Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä teen meidän niin laiskan mutta kiltin teinin kanssa.

Vierailija
29.03.2010 |

Opiskelemaan pitäis päästä nyt ysin jälkeen mutta ei taida olla mitään toiveita. Keskiarvo laski viime syksynä kuin lehmän häntä ja näköjään sama tahti jatkuu. Puhuttu on ja uhkailtu on. Uhkaukset on myös toteutettu. Sanoin hänelle että puhelimen otan pois jos tälle keväälle tulee yhtään alle seiskan koenumeroa. Nyt opettaja laittoi viestiä että englannista ja ruotsista on tullut vitoset. Olen aivan toivoton. Joudun näköjään puhelimen ottamaan ja mikä ihana perheriita siis kotona odottaa. Mutta olen siis aivan itkun partaalla kun tilanne on tämä. Ei ole opiskelupaikkaa ja tyttö tietää sen itsekin että sitä näin saa. Joutuu menemään kymppiluokalle nyt numeroita parantamaan minne ei itsekään haluaisi.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, jos teini jää vuodeksi ihan ilman mitään opiskelupaikkaa. Onneksi on kymppiluokat. Korjaa äiti asenteesi. Mitä isommaksi lapsesi kasvaa, sitä vähemmän sinulla on häneen vaikutusvaltaa. Voit vain yrittää keskustella asialliseti, ilman kiristystä ja uhkailua.

Vierailija
22/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi hakea ykkösvaihtoehtona vaan yhteishaussa haetaan lukioon/ammatillisiin opintoihin ja jos koulujen ovet eivät aukea, niin sitten haetaan kymppiluokalle.

vaan on voinut esim panna siihen sen lukion ja jos/kun ei ole päässyt niin sitten seuraavaksi kymppiluokan. Mut eli se ei ole se (ollut ennen) se paikka, johon mennään kun mihinkään muualle ei pääse, vaan vaan se paikka, jossa korotetaan arsovsanoja, jotta päästään sinne mihin halutanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, jos teini jää vuodeksi ihan ilman mitään opiskelupaikkaa. Onneksi on kymppiluokat. Korjaa äiti asenteesi. Mitä isommaksi lapsesi kasvaa, sitä vähemmän sinulla on häneen vaikutusvaltaa. Voit vain yrittää keskustella asialliseti, ilman kiristystä ja uhkailua.

Tuntuu vain että muiden lapset on niin hyviä ja kovia opiskelijoita ja tämän meidän nuppu on ihan hukassa sen suhteen.

t. ap

Vierailija
24/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ Tuntuu vain että muiden lapset on niin hyviä ja kovia opiskelijoita ja tämän meidän nuppu on ihan hukassa sen suhteen. t. ap

Mulla on kasilla poika, jota ei lukeminen kiinnosta vaikka kaikkeni teen. Minäkään en kymppejä odota, mutta 7,5 keskiarvoon pitäisi päästä, jotta olis hyvät mahdollisuudet päästä amikseen. Ihan totta on aloja jonne ei tuon alle olevalla keskiarvolla pääse.

Niin ja olen itse ammattistartti ope, joten nään joka päivä näitä nuoria, joilla on huono peruskoulunpäättötodistus.

Vierailija
25/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee hyvin 7,5 keskiarvolla. Eri asia kannattaako mennä, jos ei ole lukuhaluja. Monille amislinjoille on nyt niin kova ryysis, että keskiarvot ylittävät tuonkin.

Vierailija
26/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos teini itse ei ole samaa mieltä. Hankalaa mutta ei taida olla nyt muuta vaihtoehtoa. Toisaalta hävettääkin. Sukulaiset ja tutut kyselee että no meneekö se teidän "Pauliina" lukioon niin no ei kun kymppiluokalle.

t. ap

Ensinnäkään kaikki ei vain saa seiskoja lukemallakaan. Mun kaveri oli tosi hyvä koulussa, mutta matikka tökki. Minä myös olin ns. kympin oppilas muuten, mutta kielet tökki.

Jos siihen olis mamma hokenut, että mitä sukulaiset ajattelee, olisin lopettanut kokonaan.

Kun mikään ei riitä niin miksi edes tehdä mitään.

Lapsi opiskelee elämäänsä varten, ei sukulaisia, eikä tuottaakseen sinulle kunniaa.

Vierailija
27/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva, että huolehdit. Mielestäni ihan aiheesta. Kyllä se kymppiluokka voisi olla hyvä vaihtoehto. Kannattaisi selvitellä, miksi lapsi ei ole motivoitunut opiskelemaan edes sen seiskan verran. Kuraattori? Rehtori? Terveydenhoitaja?

Miksi muuten arvistelette äitiä? Äitihän nimenomaan yrittää auttaa.

Vierailija
28/28 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti kavi kymppiluokan! Kymppiluokka oli peruskoulun hauskin luokka, tahti oli rennompi ja siella todella keskityttiin oppilaisiin ihan erilailla. Itsellani syy kymppiluokan kaymiseen oli, etten ysilla viela yhtaan tiennyt mika minusta tulee isona :) Vuosi oli siis mietinta aikaa.

Kymppiluokka kannattaa ihan oikeasti, tuossa iassa vuosi tekee ihmeita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä