Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kulutat rahaa lastenvaatteisiin kuukaudessa?

30.03.2010 |

Itse olen armoton lastenvaatefriikki ja saatan kuluttaa jopa 1000e, varsinkin nyt kun ostin välikausiasuja,haalareita,kura-asuja jne.

Joskus 500e kuukaudessakin riittää vaatteisiin.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on tyttö 9v ja hänen vaatteisiin menee enemmän rahaa kuin 7v pikkuveljen. 2v kuopuksen vaatteisiin menee myös jotain 100 egeä/kk, koska kasvaa niin nopeasti ja tarvii paljon kaikenlaista (välikausipuku, varapuku, toppapuku, varapuku jne).

Mä olen myös pitänyt kirjaa ja menee enemmän kuin etukäteen ajattelin. Vaatteet ostetaan esim. H&M:stä, mutta myös alesta/huutiksesta merkkivaatteita.

Vierailija
2/37 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun voi mennä monta kuukautta, ettei mitään osteta. Nyt ostin kerralla uudet toppavaatteet, takin ja housut sekä niihin sopivat pipot ja hanskat.

vuodessa varmaan 500 € / lapsi riittää. En ole ajatellut asiaa, pääasia, että vaatteet on tilanteeseen sopivat, nätit ja niitä on riittävästi oikean kokoisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsia siis kaksi.

Suosin kirppiksiä, joista löytyy halvalla hyväkuntontoisia vaatteita. Löytyi kuopukselle (3kk) esim. toppahaalari ja hintaa sille tuli 3e =)

Vierailija
4/37 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen ihan siitä mitä pitää hankkia. Jos lapsi tarvitsee yhtä aikaa talvikengät ja useamman ulkovaatteen, niin satanen ei varmaan edes riitä. Yleensä tosin en joudu hommaamaan kaikkea kerralla.

Vierailija
5/37 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeen mukaan, joskus menee kerralla 200 euroa, usein on kuukausia jolloin 20 euroa tai ei mitään. Kannatan kierrätystä!

Vierailija
6/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä ystävälläni on 2 poikaa ja SAAN sieltä kaiken.

Vierailija
7/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 eur/kk. Tämä on vain arvio. Tässä kuussa on mennyt 400 euroa, kun olen ostanut välikausihaalarin, välikausipuvun, uudet sadevaatteet, kumisaappaat, kevätkengät sekä muutamia sisävaatteita. Yleensä ei mene siis näin paljon, mutta kyllä varmaan keskimäärin se 200 eur kuussa.

Yksi 3-vuotias poika on ja hänelle ostetaan kaikki uutena. En kuitenkaan hamstraa älyttömiä määriä vaatteita, esim. 2 välikausi-asua/haalaria yhteensä mielestäni riittää.

Vierailija
8/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsiin 2 kpl menee molempiin noin 170 euroa kuussa noihin vaatteisiin sun muihin pieneen. Olen pitänyt pitkään kirjaa. Sisältää siis vaatteet, kengät, luistimet, monot, sukset, fillarit jne.

Yhteensä siis kahdelta lapselta keskimäärin 340 euroa kuussa.

Olen myös kova myymään huutiksessa, nyt tavoitteena myydä 100 kohdetta kuukaudessa.

Vierailija
9/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 16-vuotias tyttö ja 9-vuotias poika. 20-1000 euroa, riippuu ihan siitä että mitä ostetaan ja kelle, ostetaanko vain toiselle vai ostetaanko molemmille? Ostetaanko kesävaatteita vai talvivaatteet toppa-asuista lähtien?

Asusteisiin menee myös aikalailla rahaa välillä.

Vierailija
10/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuussa olen ostanut kolmet kalsarit yht. 12e ja kirpparilta ostin yhdet housut 2e ja paidan 1,50e. Siis yht. 15,50e. Meillä on kolme poikaa joten nuorimmaiselle ei tarvitse ostaa vaatteita juuri ollenkaan ja isommille ostamme yleensä sitten alennusmyynneistä.

Vierailija
11/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mennyt lasten vaatteisiin 130 euroa:

-2 paria adidaksen gore-lenkkareita stadiumista a´20e =40e

-yhdet kurahousut lindeksistä 20e

H&M:stä 2 verkkarit, pipo ja 2 kevät takkia (yht. 70e)

Aika perus kuukausi. Kaksi lasta.

Vierailija
12/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, en vois kyl 500euroo laittaa lasten vaatteisiin. mul on periaatteena että se summa mitä lapsilisiä maksetaan kahdesta lapsesta pitäs kattaa vaate ja lelukulut kuukaudessa. Harrastan myös kirppareita, hyviä löytöjä tulee tehtyjä.

Vierailija
13/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, keskimäärin 100-200 euroa kuukaudessa. Paljon ostetaan alesta seuraavaa kautta varten mm. haalareita ja asusteita sekä merkkivaatteita. Lapsilla vähintään 3-4 vedenpitävää asua/kausi/lapsi. Lapsia on kaksi kappaletta. Varaa olisi enemmänkin käyttää, mutta raha käytetään mielummin matkusteluun, kun en näe mitään järkeä pistää lastenvaatteisiin tonnia kuussa.

Vierailija
14/37 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole todellakaan vaatefriikki, vaan ostan mitä tarvitsemme, en kallista tai merkin mukaan, mutta tarpeeksi hyvää, esim. kosteussuojatut ulkovaatteet on. Ostan kun tarvitsen ja sitä mitä tarvitsen. Ostotilanteessa vertailen hintaa ja laatua ja ulkonäköä toki.

Vierailija
15/37 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen armoton lastenvaatefriikki ja saatan kuluttaa jopa 1000e, varsinkin nyt kun ostin välikausiasuja,haalareita,kura-asuja jne.

Joskus 500e kuukaudessakin riittää vaatteisiin.

kirpparilta ja loput ostaa kummit ja anoppi ;)

ihan sairasta tollanen ap:n typerä rahankulutus, vaikka tilillä olis kuin paljon sitä paalua.

Vierailija
16/37 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. tonni neljän lapsen vaatteisiin kuussa.

Vierailija
17/37 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa

2xvälikausihaalari

2xtoppahaalari

2xtalvikengät

2xkumpparit

2xkesäkengät

lisäksi pipoa, hanskaa, sukkahousua,sukkia. Muutama muu vaatekappale, yleensä housut pojalle.

Mitä noista nyt tulis yhteensä. Yli 100 euron haalareita en osta.

Me ollaan saatu tosi hyvin vaatteita lasten serkuilta kavereilta. Ei ole paljon tarvinnut itse ostella, paitsi jonkun verran pojan vaatteita, koska niitä ei ole niin paljon saatu. Lisäksi pyydän yleensä mummolta lapsille joululahjaksi yöpukua ja alusvaatteita.

Vierailija
18/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys kunniaan. Mitä oikein teet noin paljoilla vaatteilla?! Vai onko teillä todellinen suurperhe?

Vierailija
19/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys kunniaan. Mitä oikein teet noin paljoilla vaatteilla?! Vai onko teillä todellinen suurperhe?

2 lasta. Vaatteita on liikaa. Olen merkkifriikki ja myyn sitten huutiksessa pois liikoja.

Vierailija
20/37 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan työkaveriltani lähes kaiken, mitä hän myy. Ehkä 10 e/kk hänelle.

Sitte aika ajoin tulee isompia ostoksia, kun toppahousut tai kengät eivät kestä lapselta toiselle. Mutta näitä on harvoin.

Ja sitten esim. käyn Luhdan tehtaanmyymälässä aika ajoin. Viime vuonna ostin Icepeakin laskettelutakit molemmille lapsille hintaan 20-25 euroa (ovh 80 e). Siellä ne isommat koot odottavat ensi talveenkin...

Minä olen todellinen friikki best buy-ostoksien suhteen. Kun saan hyvää halvalla, tulen hyvälle tuulelle. Esim. kun työkaverini myi lähes upouuden peak:in hupparin 15 egellä, niin tuli tosi hyvä mieli. Se ei tuota hyvää mieltä, että saan kaupasta ihan mitä vain - vaikka ei tämä elämäntapa rahasta ole kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi