Onko teillä tai tutuillanne Toyota Avensis 2004-2008??
Minkäikäisiä omistajia/haltijoita?
Mieheni haaveilee sellaisesta, mutta minussa istuu tiukasti mielikuva pappa-autosta...
Onko mielikuvani totta vai tarua?
Kommentit (63)
miksi ihmeessä ostaa toyota, jos sillä rahalla saa autonkin :) Pidin nuita puheita ennen paskapuheena, ennekuin olen ajanut oikeasti paremilla autoilla kuin toyota. Ajonautinnosta, turvallisuudesta ja ajettavuudesta ei tiedä mitään, luulee vain, jos ei ole paremmalla autolla ajanut kuin toyota. Ja jos on vähänkin lukenut ja ottanut selvää turvallisuus- ja tekniikkatesteistä, ei kyllä kehtaa ääneen sanoa toyotan turvallisuudesta ja laadusta mitään!
Asui meillä 20 vuotta. Koskaan ei jättänyt omasta syystään tielle, ylläpito ja huollot olivat helppoja. Päästömittaukset menivät loistavasti, kysyttiin katsastuksessa että onko auto rekisteröity vähäpäästöiseksi...
Siirtyi meiltä käyttöön Suomessa.
Jos pitäisi valita joku muu merkki, jättäisin täysin valitsematta ainakin Opelin ja Saabin. Molemmista todella kalliita kokemuksia.
Ranskalaista (Renault tai Peugeot) en huolisi kalliiden huoltojen ja ylläpidon vuoksi.
Mersulla olen ajanut enkä pidä sitäkään muuta kuin "miehisen itsetunnon jatkeena".
Toyotassa ei ole mitään kummallista, ei kovin erikoista, mutta se toimii ja kestää ja on luotettava.
Ellei sitten puhuta juuri kortin saaneista parikymmpisistä, niille se voi olla sitä. Tosin mä luulen että parikymppinen ottaisi jos saisi ihan jonkun muun kuin avensiksen, kyllä se tuppaa vähän pappamaineessa olemaan.
Mun äidillä on avensis, kellään muulla tutulla ei ole. Nuorilla on seateja ja mitsubishejä, pikkasen vanhemmat sitten on päätyneet volkkareihin, audeihin, volvoihin ja bemareihin.
Onhan niitä nyt muitakin vaihtoehtoja! On pappa-auto. Itse ajoin sellaisella muutaman kuukausi sitten ja en voi väittää että olisi ollut mikään ajonautinto.
Hinta tietty on varmaan yksi syy miksi tollaisia suomessa ostetaan niin paljon, mutta jos on varaa parempaan, niin ehdottomasti suosittelen sitten sitä.
kuka ostaa 10v vanhan diesel mersun tai bmw jonka mittarissa on n.200000km? tuskin kukaan ostaa isoa dieseliä jos ajaa vain 20tkm vuodessa. vähän herää aina epäilys kun katsoo myynti ilmoituksia. mersuissa bemareissa ja esim audeissa on toki paljon hyviä puolia kuten ajettavuus hiljaisuus yms. mutta kuin moni tällä palstalla olevista on oikeasti tutustunut prerium autojen vikoihin ja siihen mitä niiden korjaus maksaa? audin automaatti hajoilee 100tkm välein korjaus n.4000€ mersut ruostuu yhtä hyvin kuin vanhat corollat ja kummallisia sähkövikoja löytyy bmw diesel koneissa ollut myös mittavia ongelmia. toyotan myynti ei ollut ongelma. meni kaupaksi viikossa.
kuka ostaa 10v vanhan diesel mersun tai bmw jonka mittarissa on n.200000km? tuskin kukaan ostaa isoa dieseliä jos ajaa vain 20tkm vuodessa. vähän herää aina epäilys kun katsoo myynti ilmoituksia. mersuissa bemareissa ja esim audeissa on toki paljon hyviä puolia kuten ajettavuus hiljaisuus yms. mutta kuin moni tällä palstalla olevista on oikeasti tutustunut prerium autojen vikoihin ja siihen mitä niiden korjaus maksaa? audin automaatti hajoilee 100tkm välein korjaus n.4000€ mersut ruostuu yhtä hyvin kuin vanhat corollat ja kummallisia sähkövikoja löytyy bmw diesel koneissa ollut myös mittavia ongelmia. toyotan myynti ei ollut ongelma. meni kaupaksi viikossa.
Jolla on ajettu 130000 kilsaa ja hippasen päälle. Jos joku menee rikki, niin sitten se pitää korjata tai ostaa uus auto :)
Mutta en mä mitään tojotaa ostais, en ikinä. Se jolla on joskus ollut vähänkin parempi auto, ei hevillä huoli huonompaa tilalle.
Toisaalta esim. mersua, audia, bemaria tai volvoa on ihan turha ruveta edes vertaamaan tojotaan, koska on ovat jo lähtökohdiltaan niin eri luokista.
Toyotat kestäviä. Meillä uudesta asti ollu 2006 diesel nyt 380tkm mittarissa. Aina toimii . Jarrut polttimot ja öljyt kun vaihtaa ei tarvii muuta kuin dieselia ja mennä vaan. Aina leimasta läpi ilman huomautuksia
Onko samanlainen, faijalla oli 2002 avensis, moottori häiriövalo palanut melkein aina, uutena tehty kone remontti vei öljyä 1l/1000km, ruostui ja moottorista katkesi jakoketju n:200000km kohdalla 1.6vvti tai jotain, mutta bensa kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 21:45"]
Melkoinen zägä. Joku on nostanut näin vanhan ketjun juuri kun itsekin surffailen lähes yhtä pitkän tauon jälkeen täällä :)
Voinen siis päivittää nykytilanteen...
Mies osti Mersun ja itse ajelen Volvolla. Jätin muovitamagotchit eläkeläisille.
t: ap
[/quote]
... sanoo KRP:n tietoteknologiayksikön työntekijä. Olet aika hyvä jäljittämään internetprotokollaosoitteita.
Meillä on kys 2005 vuoden malli business-varustelulla, josta tykkään hirveästi. Olen ns. ylempi toimihenkilö ja perheellinen 18-vuotias nainen.
Toyota Avensis 2.4 automaatti bensa tietysti siinä jää juppi bemut mb paskat ku tikku paskaan.
Miksi autot määritellään automaattisesti ns. "Jatkeiksi" jos se on joku muu kuin perus tylsä toyota tai jokin muu vastaava? Eihän autoa merkin takia osteta vaan sen ajettavuuden ja fiiliksen toki myös jotkut pitävät tehoistakin ja auton muista ominaisuuksiksta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2010 klo 12:22"]Minkäikäisiä omistajia/haltijoita?
Mieheni haaveilee sellaisesta, mutta minussa istuu tiukasti mielikuva pappa-autosta...
Onko mielikuvani totta vai tarua?
[/quote]
Mun vanhemmilla on avensis, pari vuotta vanha.
Ei ole vielä eläkeläisiä, mutta ei kaukana siitä.
Merkki uskollisia.
No mun kokemus tässä. Avensis 4 kk 12tkm takana meidän käytössä. Nyt sit uusmoottori pitää laittaa. Kansi paskana.onneksi niin tuore tapaus meille et myyjän vastuulle menee. Just sen 207000 tuli mittariin. No saatiinpa uus auto taas kun tulee käytännössä uus moottori tosin tehdashuollettu...
Toyotan D4D moottoreissa mystisiä vikoja, kannen pultit korkkaa niin pahvi alkaa falskaa ja ainoa korjaus muoto uusia koko moottori. Ja hyvin usein ja yleensä menee autoilijan piikkiin. Ellei ole alle 7 vuotta vanha ja alle 170 tkm ajettu.
Outoa kyllä tätä ei ole kaikissa, mutta hyvin yleisesti monessa, vähän 50/50 tuuri.
Isä ukolla on vm.-03 Corolla 2.0 D4D 90 hp ja 280 tkm mittarissa, ei ikinä mitään muuta kuin perushuoltoja, ollut uudesta asti.
Serkulla on vm.-05 Avensis 2.0 D4D 116 hp ja osti 2 vuotta vanhana 40 tkm ajettuna ja nyt jo reipas 300 tkm mittarissa ja ei ikinä mitään muuta kuin perushuoltoja.
Itsellä nyt vm.-08 Avensis 2.0 D4D 126 hp ja 157 tkm mittarissa ja ei vielä ainakaan muita kuin perushuoltoja.
Että jännätään oikein kolmen Toyotan voimin milloin ne kuuluisat kansi ongelmat tulee että menee moottorivaihtoon. Toivotaan että kaikilla päästäisiin nyt ainakin 350 tkm asti.
Ja sitten Toyotan bensa vvt-i. Alkuvuosien malleissa 01-03 aika yleisiä tais olla kansiviat joihin myös moneen vaihdettu puolimoottoreita takuuhommina.
Kaverilla jouduttiin vm.-03 Avensiksen 1.8 vvt-i 150 tkm ajettuun vaihtaa tuo puolimoottori. Joutui itse maksaa korjauksesta puolet.
Mutta jos suhteutetaan kaikki nämä että Corolla ja Avensis on Suomen myydyimmät auto mallit ja niitä on eniten tällä hetkellä meidän Pohjolan teillä. Niin että jos 100 tuhannessa Avensiksessa vaikka 4000 kpl ilmenee tuo kansivika niin on se aika huono tuuri vaan omalla kohdalla.
No mutta itsellä ollut uudempia Saksalaisia, niin V.A.G, Bmw;tä, Mersua, ja Toyotaa. Niin voin kertoa, ihan kaikissa autoissa on niin iso ja pieniä vikoja. Monesti vaan riippuu tuurista ja omasta auton käytöstä ja huoltojen noudattamisesta niiden toimivuus ja joskus vain se paha karma. Nykyajan tekniikka.
Aja millä ajat, jalan loppumatka = )
Mitä mieltä olette vuosimallista 2004?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette vuosimallista 2004?
Hyvin toimii vielä. Ajettu 275000 km.
Ollaan nelikymppinen pariskunta. Takapenkille mahtuu hyvin kolme lasta.