Mikä on epätoivoisinta mitä olet tehnyt säästääksesi rahaa ?
Ostin ekan asunnon ja pankki unohti kertoa heidän extra-kuluista, lainannosto jne. Jouduin muutamaksi kuukaudeksi todella tiukalle kuurille. Päätin alkaa säästämään sähköä ja tulin parin kk välein töihin tekemään ruokaa. Pakastin ruuat ja jätin ne työpaikan pakkaseen ja päivittäin söin lounaalla yhden annoksen.
No, vielä fiksumpi. Laitoin ilmoitustaululle lapun otetaan vastaan kynttilän jämiä. Selitin ystäväni tekee samanlaisia kuin tämä Drockila ja ottaa vastaan steariinia, sulattaa ne ja treenaa näillä. Sen aikaisella työpaikalla oli yli 200 henkeä ja mähän aloin saamaan niitä kynttilänjämiä tosi, tosi paljon. Sulatin kynttilät, työpaikalla tietty ja virkkasin kynttilän sydämiä tavallisesta puuvillalangasta ja käytin muottina astianpesuainepurkkeja, työpaikalta ja sitten polttelin niitä enkä sytyttänyt valoja. Ongelma oli kun kynttilöitä oli varmaan 100 ja poltin kerralla aina viittä, nämä nostivat asunnossa lämmön maksimiin, yhden talven olin kotona shortsit ja toppi päällä. Kun eka sähkölasku tuli, ei kulutus siinä näkynyt koska se oli ns arviolasku mutta lähes vuoteen ei lisää laskua tullut, koska ekat 2 oli niin pahasti yläkanttia.
Tein ruokaa töissä vuoden verran ja kynttilöitä poltin n syksystä kevääseen. Kun vajaa vuoden päästä sain kesälomarahat ja tuli joku tälläinen extra-bonus-hyvän työntekijän lisä, pystyin aloittamaan ns normaalin elämän. Kyllä tätä olen vielä vuosien jälkeen nauranut.
Kommentit (8)
Vapaa-ajan nukkunut säästääkseni energiaa :(.
Söin vkonloppuisin pelkästään puuroa ja laihduin todella paljon, ajoin polkupyörällä työmatkat lähes vuoden ympäri, menin kaikkiin kissanristäisiin mitä töihin tuli ilmaisen ruuan/viinan toivossa ja ruokaa olen laukussa salakuljettanut kotiinkin, kävin Virossa ruokaostoksilla hulluina vuosina, kävin luovuttamassa verta ja söin vatsan täyteen tarjoiluista. Nämä tuli äkkiseltään mieleen.
Lapsilla on kolmet synttäri; sukulaiset, koulukaverit ja harrastus. Lahjoja tulee törkeesti ja jokaisista otetaan osa lahjoista sivuun ja viedään niitä lahjoiksi kun saadaan kutsu synttäreille. Sama legopaketti voi tulla jopa 5 krt, tytöllä petsejä. En edes muista milloin oltais viimeksi ostettu lahjaa, jemma on niin hyvä.
Ystäväni mies oli töissä huonekaluliikkeessä kantajana ja työparinsa kanssa veivät mukanaan joka pv asiakkaiden hylkäämiä huonekaluja. Heillä oli vakkaripaikka joka otti ne myyntiin mutta välillä kaikki eivät kelvannut ja ne kannettiin mulle. Myin niitä huutiksessa alkaen 1 € ja kaikki meni ennen pitkään kaupaksi. En omistanut kivoja huonekaluja, vain sänky oli ns pysyvä huonekalu. Olohuone oli iso ja maksimissaan siellä oli 3 sohvaa kerralla. Kun ystäviä kävi kylässä, oli aina uusi kalusto. Mies oli ikävä kyllä töissä vain pari vuotta ja huonekalut liikkuivat hitaasti ja edullisesti, mutta kyllä lopulta itselle mieleiset huonekalutkin löytyivät.
Toiset sanoo olleensa kynttilänvalossa kuukausia, toiset syö 35 sentin nuudeleita... Sinä olet epätoivoinen kun "Olin pari viikkoa shoppailematta" Hervoton suhteellisuusdentaju =D =D =D =D
ja vaikka olisi rulla ollut siellä telineessä, ettei irtoa, käärin pelkkää paperia rullalle käden päälle ja näitä sitten käsilaukussa kuskasin kotiin. Todella typerää, vessapaperi on kuitenkin halpaa!! Jostain oikeasti rahaavievästäkin olisin voinut säästää. Aika aikaansa, sitten keksin muuttaa halvempaan asuntoon :D
Rautatieaseman vieressä oli VR.n makasiinit. La & su n klo 11 menin repun kanssa, etsin tyhjän paikan ja levitin omaisuuteni siihen. Koska myytävää oli vähän, oli tavarat väljästi sijoiteltu, kävi kauppa todella hyvin.
Asuin taloyhtiössä jossa asui paljon vuokralaisia ja vaihtuvuus oli suuri ja vintillä oli paljon hylättyjä tavaroita.
Tein sen yhtenä kesänä n 10 vkonlopun ajan, kumpanakin päivänä ja sain rahaa aina vähintään 100 mk, yleensä jopa 200.