Sektio itse tapahtumana oli rauhallinen ja kyllä kyynel silmäkulmasta vierähti kun lapsen hetkeksi rinnalleni sain. Ihan yhtä luontevalta se tuntui kuin alatiesynnytyksenkin jälkeen. Sektion jälkeiset kivut olivat minulla todella vähäiset. Pärjäsin ihan perus särkylääkkeillä eikä esim. liikkuminen ollut juurikaan tuskallista. Toisenlaisiakin kokemuksia on sektioiduilla mutta itse pääsin vähällä. Alatiesynnytys oli minulle fyysisesti paljon rankempi ja hankalampi kokemus. Osasyynä tähän pahat repeämät joiden paraneminen kesti pitkään ja joita vielä jälkikäteenkin leikkauksessa korjailtiin. Itselläni on siis ehdoton alatiesynnytyskielto joten lapsen maailmaan saattamiseen ei muita vaihtoehtoja edes minulla ole.

Summa summarum, lopputuloksen kannalta en suurta eroa synnytystapojen välillä nää eikä ainakaan minulla ollut sektion jälkeen sellaista tunnetta etten olisi synnyttänyt. Samalla lailla on jälkivuotoa, maidonnousua ja yleinen hormonihuuruinen olotila.

Vierailija
4/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummatkin tavat synnyttää!

Kakkosella aika rankkaa ollut, hui! Miten onni että tajusit soitella ja mennä lääkärille!

Minulla itselläni olleet alatiesynnytkset helppoja ja vähillä kivunlievityksillä on menty, ja sitä kipua jotenkin odotan nytkin :D Sitä tunnetta kun saan tuntea että NYT on tosi kyseessä! Ja pääsen kamppailemaan itseni kanssa :D (pikkusen hulluko?)

Okei, mutta sitä ei tarvi miettiä että tää synnytystunne ois jotenki huonompi jos synnytän sektiolla. Kiitti vain kaikille ja saa laittaa lisääki, luen kun ehdin!

t:AP

Vierailija
5/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joskus kolmannen teen, niin aivan takuuvarmasti sektiolla!

Näistä kahdesta sektio oli kaikille sujuvampi ja turvallisempi vaihtoehto.

Ei enää koskaan alatiesynnytystä.

Sektiosta toipuminenkin oli nopeampaa ja vauva sai paljon paremmat pisteet.

Ne ehkä kertovat, että kaikki ei mennyt ihan nappiin ekalla kerralla...

Vierailija
6/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse synnytys oli nopeampi leikkaamalla, mutta mies oli ensimmäiset tunnit lapsen kanssa.

Vierailija
7/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivuin nopeasti, ei jäänyt traumoja jne.

Toinen oli perätilassa, olin pettynyt kun en saisikaan synnyttää alateitse, en olisi halunnut mitään leikkausta. Toipuminen kesti kauemmin, haava oli kipeä pitkään, kaiken kaikkiaan heikko olo.

Mutta...ei se sitä lopputulosta mihinkään muuttanut:) Ihana tunne, kun vauva oli maailmassa. Hetken päästä se synnytys jo ikäänkuin unohtuu, ihan sama onko ollut alateitse vai sektio.

Vierailija
8/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunniteltu sektio (kaksoset kyseessä). Alatiesynnytys mulla miellyttävämpi kokemus. Ahdisti, kun sektiossa oli puudutettu kainaloista alaspäin eikä voinut liikkua ollenkaan. Lisäksi puudutuksen teho heikkeni liian aikaisin ja tunsin kun vatsaani ommeltiin kiinni.. Samoin verta menetin aika lailla. Sektion jälkeen olin paljon väsyneempi kuin alatiesynnytyksen jälkeen.

Tunnepuolella lasten osalta ei eroja, äidinrakkaus heräsi kyllä samalla tavalla molemmissa.

Vierailija
9/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka sektio toka alatie. Valitsisin TODELLA sektion jos saisin valita! Sekä synnytys että toipuminen nopeampaa & positiivisempi kokemus eka kerralla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme