rv40+4, kivuttomia supistuksia tullut vuorokauden lähes kokoajan.
Tai ainakin luulen, että on suppareita, mutta ei siis satu vielä ollenkaan. Onko toivoakaan että synnytys ois alkamassa? Vatsa kovettuu ihan kivikovaksi ja selässä välillä jomottaa. Vatsa kovettuu ainakin 10min välein, välillä useammin. Alkoi jo eilen illalla.
Kommentit (6)
2vrk:n sisään. Synnärille eivät kyllä ottaneet vielä tuossa vaiheessa, ennenkun olin vasta tosi kipeä niin sitten. Mutta kyllä toi siltä kuulostaa että jotain siellä alkaa tapahtumaan.
kun tulivat niin säännöllisesti. Lapsivedet humahti SVOlla ja poika syntyi 12 supistuksen jälkeen n. 1/2 tuntia lapsivesien menosta.
Kun supistuksen vielä tiheytyy ja tulee kivuliaimmiksi lähdet, Turhaan menet synnärille istumaan. Tampereella ainakin pistettäis heti kotiin. Mullakin oli noin vuorokauden paineen tunnetta ja kipu tuli vasta myöhemmin senkin kanssa oltiin jonkun aikaa kotona, Menin vasta sisään kun olin jo 7 cm auki. Mielummin kotona rauhassa kävellessä, suihkussa/kylvyssä kuin sairaalan ankeassa huoneessa. Kuinka pitkä matka sairaalaan?
enhän mä edes tiedä onko tällanen vatsan kovettuminen sama kun supistus. Ja kun ei vedetkään oo menny. Sairaalaan on 15min ajomatka.
tuntuvat kun alkavat, älä huoli! Jos asut noin lähellä sairaalaa niin ei mitään hätää. Kävele paljon voi nopeuttaa synnytystä (tai sitten ei), mutta mulla uttoi. Synnytin rv 40+6
Voi olla paikat jo niin kypsät että kunnon sisätutkimus saa synnytyksen kunnolla käyntiin.