Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on noloin munaus minkä olet liikenteessä nähnyt?

Vierailija
28.03.2010 |

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valtaosa moottoripyöräilijöistä kyllä ajaa ihan sääntöjen mukaisesti. Mutta kun pyörä kiihtyy paljon reippaammin kuin auto, sillä on helppo pöräyttää liikkeelle liikennevaloista tai tehdä ohitus. Pyörä myös pysähtyy tehokkaasti. Toisaalta siinä ollaan kahden renkaan varassa ja autoilijoiden tulisi muistaa, että jos pyörän kanssa kilkkaa, se on se pyöräilijä, joka siinä nutulleen menee ja pöpelikköön lentää. Me muistetaan se itse kyllä joka kerta liikenteessä ollessa.

Nyt kun omakin tytär ajaa, olen itsekseni pelännyt juuri niitä autoilijoita, jotka katsovat asiakseen ohittaa pyörän kylkeä hipoen ja tytärtä patistanut ajamaan keskellä kaistaa eikä lähempänä oikeaa reunaa. Silloin on tilaa väistää, jos joku tunkee liian liki.

paljon mielenkiintoista liikenteessä. Ilmeisesti on olemassa sellainen ihmistyyppi, joka haluaa kiusata motoristeja esim. roikkumalla aivan takalaukussa kiinni ja ohittelemalla tosi likeltä. Monella on myös ilmeisesti sellainen ajatus, että moottoripyörä on PAKKO ohittaa. No, mieluummin hullu edellä kuin takana.

Itse en vielä ole nähnyt sellaista motoristia, joka ajaisi nopeusrajoitusten mukaan. Jos alla on vain kaksi pyörää, on aivan PAKKO mennä ohi missä vain suinkin pääsee.

Mä ajan nopeusrajoitusten mukaan, ja olen kyllä huomannut, että kuulun aika harvalukuiseen porukkaan.

M.o.t.

moottoripyöristä, vaan kaikista liikenteenkäyttäjistä, eli myöskin autoilijoista. Musta tuntuu, että motoristien ylinopeuden ajaminen herättää vaan enemmän moraalista närkästystä, kuin autoilijoiden, koska autoja on enemmän. Todella harva autoilijakaan ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti.

Mä tiedän kyllä, että motoristeissa on paljon hurjastelijoita, mutta olen myös sitä mieltä, että se ei ole minun syytäni. MUTTA moottoripyörä myös kiihtyy hieman nopeammin, kuin keskiverto auto, joten esim. ohitustilanteissa pyörä pääsee auton ohi hieman nopeammin kuin toinen auto. No, en lähde tässä jeesustelemaan ylinopeutta ajavien motoristien puolesta. Tyhmästi tekevät, mutta valitettavasti en voi siihen vaikuttaa, kuten en voi myöskään vaikuttaa autoilijoidenkaan ylinopeuksiin.

Toivottavasti sinä et kuitenkaan tarkoita tuolla ensimmäisellä lainauksellasi sitä, että motoristia saa kiusata sen takia, että toiset motoristit ajavat ylinopeutta? Jos et nimittäin usko tuota, että jotkut autoilijat kiusaavat, niin voin kyllä kertoa monta tapausta! Voin myös kertoa useita juttuja siitä, miten huomattava osa autoilijoista ajaa ihan omien rajoitustensa mukaan. Vaikkapa tämä usein toistuva juttu: paikkakunnalla jossa asun on yksi pätkä, jossa 80:n nopeusrajoitus muuttuu hetkeksi 60:n alueeksi. Tässä kohdassa on melkeinpä sääntö eikä poikkeus, että jos takanani on auto, se lähtee tässä kohtaa ohi. Ja kyseessä siis alue, jolla tiiviisti taloja, mutkien takia huono näkyvyys ja paljon lapsia.

Vierailija
42/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkumatkasta satoi ja kaveri tietty pisti pyyhkijät päälle, sade lakkasi mutta pyykijät meni rikki niin että niitä ei saanut enää pois päältä. Nolotti mutta nauretiinkin asialle ihan kipeseesti. Välillä kaveri mukamas pesi ikkunoita ja ruiskautti pissapojasta nestettä tuulilasiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kannattaa ajaa tosiaan lähempänä keskiviivaa! Jos ajaa oikeassa reunassa (ja kyseessä pienempi pyörä), voi joku luulla jopa mopoksi! Meillä on isojen pyörien lisäksi kevari, jolla ajelen joskus, ja ajan kyllä aina ihan lähellä keskiviivaa, ettei kellään vaan jää epäselväksi, ajelenko mopolla vai MP:lla.

Mutta motoristina vaan pitää aina muistaa se, että täytyy olla valmis luopumaan omista oikeuksistaan liikenteessä, että henki säilyy. Mä meen ihan reippaasti bussipysäkille tai hidastan viiteenkymppiin, jos takana roikkuu joku, ja huidon kädellä että ohi, ohi.

Autoilijoissa eniten pelkään niitä, joilla pää ei käänny. Siis niitä, jotka esim. kaistaa vaihtaessaan katsovat vain peiliin, eivät kurkkaa olan yli. Moni autoilija ei tiedäkään, miten siihen peilikatveeseen mahtuu ihan täysikokoinen moottoripyörä! Muutaman kerran on meinannut tulla tällainen autoilija kylkeen. Motoristina pitää aina itse tarkkailla, ettei jäisi autoilijan peilikatveeseen, mutta aina ei tietenkään ehdi parempaan paikkaan, kun toinen on jo tulossa.

Vierailija
44/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinä et kuitenkaan tarkoita tuolla ensimmäisellä lainauksellasi sitä, että motoristia saa kiusata sen takia, että toiset motoristit ajavat ylinopeutta? Jos et nimittäin usko tuota, että jotkut autoilijat kiusaavat, niin voin kyllä kertoa monta tapausta! Voin myös kertoa useita juttuja siitä, miten huomattava osa autoilijoista ajaa ihan omien rajoitustensa mukaan. Vaikkapa tämä usein toistuva juttu: paikkakunnalla jossa asun on yksi pätkä, jossa 80:n nopeusrajoitus muuttuu hetkeksi 60:n alueeksi. Tässä kohdassa on melkeinpä sääntö eikä poikkeus, että jos takanani on auto, se lähtee tässä kohtaa ohi. Ja kyseessä siis alue, jolla tiiviisti taloja, mutkien takia huono näkyvyys ja paljon lapsia.

Olisi mielenkiintoista nähdä tuommoisia motoristeja, jotka oikeasti ajavat rajoitusten mukaan, eivät puikkelehdi jonoissa autojen välistä väliin jne.

Hyvä että kunnollisiakin on!

Vierailija
45/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista nähdä tuommoisia motoristeja, jotka oikeasti ajavat rajoitusten mukaan, eivät puikkelehdi jonoissa autojen välistä väliin jne.

Hyvä että kunnollisiakin on!

tuo puikkelehtiminen eli lane-splitting on lailla kielletty, tosin kuin muualla Euroopassa, jossa se on sallittua ja jopa odotuksenmukaista (siis autoilijat antavat motoristeille tilaa).

Itse en splittailua todellakaan harrasta, mutta aika monet ovat sitä mieltä, että Suomessakin pitäisi se sallia, tekisi liikenteen sujuvammaksi. En oikein tiedä, mitä tästä ajatella, mutta vaikkapa nyt Ranskassa se oikeasti toimii.

Kyllä mä sanoisin, että suurin osa motoristeista ajaa ihan kunnolla. Tietenkin mieleen jää vain ne, jotka sitten ajavat tuhatta ja sataa ihan omien sääntöjensä mukaan. Voin kuitenkin sanoa, että mua ärsyttää suunnattomasti se, että motoristien ajamaa ylinopeutta kategorisesti paheksutaan, mutta autojen ajama ylinopeus onkin sitten ihan ookoo. Koska kyllä ihan oikeasti voin sanoa, että todella harvoin autoilijatkaan ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Vähintään plus kymppiä mennään AINA. Tämän voin päätellä ihan siitä, että ajan itse nopeusrajoitusten mukaisesti, ja mua ohitellaan jatkuvasti. Mikä ei sinänsä mua haittaa, jos ohitus suoritetaan asiallisesti, eikä sitä edellä kilometrien vaarallinen perässäroikkuminen.

Vierailija
46/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on yllättävän paljon liikenteessä. Kerran todistin kolaria jossa vanhempi naisihminen oli ajanut kiertoliittymässä väärään suuntaan ja törmännyt pakettiautoon. Vuosia sitten näin kun vähän fiinimpi rouva ajeli kaupungilla oikein kuraisella kevätkelillä ja takinhelma roikkui ovenvälistä maata viistäen :DD

Vierailija
47/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jononhan aloittaa se toinen, joka jää sen hitaamman perään.Ei se hidas itse...

Tottahan on paikkoja, joissa ei pääse ohi, mutta jos tavallisella tiellä ette aio ohittaa sitä hidastelijaa, jättäkää edes kunnon väli, että muut pääsevät turvallisesti ohi ensin teistä ja sitten siitä ensimmäisestä. Kahden auton ohitukseen vaaditaan ihan eri tavalla tilaa ja toisaalta ahtaaseen rakoon tunkeminen maantievauhdeissa on aika riskaabelia, kun ihmisten havaintokyvystä ei aina voi olla ihan varma.

Että ohi ei todellakaan mahtunut. Kyseessä on kehätie, jossa ei ole pientareita, vaan toisella puolella kaide ja toisella puolella penkka. Olisin tietenkin ohittanut jos siitä autosta olisi ollut mahdollista mennä ohi.