Poika ei käänny vatsaltaselälleen ja kohta 7kk
Meidän poika ei käänny vatsalta selälleen(toisin päin jo osannut kauan). Luulen että hän osaa sen(käänytynyt jokunen kerta vatsalta selälleen), mutta kiinnostusta ei ole käntyilemään, kun ei viihdy kovin kauan selälleen. Poika on muuten hyvin kehittynyt; istuu tosi hyvin tuetta, ryömii omalla taktiikalla (käänttyy navan ympärij a pakittaa), konttausasennossa on ollut jo pian kuukauden ja kovasti harjoittelee eteenpäin pääsyä, puhetta piisaa, ja pinsettiote jo hyvin kehittymässä.kaikenkaikkiaan voimia on
Voiko tämä olla kiinnostuksen puutetta? Kokemuksia?
Kommentit (10)
se on oikeastaa ihan hyvakin. Nimittain selalta vatsalleen kaantymisen "pitaa" tulla esiksi. Huolestuttavampaa on, jos vauvalla on niin huono tasapaino, etta han mahallaan paata kaantaessaan kellahtaa selalleen.
Nain oli nimittain omalla lapsellani - han ei ole terve lapsi.
Tärkempää on just että pystyy kääntymään selältä vatsalle, sehän vaatii jo harjoittelua. En olisi kyllä yhtään huolissani.
Mun poika ei kääntynyt 7 kk ikäisenä selältä vatsalleen eikä vatsalta selälleen, mutta ihan motorinen kehitys on kuitenkin mennyt ihan normaalisti. Nyt on 5-vuotias eikä mitään ongelmaa ole. Eikä ole koskaan ollutkaan, paitsi vähän neuvolantäsillä :)
Mun siskon lapsi ei koskaan kääntynyt vatsalta selälleen. Ei kiinnostaanut kun mitäpä sitä enää selällään katsoo kaattoa kun mahallaan näkee kaiken paljon kivemmin. Omakin lapsi kääntyi sitten vasta takaisin selälleen kun oli oppinut ensin ryömimään. Mutta ei tee sitä siltikään juuri koskaan, koska meneminen on paljon kivempaa.
Kaikki ei viihdy selällään. Ei ainakaan minun lapset ole vauvana viihtyneet. Mahallaan on kivempi olla, mitä sitä selälleen kääntymään.
Varmasti teidänkin lapsi osaa tarvittaessa kääntyä selälleen.
mun nuorempi tyttö ois juuri kääntyillyt vatsalta selälleen ekaan vuoteen. Nykyään tykkää kieriskellä (1v 3kk).
Minäkin uskon, että poikasi osaa tarvittaessa kääntyä selälleen, jos kerran ryömii ja konttausasentoakin hakee.
mieheni siskon kaksoset on 6kk ikäisiä ja kääntyvät vaan selältä mahalleen mutteivät toisinpäin..
sehän on vaan ajan kysymys.. ei ne mene kaavan mukaan
Ei se ole mikään varsinainen taito mikä pitäisi oppia. Ovat nousseet vatsalta konttausasentoon ja siitä istumaan, ei ole ollut tarvetta mennä takaisin selälleen.
ei ikinä sitä oppinut. Vaan eipä haittaa, nyt harjotellaan seisomista, ja kohta kävellään.
kolautti päänsä ja ilmeisesti päätti ettei enää käänny noin päin kun se sattuu :-) En muista milloin sitten kääntyi seuraavan kerran vatsalta selälleen (vaikka oppi mahalleen kääntymään jo 4kk iässä).
Konttaaman oppi 8kk iässä, käveli tuetta 11kk iässä, ja nyt 5-vuotiaana on liikunnallisesti hyvinkin taitava (ihan lahjakkaaksi ei voi "haukkua" kun tietty rämäpäisyys luonteesta puuttuu eli ihan kaikkee ei testaa)...