Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lähihoitaja!!!

Vierailija
29.03.2010 |

Missä työskentelet, oletko tyytyväinen ammattiisi? oliko koulu raskas/vaativa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä. Muuten kiva duuni, mutta päivätyön haluaisin. Ei ollut koulu vaativa, mulla pohjalla amk-tutkinto toiselta alalta, joten verrattuna siihen lh-koulutus oli aika kevyttä kamaa, oppisopimuksella opiskelin.

Vierailija
2/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön olen tyytyväinen, ammattiin en. Lähihoitaja ei voi olla ylpeä ammatistaan. Kouluun otetaan kaikenmaailman uuveloita joiden annetaan vielä valmistuakin, ja oppisopimuksella valmistuu ammattitaidottomia yhden asian hoitsuja. Koulu oli helppo, liiankin helppo.

Olen hakenut jatko-opintoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei ole helppo. Työ on vaativaa hoitotyötä. Taidat itse olla uuvelo, joka on lintsannut koulussa minkä ehtii.

Vierailija
4/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyttömän helppo.

Ja kun amk on kuulemma yliopistoon verrattuna iisi niin..

Vierailija
5/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en leimaisi kaikkia lähihoitajia "uuveloiksi" sen takia että seassa sellaisiakin on. Joka alalta löytyy ammattitaidottomia tai alalle sopimattomia ihmisiä. Itse ainakin arvostan lähihoitajia, tekevät tärkeää työtä ja usein melko pienellä palkalla.

Vierailija
6/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ on raskasta ja vaativaa. Mutta olen samaa mieltä, kolutus on helppo. Meilläkin kaikki lintsarit valmistui. Koulussa opetettiin kaikkea tyhjänpäiväistä, itse hoitotyötä ja esim. tärkeää lääkehoitoa tosi vähän.

Harjoitteluissa ne oikeat asiat onneksi oppii.

Vierailija
7/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulu minun mielestäni helppo ole. Pitää osata lääketentit virheettömsti. Ei sekään ihan tumpelolta onnistu. Opetellaan verinäytteiden otot, kanyylin laitot ynnä muut temput. Pitää osata yhtä ja toista. Monessa paikassa työt eivät eroakkaan sairaanhoitajan työstä.

Vierailija
8/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulu minun mielestäni helppo ole. Pitää osata lääketentit virheettömsti. Ei sekään ihan tumpelolta onnistu. Opetellaan verinäytteiden otot, kanyylin laitot ynnä muut temput. Pitää osata yhtä ja toista. Monessa paikassa työt eivät eroakkaan sairaanhoitajan työstä.

eihän lh edes sellaista missään tee? vai tekeekö?

lääkelaskut nyt ei kovin vaikeita ole, itsekkin olen tosi huono matikassa, mutta lääkelaskut sain kunnialla läpi :)

Vierailija
9/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän lh edes sellaista missään tee? vai tekeekö?

lääkelaskut nyt ei kovin vaikeita ole, itsekkin olen tosi huono matikassa, mutta lääkelaskut sain kunnialla läpi :)

tänään viimeksi otin verikokeita, ja lh siis olen. Avopuolella pääsee mielestäni tekemään enemmän kuin esim. sairalassa :)

Vierailija
10/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkelaskuja suoritetuiksi. Minulla oli todistus täynnään K5:sta. No 2 X H4 oli myös.

Tein töitä muutaman vuoden. Jatkoin sairaanhoitajaksi ja siitä työkokemusta ja nyt jo lääkiksessä. Onneksi tämä mahdollisuus tuli.

Lähihoitajakoulutuksessa oli tosi tumpeloita, mutta myös ihan järkeviäkin. Sorry, mutta peruskoulun kutosen matikallahan nuo lääkelaskut varmasti jo läpäistään, mutta takuuseen ei jokaisesta lähiksestä voi mennä, että niitä oikeasti osaavat laskea vielä koulutuksen jälkeen! Hohhoijaa ja totta!

Vierailija
11/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en työskentele lähihoitajana. Koulutus on todella helppo eikä sitä juurikaan arvosteta. Itseäni nolotti kertoa ammattini.. Tunnen kuitenkin monia hyviä lähihoitajija eli kaikki eivät todellakaan ole mitään uuveloita.

Vierailija
12/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta peruskoulun kutosen matikallahan nuo lääkelaskut varmasti jo läpäistään, mutta takuuseen ei jokaisesta lähiksestä voi mennä, että niitä oikeasti osaavat laskea vielä koulutuksen jälkeen! Hohhoijaa ja totta!

No mä oon lähärinä kaupunginsairaalassa, ja meillä ainakin jokaisen lh:n ja sh:n pitää suorittaa lääkelaskutentti. Tentit on tietysti erilaiset, kun työtehtävätkin on erilaiset.

Vierailija
13/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin arvostan lähihoitajaa työparina ihan täysillä. En koe että olisivat jotenkin ala-arvoisempia "takapuolen pesijöitä". Ajattelin kannustaa omaa tytärtäkin hakemaan lähihoitajakoulutukseen parin vuoden päästä.

Vierailija
14/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.

Vierailija
15/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittavat kanyyleja. Olkaa lähihoitajat ylpeitä hienosta ammatistanne.

Vierailija
16/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairaanhoitaja ja meidän työpaikassa lähihoitajilla on todella hyvät luvat, saavat laittaa tippoja (kanyloida), antaa lääkkeeitä po, s.c ja im. Laittaa nesteitä tippumaan iv:sti. Ovat suorittaneet sairaalamme lääkeluvat, ja kaikki lähihoitajamme ovat erikoistuneet ensihoitoon. Niin ja tietysti kuuluu katetroinnin yms. Oikeastaan ainut ero meidän sairaanhoitajien työhön on etteivät anna lääkkeitä iv:sti tai suorita verensiiroja. Myös lääkärinkierrot hoitavat omien potilaiden kohalla lähihoitajat. Että kai siinä on eroja missä lähihoitaja työskentelee, ei joka paikassa siis vain tee perushoitoa.

Vierailija
17/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen aina arvostanut lähihoitajia ja olen pitänyt sitä ammattia arvokkaana. Itse haluaisin lähteä lukemaan lähihoitajaksi,mutta haluaisin vaan lasten puolelle koska olen työskennellyt sillä puolen niin paljon, vanhus puolellle minusta ei ole ja mielenterveyspuolelelle vielä vähemmän. Mutta elämän tilanteeni takia en pystyisi menemään amk puolelle vaan pitäisi mennä työvoimapoliittisena koulutuksena ja sillä saralla ei ole muita kuin nuo yllä mainitut työt.

Vierailija
18/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaa, että toiset ihmiset on vaan luotu siihen, että heidän on helpompi opiskella ja sillä ei ole mitään tekemistä älykkyyden tai osaamisen kanssa, eli myös sellaiset ihmiset joille opiskelu voi olla vaikeampaa voivat olla yhtä loistavia hoitajia kuin niille jolle opiskelu on helppoa.

Mielestäni lh on ensinnäkin hyvä pohja, jos haluaa jatkaa myöhemmin amk-opinnoilla, itselleni oli ainakin ja muutaman vuoden työtä tehneenä amk opiskelutkaan ei tuntuneet hankalalta, koska tiesi asioista jo ennestään.

Vierailija
19/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajattelevat vievät turhaan opiskelupaikkoja sellaisilta, jotka oikeasti haluavat tehdä juuri sitä lähihoitajan työtä.

Vierailija
20/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne tulee kaikki jotka ei muualle pääse tai jotka ei tiedä mitä tekisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän