G: Kuinka monta lasta haluaisit, jos ei ajateltaisi mitään "muttia"
Lapsiluku, jos isompi auto, isompi asunto, raha jne. eivät olisi mikään ongelma.
Ja kuinka monta lasta on nyt?
Kommentit (91)
Nyt yksi siitä määrästä kasassa...
Järkevästi mutta näkökohdat huomioon ottaen niitä on vain 2 kpl.
Meillä kaksi ja näillä mennään. Mutta aina sitä yhdestä vielä näköjään vähän salaa haaveilee =)
nyt meillä on 4 ihanaa lasta joista nuorin täyttää huomenna 1v. aivan kauhea ahdistus siitä että tämä olisi meidän viimeinen vauva.
Etenkin vauvoja voisi olla vaikka rajattomasti, mutta nekin tuppaavat jossain vaiheessa kasvamaan... ;-)
Nyt on kaksi, 3- ja 1-vuotiaat. Toivottavasti ikä antaa myöden (nyt olen 35). Ainoat mutat meillä on mun hirveet pahoinvoinnit n. 3 ekaa kuukautta vaikka olen ollut lääkityksellä... ja se etten halua antaa alle kaksvuotiasta tai peräti kolmevuotiasta mihkään hoitoon siksi aikaa kun äiti oksentaa/meinaa oksentaa melkein 24h/vrk...
Voi kun tietäis etukäteen tuleeko samanlainen pahoinvointi seuraavassakin raskaudessa.
Nyt on 3, mutta vaikeiden raskauksien vuoksi, mietin "uskallanko"/"jaksanko" enää. Nuorin nyt 4kk ja vauva-aika on ihanaa :).
Kaksi on nyt ja lapsiluku on tässä. Mutta, jos siis ei ajateltaisi niitä muttia niin neljä lasta.
Minä kyllä mielelläni haluaisin paljon vauvoja. Vauvat ovat ihania. Kotiäitinäkin on kiva olla.
Mutta esim.
-En halua yövalvomisia.
-En halua raskauspahoinvointia.
-En halua takkuavaa imetystä tai tissitakijaisen vierotusta.
-En halua sotkevaa vauvan syöttämistä.
-En halua tinkiä "omasta ajasta" ja yöunista.
-Haluan lähteä viikonloppureissuun lasten ollessa mummolassa.
-En halua kituuttaa kotihoidontuella.
-En halua muuttaa.
-En halua vaihtaa kotimme huonejärjestystä tms.
-En halua tippua uraltani.
-En halua stressata lasten sairauksista. Ihan siis vaikka flunssistakin, jotka estävät töihin menon.
-Haluan panostaa aikani ja rahani nykyisiin lapsiin (2 kpl).
-En halua huolehtia monen lapsen hoitoonviemisistä, koulunkäynnistä, harrastuksiinkuskaamisista ja elämästä vuosia ja vuosia.
-En pysty nykyisen lääkitykseni aikana turvallisesti odottamaan, enkä halua ruveta lääkityksenvaihdosrumbaan.
Nykyiset kaksi lasta ovat siis varsin sopivasti meille. Ilman tuota lääkitysasiaa olisi kolmas voinut joskus olla haaveissa.
Saimme ihanat kaksoset ja kaksi varmaan tulee olemaan lopullinen lapsiluku.
poikia, kolme nuorinta tyttöjä.
Pahasti vajaaksi tuosta on jäänyt monenkin seikan takia.
meillä on nyt 3 ja tähän taitaa jäädä
mutta kun niitä on muttia on paljon. 2 on jo.
Nyt on 3 lasta. Yhden raskauden halusisin vielä kokea, ja mieluusti kaksoset. Jos ei kaksosia niin "tyytyisin" 4 lapseen ;)
... jos tosiaan ihan haavemaassa saa elää, niin niin monta kuin olisi tullakseen! =DD
yksi tai kaksi maksimissaan