Hei, mieheni on vihdoin aktivoitunut, ja tahtoo alkaa tekeen puutöitä poikien kanssa. Ideoita?
On ollut työstressin takia aika poissaoleva viimeaikoina, mutta nyt on tajunnut että pojat kaipaavat isäänsä. Siivosi verstaan, ja aikoo alkaa puuhommiin lasten kanssa. Mitä kivaa voisi nikkaroida 5 ja 8-vuotiaiden vesseleiden kanssa?
Kommentit (18)
"postillatikot". Meillä pojilla siis omat postilaatikot huoneidensa oven vieressä. Näihin sitten sujautan heidän omat oikeat postinsa (lähinnä lastenlehdet) mutta myös muut viestit. Tykkäävät kovin!
jos iskä tekis pahimmat sahaukset yms. mut jotkut kärryt tai vedettävää, auto tms. ja sit pojat voi maalta ne.
äidille kukkalaatikko.
mutta sanoisin että "mitä vain", samalla tavalla kuin lasten kanssa voi keittiössäkin tehdä yhdessä "mitä vain" kun vain vähän katsoo että mitä tehtäviä minkin ikäiselle antaa. Jos tehdään jotain haastavampaa niin ehkä sitten lasten tehtävä on kaataa valmiiksi mitatut mausteet kulhoon ja sekoittaa, kuten myös kattaa pöytä.
Mitä nikkaroitavaa te tarvitsette? Hyllyjä, pöytiä, takkapuita, mitä ikinä? Onhan se nyt motivoivaa olla edes pieni osa jotain oikeasti tarpeellista projektia, sen sijaan että tekisi jotain tarpeetonta mutta helppoa ihan vain siksi että lasten kanssa pitää askarrella...
kyllä iso mies tietää mitä tekee. ärsyttää ämmät jotka eivät anna tilaa miehelle. akan ei tarvi työntää nokkaansa joka paikkaan.
Hyödyllisissä projekteissa tahtoo käydä niin, että lapsi ei saa kuin katsoa sivusta.
Mitä itse keksivät? Nallelle sänky tai kehto?
Aarrerasia kannella?
Meillä valmistunut joskus myös käsittämättömiä härveleitä, joissa ollut kiinni valoja, kytkimiä, eristysteippejä jne. Kyllä niille on leikeissä ollut käyttöä.
Muistakaa maalit, erilaisia värejä lasten maun mukaan.
vaikka kauniimmin sanakääntein. Anna miesten itse keksiä, mitä tekevät. Eiköhän sieltä jotain hauskaa synny! Meidän poika rakentelee isänsä ja pappansa kanssa autoja, traktoreita ja ukkeleita. Ei ole kyllä tullut mieleen, että mun pitäisi alkaa ohjeistaa nikkarointihommissa - aika oma-aloitteisia ovat! =)
helppo, nopea ja taatusti tarpeellinen :)
vaikka kauniimmin sanakääntein. Anna miesten itse keksiä, mitä tekevät. Eiköhän sieltä jotain hauskaa synny! Meidän poika rakentelee isänsä ja pappansa kanssa autoja, traktoreita ja ukkeleita. Ei ole kyllä tullut mieleen, että mun pitäisi alkaa ohjeistaa nikkarointihommissa - aika oma-aloitteisia ovat! =)
Ja niitä sainkin, kiitos! Tästä voinkin tehdä listan, niin saavat itse päättää mmitä haluavat. Muuten, ärsyttää toi asenne "poikien työt".. Kyllä tytöt voi yhtä hyvin nauttia puutöistä!
Lisää vinkkejä saa heittää!
ap
joka itse teki 3 luokalla ja jonka pojat tekivät 3 lk koulussa...
Meillä laittoivat pilttipurkin kansista renkaat...
Tarvisin konkreettisia ohjeita. Lapset on kiinnostuneita ja ajattelin et laitetaan yhdessä saha laulaan. Lapset 5&7.
Muuten, ärsyttää toi asenne "poikien työt".. Kyllä tytöt voi yhtä hyvin nauttia puutöistä!
Öö, itse puhuit, että mies tekee poikien kanssa... No jos vinkkejä pyydettiin, niin sitten.
Muuten, ärsyttää toi asenne "poikien työt".. Kyllä tytöt voi yhtä hyvin nauttia puutöistä!
Öö, itse puhuit, että mies tekee poikien kanssa... No jos vinkkejä pyydettiin, niin sitten.
Mutta isompana sitten, jos innostaa.
ap
Itse olen tehnyt lapsena perässä vedettävän koiran puupyörillä, aarrearkun, fortuna-pelin, ovenkolkuttimen ym.
Siinä on siis lähinnä puukolla vuoltavia juttuja, mutta vaikeusasteeltaaan aika erilaisia ja molemmille ap:n lapsille sopivia löytyy. Miekkoja ja nuolia, erilaisia pelejä ja hahmoja ja sen sellaisia. Korujakin, jos joku ajattelisi niiden innostavan tyttöjä.
ja antaa lasten paukuttaa laudanpätkiä ja yrittää itse. Hommatkaa pikku vasarat. 8-vee voi jo vähän harjoitella sahaamista (vinoon menee kuitenkin) ja auttaa esim. kasaamisessa. Ennenkaikkea KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!
terv. nim.lapsityövoimaa hyödyntävä yh-nikkariäiti
onnistunee pieniltäkin.