Kauanko kestänyt sterilisaatioluvan / ajan saaminen?
Anomuksen olen tehnyt viime vuoden lokakuussa, lääkärin kanssa siis.
Koska voisi alkaa odottelemaan aikaa?
HUSin alueella.
Kommentit (6)
Laitettiin sairaalassa (olin ollut synnyttämässä ja anoin sterilisaatiota sen jälkeen osaston lääkäriltä) jonoon helmikuussa, toukokuussa oli aika.
Onko sut jo laitettu toimenpidejonoon, vai ootko vasta menossa keskustelemaan asiasta gynen kanssa?
Kannattais ehkä soitella sinne sairaalaan mihin sun lähete on laitettu, onhan tuosta jo kulunut melkoisesti aikaa.
ensimmäisen omalääkärikäynnin jälkeen(maaliskuussa)tuli kirje, jossa oli varattu syyskuun alkuun Jorviin aika gynelle.
Jonka jälkeen arvelen että varsinainen sterilisaatio tehdään ehkä puolen vuoden kuluessa tästä. (tämä minun oma arvio)
Joten ekasta lääkärikäynnistä menee varmaan ainakin vuosi ennen kuin sterilisaatioon päästään.
ja Essuren jälkeen vielä 3 kk odotusta ennen kuin varmistetaan onnistuiko operaatio.
Joten ei tämä ole hätäisten touhua.
Miten muilla, kauanko on mennyt gynellä käynnin jälkeen aikaa varsinaiseen sterilisaatioon?
odotan siis aikaa konsultaatioon, jonka jälkeen pääsisin sitten toimenpidejonoon. En tiennyt että sekin jono on vielä noin pitkä.
Onko toi Essure se että ammutaan "tulpat" munanjohtimiin? Vai joku muu menetelmä?
Nyt mun täytyy kyllä soittaa omalääkärille miksi en ole saanut Jorvista vielä tietoa ajasta.
ensimmäisen omalääkärikäynnin jälkeen(maaliskuussa)tuli kirje, jossa oli varattu syyskuun alkuun Jorviin aika gynelle. Jonka jälkeen arvelen että varsinainen sterilisaatio tehdään ehkä puolen vuoden kuluessa tästä. (tämä minun oma arvio) Joten ekasta lääkärikäynnistä menee varmaan ainakin vuosi ennen kuin sterilisaatioon päästään. ja Essuren jälkeen vielä 3 kk odotusta ennen kuin varmistetaan onnistuiko operaatio. Joten ei tämä ole hätäisten touhua. Miten muilla, kauanko on mennyt gynellä käynnin jälkeen aikaa varsinaiseen sterilisaatioon?
tuli gyneajan mukana esite essuresta ja perinteisestä sterilisaatiosta. Mutta pyydän nimenomaan essurea.
Meille "tuli" sitten vielä 4. lapsi sitä odotellessa.
Eikä kyllä haittaa ollenkaan :-).
meni muutama kuukausi konsultaatioon ja siitä o nyt mennyt noin vuosi. Mitään ei ole kuulunut vielä..