Äh mikä rasittava vieras taas!
*ISO HUOKAUS* hän lähti kotiinsa!!! Onko kellään muulla rasittavaa riippakivi-tuttua joka tunkee "väkisin" silloin tällöin vierailulle jakkupuvussa, meikissä ja suoraan kampaajalta? Hän voisi olla tätini ikänsä puolesta, meillä ei ole mielestäni mitään yhteistä mutta hän pitää minusta ja lapsistani. Olen toki imarreltu (olemme ex-työkavereita, sieltä tunnemme) kun hän haluaa viettää perheeni kanssa aikaa, mutta kun tämä henkilö on niin teatraalinen, liioittelee, näyttelee, melkein huutaa puhuessaan siitä mitä teki lapsena tai miten kauheita jotkut ihmiset ovat. Hän inhoaa yhtä uskontoa ja kappas, meidän perhe kuuluu tähän. En ole sanonut sitä suoraan hänelle, mutta hän tietää kyllä että mieheni ainakin kuuluu siihen. "Tantta" haukkuu ja pilkkaa tämän uskonnon edustajia suureen ääneen ja minä kiehun. Puolustan kyllä näitä henkilöitä mitä tantta haukkuu. Tantta haluaa juoruilla vierailunsa ajan minun kanssani ex-työkavereistamme jne ja sanoo ihme kommentteja lapsilleni kun nämä yrittävät saada tantan huomion tavalla tai toisella, tantta tykkäisi että lapset istuisivat sievästi rivissä sohvalla eivätkä sanoisi sanaakaan.
En soita koskaan hänelle enkä pyydä kylään enkä kutsu itseäni hänelle kylään, hän soittaa minulle silloin tällöin ja tulee visiitille. Usein kieltäydyn ja sanon ettei ole aikaa tms. mutta joskus on pakko suostua. Noin puolen vuoden välein. Sitten huokaisen suureen ääneen helpotuksesta kun tantta hakee jakkunsa ja lähtee. Olen yrittänyt katkaista suhteen häneen niin ettei minusta kuulu mitään enkä vastaa hänen soittoihinsa. Tantta meinaa saada sydärin ja soittaa miehelleni työpaikalle ja tavoittaa hänet. Joskus mieheni taas sanoo että on aika ottaa tanttaan taas yhteyttä ja soittaa hänelle. Miehenikään ei pidä tantasta, tämän fanaattisuuden ja teatraalisuuden vuoksi, mutta hänestä yhteyttä tulee pitää silloin tällöin. Tantta sanoi kerran, että haluaa että lapseni perivät hänet. En tiedä miten tosissaan hän sitä tarkoittaa, ei ole ainakaan antanut mitään paperia meille, annetaanko sellaista edes? Minä suoraan sanottuna viis veisaan perinnöstä, vaikka toki lapset ilahtuisivat siitä aikuisina, tantta kun on hyvin rikas. Ja elää yksin, ei lapsia. Mutta tuntuu väärältä jos ottaisimme perinnön vastaan kun en suoraan sanottuna rakasta tätä ihmistä. Siksi yritän välttää häntä ja toivon että hän unohtaisi perintöjutut. Onko joku samanlaisessa tilanteessa? Tantta ei ole meille siis sukua.
Mitä te tekisitte? Olisitteko ahneita ja pitäisitte yhteyttä vaikka puolivuosittain siinä toivossa, että tantta antaisi ihan oikeasti perintönsä lapsilleni? Vai katkaisisitteko välit jollain tapaa ihan lopullisesti?
Kommentit (47)
Etta mita uskontokuntaa han edustaa, lapsen kummikin!
Ehkä meillä olisi kivemmat jutun aiheetkin jos tuttu voisi tulla minun tasolleni? t. ap
Taitaisi olla aikamoinen pudotus tasollesi...
Eikö juutalaiset ole kristittyjä? En minä tiedä. Mutta sellaisia ristinmerkkejä se ainakin teki tänään. Eli kristitty? Näin oletin. Ja nyt huomasin että hän on facebookissa, joo aloin vähän googlailemaan ja siellä oli Israel-juttuja. Tästä epäilisin että on juutalainen. Vai olenkohan ihan väärässä? Ja monet juutalaiset on muslimeja vastaan ja monet muslimit juutalaisia. En minä kuitenkaan.
t. ap
Minä en keskustele uskonasioista oikein kenenkään kanssa (kuin samaan kuuluvien kanssa) kun ei muut tunnu ymmärtävän :) Ei se kummius ole meillä mikään uskon juttu, kuten selitin ylempänä, ei ole mikään kirkon kummi tms.
t. ap
Minusta "tantta" kuulostaa epämiellyttävältä, yrittää rahoillaan ja lahjoillaan ostaa ystävyyttä. On selvästi vaikea ihminen jonka kanssa on vaikea tulla toimeen. Ei se sinun syysi ole että hän ei saanut lapsia eikä ole miestä.
Minä en vastaisi enää puheluihin.
aika hankalalta vieraalta, ja itselläkin pääsisi varmaan huokaus, kun lähtee. Toisaalta voi olla kamalan yksinäinen ja pitää teistä kiinni kynsin hampain..
Jos pitää teitä läheisenä, niin varmasti ymmärtää pahastumisenne. Ja itsekin voi johdattaa keskustelut muualle, kuin uskonasioihin.
Kannattaa esittää kutsu, vaikkapa ihan kaksistaan, jos mies voi olla lasten kanssa! Et kuitenkaan monen montaa tuntia olisi pois.