7-vuotias poika kuseskelee ympäri kämppää!
Kaiken pitäisi olla hyvin. Olemme uusperhe. Lapset ovat jkt viikko isän perheessä ja jkt viikko mun uudessa perheessä. Poika on vilkas ja keksii jäynää koko ajan, joten olisiko tuo vain sitä? Eilen sain siivota pissat kolme kertaa eri kohdista taloa..
Kommentit (12)
Muuten et saa sitä ikinä loppumaan.
Antaisin kyllä tukkapöllyä niin että raikaisi jos joku tahallaan meillä pissailisi ympäri kämppää! Ja ikinä ei menisi enää kavereille eikä katsoisi telkkua.
joko teillä, isällä tai koulussa jotain on pielessä. Todennäköisesti teillä kotona, koska stressireaktio tulee siellä missä stressikin.
Ja ei, se ei ole "pelkkää jäynää".
Kyllä nyt jäynää voi tehdä jossain muodossa ton ikäinen mutta ei tollaista jäynää ja joka on vielä kaikenlisäksi jatkuvaa.
Hanki hoitoon se muksu!
ehkäpä huomionhakua, mut ei missään nimessä sallittavaa.Laita poika itte siivoomaa!
Mun poikapuoli pissaa vielä 10v. vanhana ihan huolella pissansa pitkin vessanlattiaa/seiniä/pyttyä...kai ton ikäsen pitäis jo osata pissata niin et pissa on pöntössä, eikä seinillä???Meidän oma 3v. osaa ainakin pissata ihan siististi pönttöön.Ymmärrän kyl vahingon ja siitä vois sitten sanoa, eikä jättää niitä pissoja pitkin vessaa, ettei kaikkien sukat olis pissassa....Mä olen kyllä siivouttannu pojalla pissansa....oonkin se paha äitipuoli =)
Luultavasti loppuu se kuseksiminen.
Tuommoinen, tuon ikäisellä, kertoo siitä, että teillä on kotona jotain pahasti vialla (tosiaan, kotona, koska tuo toimintatapa tulee nimenomaan siellä, missä ongelmakin on): lapsi ei koe olevansa siellä tervetullut, ei koe olevansa yhteisön jäsen, ei koe osaavansa toimia oikein - ja sitten hän reagoi noin. Se ei ole pelkkää huomion hakua eikä jäynää, se on todella surkeaa, masennuksenkaltaista pahaa oloa.
Toinen vaihtoehto on, että joku teillä pahoinpitelee ja hyväksikäyttää lasta.
Kumpaankaan ei auta se, että te panette pojat siivoamaan ja rankaisette huomionhausta. Teidän pitää ihan oikeasti tehdä myös niiden lasten elämästä elämisen arvoista, saada heidät tuntemaan olonsa toivotuiksi ja rakastetuiksi. Ja lopetatte sen henkisen tai fyysisen pahoinpitelyn. HETI!
Tuommoinen, tuon ikäisellä, kertoo siitä, että teillä on kotona jotain pahasti vialla (tosiaan, kotona, koska tuo toimintatapa tulee nimenomaan siellä, missä ongelmakin on): lapsi ei koe olevansa siellä tervetullut, ei koe olevansa yhteisön jäsen, ei koe osaavansa toimia oikein - ja sitten hän reagoi noin. Se ei ole pelkkää huomion hakua eikä jäynää, se on todella surkeaa, masennuksenkaltaista pahaa oloa. Toinen vaihtoehto on, että joku teillä pahoinpitelee ja hyväksikäyttää lasta. Kumpaankaan ei auta se, että te panette pojat siivoamaan ja rankaisette huomionhausta. Teidän pitää ihan oikeasti tehdä myös niiden lasten elämästä elämisen arvoista, saada heidät tuntemaan olonsa toivotuiksi ja rakastetuiksi. Ja lopetatte sen henkisen tai fyysisen pahoinpitelyn. HETI!
tuo pissaaminen ei välttämättä tapahdu juuri siellä missä ongelma on eli ongelmat voivat olla myös toisessa kodissa, koulussa tms. Joka tapauksessa lapsella on todella paha olla, hakekaa heti ammattiapua!
ja sanoin, että meillä ei pienemmätkään pissaile miten ja mihin sattuu. Joten joko opettelee käymään vessassa tai pitää meillä ollessaan vaippoja. Tuolla tavalla (siis sisälle kuseksimalla) oli saanut isän edellisen naisystävän häädettyä ja kokeili tepsisikö sama minuun. No, ei tepsinyt. Mies pelkäsi miten käy, jos komennan poikaa heti kättelyssä... Poika (nyt reilu 8v) on sittemmin muuttanut meille asumaan ja tullaan todella hyvin toimeen. Eikä ole sen koommin ollut ongelmia käydä vessassa ja osua pönttöön... Eli kyseessä voi olla joko tapa koetella (varsinkin jos on saanut toivotun reaktion touhuillaan) tai sitten lapsella on jotain muita vakavia ongelmia. Laita poika joka tapauksessa itse siivoamaan äläkä salli huonoa käytöstä vaikka sinulla olisi esim. huono omatunto jostakin syystä.
herranjestas,ei oo normilapsi...hyi helvetti..meil kusee kissat välil mut ei lapset oo ikinä nurkkiin kussu...sairas kakara...
"on ainoa asia, mitä pystyy kontrolloimaan". Eli onko lapsen elämässä esim. tapahtunut viime aikona jotakin isoja muutoksia, joihin hän ei ole itse pystynyt millään tavalla vaikuttamaan. Holtiton pissailu tai housuihinsa kakkaaminen voi olla reaktio siihen, että lapsi kokee, ettei hänellä ole mitään valtaa vaikuttaa mihinkään asiaan. Niinpä hän vaikuttaa siihen ainoaan minkä keksii - pissaa ja kakkaa miten sattuu.
Meillä oli vastaava episodi 8-vuotiaan pojan kanssa pari kesää sitten. Onneksi me vanhemmat tajuttiin äkkiä mistä on kysymys, katottiin itseämme pelistä, tuettiin lasta ja saatiin asia parissa viikossa järjestykseen.
olen sitä mieltä, että rangaistusvaihtoehdot saa nyt unohtaa. Samoin osoitteena ei kannata olla kaupan vaippahylly vaan esim. perheneuvola! Hakekaa apua, hyvänen aika! Pojalla on luultavasti ongelmia, hoitakaa niitä, ei oireita rankaisemalla. Hyvää jatkoa teille.
ap