olen lihonut 2viikossa 10kg
ja vyötärölle on tullut +10cm.
miten saan tämän loppumaan?
en ole raskaana enkä ole ollut laihiksella (se kuulemma voi laukaista ahmimisen). Ahmin kokoajan ruokaa. imetän, vauva on 8kk.
mitat ennen ahmimista 168/56, nyt 66kg.
Kohta olen jo ylipainoinen, kaikki vaatteet kiristää :(
Kommentit (32)
Imetys kuluttaa tosi paljon, joten imetyksen hiipuessa, voi alkaa kiloja tulla nopeasti. Tosin sulla on tullut nyt liian nopeasti. mitä syöt, herkkuja,rasvaista, suolaista, vai kaikkea?
Syömällä ihminen ei voi lihota kymmentä kiloa kahdessa viikossa. Jos painoa tosissaan tuon verran ja tuossa ajassa tulee, niin se on nestettä, esim. askitesta. Samaten sydämen vajaatoiminnassa voi nestettä kertyä esim. keuhkopusseihin. Mut provo mikä provo.
varmaan suurin osa on nestettä, mutta joka tapauksessa aloitus on totta. olet tervetullut katsomaan vaa'an lukemia.
ap
Syömällä et saa kahdessa viikossa 10 kg aikaiseksi. Menehän lääkäriin selvittämään miksi paino nousee.
Imetys kuluttaa tosi paljon, joten imetyksen hiipuessa, voi alkaa kiloja tulla nopeasti. Tosin sulla on tullut nyt liian nopeasti. mitä syöt, herkkuja,rasvaista, suolaista, vai kaikkea?
syön nyt päivässä kolme kertaa enemmän kuin esim. 4 viikkoa sitten :(
ap
Totta on.
Veriarvoissa ei ollut kuukausi sitten mitään häikkää, joten en usko syyn olevan mitään fyysistä. Ahmin vaa ruokaa niin isot määrät, en tajua miks.
Ihan kauheen turvonnut ja lihava olo, housut puristaa pahasti. En itsekään usko tätä, 10kg.. mutta totta se on :(
ap
Voi olla vajaatuotantoa. Googlee oireet sopiiko. Liikatuotannossa mulla tippui 3kg/viikko paino.
Raskausaikana ei tullut yhtään lisäkiloa, sen sijaan imetys laukaisi aivan hillittömän ruokahalun. Ehkäpä se oli luontoäidin keino varmistaa vauvalle mahdollisimman paljon rasvaista maitoa...
laihduta nyt ne 10kiloa pois, 56kg on sopiva sun pituiselle
laihduta nyt ne 10kiloa pois, 56kg on sopiva sun pituiselle
10 kiloa siinä ajassa, minälihoin 10 kg 10 vuodessa. ja sekin on liikaa.
Mulle tuli kanssa ekana mieleen kilpirauhanen, mistä tiedät ettei sen kanssa ole vikaa, jos asiaa ei ole juuri tutkittu. Mun kummisedälle tuli painoa noin 45 kg parissa viikossa sairaalassa ollessaan, kun maksa alkoi prakaamaan. Seuraavaks tuli Mononen.
oon onnistunut lihomaan 10kg alle kahdessa kuussa ja se onnistui varsin helposti...
kannattaa testata ne uudestaan. Jouduin itse juoksemaan verikokeissa 4kk kunnes arvot vihdoin verikoepäivänä laski rajalle ja jäin kiinni.
Mä olen 166 cm ja painan 65 kg ja olen täysin normaalipainoinen.
Ahmimishäiriö siis ja olen myös onnistunut kasvattamaan painoani 8kg parissa viikossa, tietenkään kaikki ei ole lihomista vaan elimistössä on valtavat määrät nestettä ja ruokaa. Painosta osa siis putoaa pian kun pääsee ruotuun. Mun viimeisin ahmimiskohtaus iski perjantaina, silloin paino 56kg ja sain sen poikki eilen, tänään paino 60kg..eli nopsaan nousee kun ahtaa kauheasti:(
paino voi nousta jopa 3kg päivässä kun ahmii
mut totta, kaverin paino nousi n.10kg viikossa kun oli etelässä ja ahmi herkkuja
Syömällä ihminen ei voi lihota kymmentä kiloa kahdessa viikossa. Jos painoa tosissaan tuon verran ja tuossa ajassa tulee, niin se on nestettä, esim. askitesta. Samaten sydämen vajaatoiminnassa voi nestettä kertyä esim. keuhkopusseihin. Mut provo mikä provo.