olen lihonut 2viikossa 10kg
ja vyötärölle on tullut +10cm.
miten saan tämän loppumaan?
en ole raskaana enkä ole ollut laihiksella (se kuulemma voi laukaista ahmimisen). Ahmin kokoajan ruokaa. imetän, vauva on 8kk.
mitat ennen ahmimista 168/56, nyt 66kg.
Kohta olen jo ylipainoinen, kaikki vaatteet kiristää :(
Kommentit (32)
en ahmi mut painoa tulee jostain syystä 3 kg päivässä. rupee olemaan aika tuhti olo. nesteet tuntuu kertyvän, oikeen pussukoita jalat täynnä. karmea olo mut lääkärin mukaan vaan syön liikaa. kilpirauhasarvo oli ok (katsottiin vain yksi arvo joka ei mun mielestä riitä)
en ahmi mut painoa tulee jostain syystä 3 kg päivässä. rupee olemaan aika tuhti olo. nesteet tuntuu kertyvän, oikeen pussukoita jalat täynnä. karmea olo mut lääkärin mukaan vaan syön liikaa. kilpirauhasarvo oli ok (katsottiin vain yksi arvo joka ei mun mielestä riitä)
nesteen kertyminen kun monesti johtuu siitä. Nuo "pussukat" jaloissa kuulostavat huolestuttaville...
minulle kävi noin kun tulin raskaaksi kuukausien laihiksen jälkeen. Painoa tuli sitten 3 viikossa 15kg:(
Noin akuutti painonnousu voi olla hyvinkin vakavaa. Kilppariongelmat olisivat helpoimmin hoidettavissa.
Minulle kävi ihan samalla tavalla
Siis...viime vuonna, lihoin ihan oikeasti syömällä n. 10kg parissa viikossa. Ei minulla mitään muuta vikka ollut kuin ikuinen syömishäiriö, joka aina taustalla kummittelee!
Ei auttanut muu kuin tiukka stoppi ja itsekuri,jotta paino taas tippui. Sillä kertaa kyllä pudotin ihan rauhassa..Joskus olen pudottanut 6kg/vkoa, mikä ei tosiaankaan ole tervettä.
jotta sä oisit voinut lihoa noin paljon, sun ois pitänyt syödä 70 000 kaloria enemmän kuin sä kulutat noiden kahden viikon aikana. Siis reilu 8000 kaloria päivässä. Vaikka sä söisit pelkkää voita niin melkoinen homma hankkia tuollaiset kalorimäärät.
Mä myös suosittelen lääkärille menoa. Ihan varmasti jossain jotain häikkää.
nesteen kertyminen kun monesti johtuu siitä. Nuo "pussukat" jaloissa kuulostavat huolestuttaville...
olen menossa vatsan uä:een. näkyyköhän siinä munuaisten kunto?
ja vyötärölle on tullut +10cm. miten saan tämän loppumaan? en ole raskaana enkä ole ollut laihiksella (se kuulemma voi laukaista ahmimisen). Ahmin kokoajan ruokaa. imetän, vauva on 8kk. mitat ennen ahmimista 168/56, nyt 66kg. Kohta olen jo ylipainoinen, kaikki vaatteet kiristää :(
Just joo. Mä kun laihduin juuri kahdessa viikossa 10kg. Se on ihan yhtä mahdollista kuin sun lihominenkin.
siinä näkyy tosin lähinnä niiden koko, joka ei kerro likimainkaan kaikkea. Todellinen munuaisten toiminnan kartoitus onnistuu lähinnä 24h virtsanäytteen ja verikokeiden avulla. Ihan sisätautilääkärin (nefrologi on munuaisiin erikoistunut sisätautilääkäri) vastaanotolle menoa suosittelen, jos ei muuten ala syy tuohon selvitä. T: munuaistautinen
kertyykö sullekin nestettä hirveesti. polven alla aina välillä kunnon nestepussi joka aamuksi häviää yleensä. lisäksi reisissä hirvesästi nestettä, tavallaan kuin selluliittiä mut 100 x pahempana.
siinä näkyy tosin lähinnä niiden koko, joka ei kerro likimainkaan kaikkea. Todellinen munuaisten toiminnan kartoitus onnistuu lähinnä 24h virtsanäytteen ja verikokeiden avulla. Ihan sisätautilääkärin (nefrologi on munuaisiin erikoistunut sisätautilääkäri) vastaanotolle menoa suosittelen, jos ei muuten ala syy tuohon selvitä. T: munuaistautinen
silloin kun ahmimiskohtaus iskee?