Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ennen lentokentälle Berliinissä?

Vierailija
16.04.2023 |

Kokemuksia Berliinin uudesta kentästä. Riittääkö tunti ennen lentoa, jos vain käsimatkatavarat ja lento lähtee puolen päivän aikaan arkena? Vai pitääkö tosiaan mennä kahta tuntia ennen notkumaan...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle isolle kentälle kannattaa mennä notkumaan 2 tuntia ennen, koska ikinä et voi tietää mitä viivästyksiä kohdallesi osuu.

Vierailija
2/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jotain ostat turvatarkastuksen jälkeen, ruoka yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kannattaa olla viikkoa ennen lentoa ihan lähimaisemissa.

Vierailija
4/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle isolle kentälle kannattaa mennä notkumaan 2 tuntia ennen, koska ikinä et voi tietää mitä viivästyksiä kohdallesi osuu.

Isolle kentälle, toki, mutta Berliinin kenttä on maailman mittakaavassa aika pieni.

Tunti ennen lennon lähtöä riittää. Kannattaa kuitenkin suunnata aina rivakasti jonoihin, sillä matkanteon hitaus tulee jonottamisesta, ei pitkistä välimatkoista terminaalissa.

Vierailija
5/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ostaa ylihinnoiteltua ruokaa? Voi ottaa omat eväät mukaan. Berliinistä Suomeen on lyhyt lento, ei siinä edes ehdi tulla nälkä.

Vierailija
6/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ostaa ylihinnoiteltua ruokaa? Voi ottaa omat eväät mukaan. Berliinistä Suomeen on lyhyt lento, ei siinä edes ehdi tulla nälkä.

Jos lisäät sen parin tunnin notkumisen niin tuleehan tuosta äkkiä kokonainen työpäivä. Mut sama se mulle, onneksi ei itse tarvitse budjettimatkailla...

Vierailija
7/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lisäät sen parin tunnin notkumisen niin tuleehan tuosta äkkiä kokonainen työpäivä. Mut sama se mulle, onneksi ei itse tarvitse budjettimatkailla...

Puolikas työpäivä.

Vierailija
8/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko viime aikaisia kokemuksia nimenomaan tuolta? 

Vierailija
9/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jotkut harrastaa sitä lentokentällä nuokkumista, työmatkalaisena ei kiinnosta, kun käyn tuolla parisen kertaa kuukaudessa. Berliinin keskustasta lentokentälle 30 min, tunti siellä kentällä, kahden tunnin lento ja Helsinki-Vantaalta 30 min kotiin. Itse ainakin teen huomattavasti pidempiä työpäiviä, tuossahan on vasta puolen työpäivän verran aikaa.

Vierailija
10/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko viime aikaisia kokemuksia nimenomaan tuolta? 

Viimeksi eilen palasin, käyn ainakin kahdesti kuukaudessa. Tunti riittää, mutta tosiaan mahdolliset jonot on se ongelmakohta.

Vierailija
11/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä budjettimatkailua se on, ettei halua maksaa 12 euroa kämäsestä sämpylästä? Fiksua se vain on.

Eri

Vierailija
12/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä budjettimatkailua se on, ettei halua maksaa 12 euroa kämäsestä sämpylästä? Fiksua se vain on.

Eri

Sämpylä? Kyllä minä viimeksi olen syönyt lentokentällä ihan oikean aterian. Lisäksi shoppailut niin ei 4 tuntiakaan ollut yhtään liikaa (Heathrowilla)

Vierailija
13/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen arvostelut on kyllä aika kuraa tälle kentälle  ja ilmeisesti ajoittain on erittäin pitkiä jonoja. Nyt suunnittelemani juna on asemalla 1h15min ennen lähtöä. Luotan että riittää ja jos ei riitä niin myöhemmin illalla menee muitakin lähtöjä Suomeen vielä ....

Vierailija
14/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlen arvostelut on kyllä aika kuraa tälle kentälle  ja ilmeisesti ajoittain on erittäin pitkiä jonoja. Nyt suunnittelemani juna on asemalla 1h15min ennen lähtöä. Luotan että riittää ja jos ei riitä niin myöhemmin illalla menee muitakin lähtöjä Suomeen vielä ....

Lähtöselvitys sulkeutuu yleensä reilusti ennen koneen lähtöä, onkohan nyt liian tiukka aikataulu?

Vierailija
15/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtöselvitys sulkeutuu yleensä reilusti ennen koneen lähtöä, onkohan nyt liian tiukka aikataulu?

Lähtöselvityksen teen etukäteen puhelimella. Ei ruumaan menevää matkatavaraa. Inhoan kentillä odottelua, enkä tarvitse shoppailu tai ruokailuaikaa.

Vierailija
16/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Sämpylä? Kyllä minä viimeksi olen syönyt lentokentällä ihan oikean aterian. Lisäksi shoppailut niin ei 4 tuntiakaan ollut yhtään liikaa (Heathrowilla)

Kuten sanoinkin, jotkut tykkää viettää aikaa lentokentällä syöden ylihinnoiteltua ruokaa ja shoppailla ylihinnoiteltuja bulkkikamoja, toiset viettää tuon ajan mieluummin vaikka siellä kohteessa. Luulisi, että esim. Lontoossa olisi huomattavasti kivempi shoppailla kuin lentokentällä.

Vierailija
17/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtöselvityksen teen etukäteen puhelimella. Ei ruumaan menevää matkatavaraa. Inhoan kentillä odottelua, enkä tarvitse shoppailu tai ruokailuaikaa.

Siis se koneeseen nousu voi sulkeutua puolikin tuntia ennen lähtöä niin on vähän tiukalla aikataulusi.

Vierailija
18/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvatarkastus on ainoa sumppu kohdallasi, joten kunhan siitä pääset läpi, niin all good! Jos menee tiukille, niin huikkaa virkailijalle, he tarkistavat lähtöajan ja jos oikeasti on kiire, niin he päästävät jonon ohi!

(Se sieltä juuri palannut)

Vierailija
19/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Kuten sanoinkin, jotkut tykkää viettää aikaa lentokentällä syöden ylihinnoiteltua ruokaa ja shoppailla ylihinnoiteltuja bulkkikamoja, toiset viettää tuon ajan mieluummin vaikka siellä kohteessa. Luulisi, että esim. Lontoossa olisi huomattavasti kivempi shoppailla kuin lentokentällä.

Toki tein ostoksia Lontoossakin mutta kentältä saa monia asioita kätevämmin duty free kuin etsiä kaupungista vaikkapa viinakauppoja.

Vierailija
20/33 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ehtiä ihan hyvin, mutta on tuossa riski jäädä kyydistä. Menisin itse n. 1t30min-2tuntia ennen lähtöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi