G: Kuinka monta lasta haluaisit, jos ei ajateltaisi mitään "muttia"
Lapsiluku, jos isompi auto, isompi asunto, raha jne. eivät olisi mikään ongelma.
Ja kuinka monta lasta on nyt?
Kommentit (91)
enkku anoppi muistutti yks paiva etta olin sanonut useamman lapsen kyselyihin pian lapsen synnyttya: one is fun, two is hard work..
Nyt ei ole yhtäkään, tehtailu aloitetaan syksyllä.
Nyt kolme lasta ja voimat loppu yms. muttia, joten tähän jää.
12 on jo ja enempää ei tuu kun ikä tulee vastaan, muuten vois vaikka tullakin;)
ja vielä yhden vauvan haluaisin...Mutta. En tiedä näkeekö neljäs koskaan päivänvaloa, jollei ne "mutat" muutu.
nyt on 2 lasta, se kolmas on realistinen mutta neljäs meneekin jo sitten sinne "mutta" kategoriaan..
eka mahassa. kahteen varmaan jää jos kaikki menee hyvin. kolme max.
huomasin että mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän unelmalukuni tulee täyttymään.
aina ollut haaveissa 15v lähtien jostain kumman syystä.
Neljä on nyt... korkeintaan pari enää tulee, vaikeat raskaudet ja ikä alkavat olla ongelmana.
ei mulle mitään muttia,
Mutta oma ja puolison jaksaminen, terveys,ikä, synnyttäminen, lapsen henkisestä hyvinvoinnista huolehtiminen... Nyt on kaksi lasta, heille riittänee voimavaroja antaa rakkautta ja huolehtia heistä heidän varttuessaan. On sisarukset veli jota rakastaa.
4 nyt ja yksi ainakin vielä toiveissa :)
näihin kahteen jää
Huomasin muuten, että näin tuntuu olevan aika monella.
Suomeen syntyisi paljon enemmän lapsia, jos yhteiskunta tulisi paremmin vastaan.
Ilman mitään muttia minä ottaisin vielä kaksi lasta lisää, nyt muksuja on viisi - mutta tähän jää.
viides lapsi toiveissa ja tilauksessa, ei vaan ole ilmoittanut vielä tulostaan.
Neljä siis jo on.
Autossa ja asunnossa on tilaa, ja talouskin kestää, vaikka olen kotiäiti.
Viisi lasta olisi toiveittemme täyttymys.
ilman yhtäkään muttaa 6 olis kiva, tai ehkä jopa 8
Ikä on suurin mutta.
Jos ei tarvitsisi välittää siitä että:
- meillä raskautuminen hankalaa ja kallista, vaatii hoitoja (masuvauva n. 8.000 eur)
- ikä alkaa tulla vastaan etenkin kun ei takaita että seuraavatkaan tulisi pienillä väleillä
- oma fyys & psyyk jaksaminen pelottaa
- rahat ei riitä
- kämppä ei riitä
- auto ei riitä
- työura menisi lopullisesti sekaisin.
uusioperheessämme on nyt kolme. Molemmilla yksi "oma" ja yhteinen kuopus. Luultavasti yksi vielä tehdään jos saadaan:)
nyt on 2. ihan hyva kuitenkin nain! olen tyytyvainen, vaikka sita kolmatta ei tulekaan.