Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten etenee lastensuojeluilmoitusasiat?

Vierailija
28.03.2010 |

Lokakuussa otin yhteyttä sosiaalipäivystykseen kummipoikani tilanteen vuoksi ja kysyin neuvoa, tämä kirjattiin ylös lastensuojeluilmoituksena ja ilmoituksen tekijöiksi laitettiin lisäkseni lapsen biologinen isä, joka kehotti minua kertomaan tilanteesta viranomaisille. Tiedän, että asiasta on keskusteltu pojan äidin kanssa, mitään virallista tietoa ei ole tullut, tuleeko? Onko tällä lapsen isällä oikeutta tietää miten on käynyt?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia voi toki olla vielä kesken, lakisääteiset ajat venyvät monissa kunnissa. Mutta isä voi kyllä soittaa ja kysyä tilanteesta, jos on huolta.

Vierailija
2/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyesti sanottuna lapsen äiti ilmoitti mulle, että ei halua elää pojan kanssa enää. En saanut häntä kiinni enkä tiennyt mitä tehdä. Soitin lapsen isälle, joka kehotti kysymään sosiaalipäivystyksestä apua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko tosissaan. Tuhlaat veronmaksajien rahoja tuollaisilla turhilla lastensuojelusoitoilla!

Vierailija
4/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyesti oli tuo sanottu. Ja sanoin, että en saanut häntä kiinni, toki yritin heti soittaa ja monesti. Sinä et tiedä taustoja enkä minä hae täällä oikeutusta soitolle. Soitto oli avunpyyntö, virkailija kertoi, että asiasta on pakko tehdä ilmoitus. Kerroin hänelle mitä äiti sanoi, eiköhän ne siellä tiedä...

ap

Vierailija
5/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asia on varmasti hoidossa, jos äiti on sosiaalityöntekijän luona käynyt. Jos isä on huoltaja, hän saa myös tehdyn tilannearvion luettavakseen, sitten kun selvitys lastensuojelun tarpeesta on tehty.

Vierailija
6/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei jaksanut tapella enää. Elatuksia maksaa kyllä. Toteaako ne ensin ilmoituksen aiheelliseksi tai aiheettomaksi? Näin mä olen käsittänyt, onko sitten niin, että jos se todetaan aiheettomaksi, niin mitään ei tapahdu, eikä mitään kenellekään ilmoiteta?

ap

Vierailija
7/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetettu ilmeisen aiheettoman ilmoituksesi tähden? Jos varrot, mikset tee uutta ilmoitusta riippumatta siitä, jatketaanko asian selvitystä vai ei? Vai pelkäätkö panettelusyytteitä?

Vierailija
8/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksen tultua tosiaan päätetään, ryhdytänkö tuohon lastensuojelutarpeen selvitykseen. Jos siihen ei katsota olevan aihetta, asia raukeaa. Mutta tuo tilanne, josta viestissäsi kerrot, on kyllä sellainen, että selvitykseen on varmasti ryhdytty. Ja siitä kertoo sekin, että äiti on sos.tt:n luona käynyt.

Vierailija
9/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa?

Vierailija
10/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaen tietenkin, etten joudu tuollaiseen tilanteeseen uudestaan. Tämä äiti pisti välit poikki kun kuuli ilmoituksesta enkä ole saanut tavata poikaa tapauksen jälkeen. Tiesin, että hän sen tekee, mutta lapsen etu on mulle ensisijaista. Haluaisin vain tietää miten pojalla menee, eli että onko asia haudattu vai saako perhe apua jaksamiseen.

ap

Vierailija
11/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luulee, että sossu raportoi asiasta ilmoittajalle. Niin se ei mene.

Vierailija
12/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän luultavasti saisi tietoja kyselemällä sossusta, mutta en ole varma onko oikeutettu siihenkään. mieheni ei ole vanhempien lastensa huoltaja eikä hän saa edes kyselemällä kunnolla tietoja sosiaaliviranomaisilta.

Vierailija
13/13 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sosiaalityöntekijä siihen jo reagoinut (laki määrittelee ajan, minkä sisällä perheeseen tulee ottaa yhteys ja selvittää, onko jatkotoimenpiteille aihetta). Mikäli et ole perheeseen enää yhteydessä, tuskin tiedät onko perhe tällä hetkellä tuen piirissä tai onko ilmoitus todettu aiheettomaksi. Ainoastaan huoltajille asiasta ilmoitetaan eli isä (joka on luopunut oikeuksistaan) ja etenkään sinä ette ole oikeutettuja saamaan perheen tilanteesta tietoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi