Mitä tehdä kun vauva vaan lussuttaa tissillä?
Mulla kolmas vauva, kohta 2 vkoa ikää. Aiempien kanssa ei ole ollut tämmöstä ongelmaa. Aina kun tarjoan tissiä, ensin lussuttelee sitä jonkun aikaa eikä ala imemään ollenkaan.
Makuuasennossa ei suostu imemään ollenkaan ja istualtaankin ollessani öisin kestää monesti 10-15 minuuttia ennenkun saa tissistä kunnon imuotteen kiinni. Sitä ennen vaan lussuttaa ja nauttii itsestään heruvasta maitovirrasta. Sitten sillä menee hermot kun sitä ei tulekaan kuten imiessä ja alkaa itkemään. Hiki siinä tulee molemmille.
Maitoa mulla on tosi paljon, joten siitäkään ei voi olla kiinni. Pulloa ei ole annettu ollenkaan. Tuttia syö välillä. Mietin että tarjoanko sitten liian usein tissiä (n. 2,5-3h välein) ja onko kätistely yöllä välillä jotain muuta.
Olisko muilla kokemusta?
Kommentit (6)
Myös aika voi auttaa. Vauva alkaa imeä paremmin, kun isompi suu ja lihakset, imetysajatkin lyhenee.
Ehkä tilailee maitoa? Mutta kaikki vauvat ei ole koskaan kovin hyviä imijöitä, ja silti imetys onnistuu. Meillä ollut aina vähän "väärä" imuote, mutta sillä mennään.
siksi asui tissillä kun ei saanut itseään missään vaiheessa täyteen... tai toinen vaihto ehto on että pitää sinua huvituttinaan että minä ehottaisin joko lisä maitoa tai sitten tuttia
Tuttihan on rinnan korvike, eikä rinta tutin. Mutta voihan tutin antaa, jos vauva ei ole nälkäinen.
ja sitten tutille, että jos voi niin 2viikon vanhalle ei vielä tuttia koska se on niin erillainen kun tissi.?
en ole kuullutkaan, ilmeisesti lekurin tarkistettava?
ap