Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on noloin munaus minkä olet liikenteessä nähnyt?

Vierailija
28.03.2010 |

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiskuski jättää Helsingin Messukeskuksessa ajoväylälle auton parkkiin. Kun soitetaan siirtämään autonsa pois ei näe mitään ongelmaa valitsemassaan paikassa...

Vierailija
22/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanha kännykkä, johon olen ostanut prepaid-liittymän näitä varten. Kun näen tämmöisen tapauksen, selvitän tekstarilla auton omistajan ja puhelinnumeron. Sitten lähetän tälle tekstarin, että "tällä ja tällä autolla on ajettiin silloin ja silloin suojatien viereen pysäytetyn auton ohitse viereisellä kaistalla" ja sitten esitän hartaan toiveen, ettei näin tehtäisi enää. Yleensä en saa vastauksia, mutta pari kertaa on tullut sellainen "täytyypä puhua pojalle"-tyyppinen isällinen murahdus...

Koska minä en ole öisin supersankari, ajattelin, että tämä voisi olla minun panokseni liikennekuriin.

pysähdyin taajama-alueella suojatien eteen antamaan tietä äidille lastenvaunujen kera, ja joku vitun juntti lähti ohittamaan! meinas sit ajaa niiden rattaiden päälle.. Harmi etten saanu rekkaria ylös!

Tätä näkee ihan kauhean usein. Välillä mä haaveilen, et olisin siviilipoliisi provikkapalkalla. Mähän rikastuisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvallisuussyistä anna koskaan suojatien ylittävälle mahdollisuutta mennä suojatien yli jos on kaksikaistainen tie. niin usein on viattomat lapset kuolleet tuossa tilanteessa.

on jopa törkeää antaa kävelijän mennä kaksikaistaisella tiellä.

Vierailija
24/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla kaypi kateeksi kun siella sita yksinkertaisesti vaan osataan!

Nain meilla!

Vierailija
25/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon mielenkiintoista liikenteessä. Ilmeisesti on olemassa sellainen ihmistyyppi, joka haluaa kiusata motoristeja esim. roikkumalla aivan takalaukussa kiinni ja ohittelemalla tosi likeltä. Monella on myös ilmeisesti sellainen ajatus, että moottoripyörä on PAKKO ohittaa. No, mieluummin hullu edellä kuin takana.

Itse en vielä ole nähnyt sellaista motoristia, joka ajaisi nopeusrajoitusten mukaan. Jos alla on vain kaksi pyörää, on aivan PAKKO mennä ohi missä vain suinkin pääsee.

Mä ajan nopeusrajoitusten mukaan, ja olen kyllä huomannut, että kuulun aika harvalukuiseen porukkaan.

M.o.t.

Vierailija
26/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se tapaus,kun TAKSI (ammattiautoilija ratissa siis)tuli minua liikenneympyrässä vastaa ja minä olin se, joka ajoi oikeaan suuntaan :O)

Vierailija
27/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku päästeli motaria vastavirtaan

Vierailija
28/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusulan tiellä Helsingistä Tuusulaan päin ajoin. Liikenne eteni ruuhkan takia tavallista hitaammin. Huomioni kiinnittyi erääseen pikkuautoon, joka ajoi joka ikisestä rampista ylös, ja taas seuraavasta alas. Myös niistä bussien pysäkkirampeista. Ramppien välit auto körötteli pientareella ohittaen kaikki autot oikealta. Kyseessä oli joku mummeli, joka ei tainnut olla ihan tässä maailmassa. Soitin poliisille.

Vierailija
29/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laivasta ulos, siinä oli heti liikenneympyrä vastassa (siihen aikaan ympyrät olivat Suomessa hyvin harvinaisia) ja kun vielä oli vasemmanpuoleinen liikenne eikä selvillä suunta, mihin olis pitänyt lähteä, ei auttanut muu kuin pöräyttää liikenneympyrän keskelle miettimään. Poliisi tuli siihen aikalailla heti ja kysyi ystävällisesti, että "are you lost?"

Vierailija
30/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kun joku papparainen ajoi kahden kaistan kehätietä aivan keskiviivan päällä --- Olin itse se onnellinen joka ajeli tuon ukon takana

Jononhan aloittaa se toinen, joka jää sen hitaamman perään.Ei se hidas itse...

Tottahan on paikkoja, joissa ei pääse ohi, mutta jos tavallisella tiellä ette aio ohittaa sitä hidastelijaa, jättäkää edes kunnon väli, että muut pääsevät turvallisesti ohi ensin teistä ja sitten siitä ensimmäisestä. Kahden auton ohitukseen vaaditaan ihan eri tavalla tilaa ja toisaalta ahtaaseen rakoon tunkeminen maantievauhdeissa on aika riskaabelia, kun ihmisten havaintokyvystä ei aina voi olla ihan varma.

Vierailija
31/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kun joku papparainen ajoi kahden kaistan kehätietä aivan keskiviivan päällä --- Olin itse se onnellinen joka ajeli tuon ukon takana

jos käytössä on vain 2/3 kaistaa...

Vierailija
32/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan se päivänselvää, että hidastelija on se primääri tientukko kuitenkin. Jotkut taipaleet ovat niin mäkisiä ja mutkaisia, ettei edes reippaasti ajava turboilija pääse sellaisen ohi, kun ei näkyvyys kerta kaikkiaan riitä.

Tottahan on paikkoja, joissa ei pääse ohi, mutta jos tavallisella tiellä ette aio ohittaa sitä hidastelijaa, jättäkää edes kunnon väli, että muut pääsevät turvallisesti ohi ensin teistä ja sitten siitä ensimmäisestä. Kahden auton ohitukseen vaaditaan ihan eri tavalla tilaa ja toisaalta ahtaaseen rakoon tunkeminen maantievauhdeissa on aika riskaabelia, kun ihmisten havaintokyvystä ei aina voi olla ihan varma.

Vierailija
33/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso vaunu perässä. Mies ajoi ja kun lähdettiin lautalta se hoki vasenta puolta vasenta puolta...

Eka liikenneympyrä ja tää lähtee oikeelle , autot tööttäs ja mä ruuvasin penkkiä kaksin käsin :D

Myös Barcelonassa oli hurja tilanne kun sinne tultiin ja mä olin kartan lukijana ( se iso vaunu oli taas perässä ) . Kartan kaikki liittymänumerot muuttui kylteissä ihan eriksi ja me oltiin eksyksissä miljoonakaupungissa! Jouduttiin ympyrään jossa 6 kaistaa ja liikennettä ihan hirveesti. Pyörittiin siinä muutama kierros suunnilleen kahta kaistaa käyttäen ja porukka tööttäs, meillä ei ollu hajuakaan mistä päin päästäis rantaan menevälle liittymälle eikä me ees vielä tiedetty käytäntöä että monikaistasissa ympyröissä jos lähtee ekasta pitää mennä laitimmaiselle kaistalle ja jos viimesestä niin sisimmälle jne.

Meidän oli pakko pysähtyä keskelle ja kysyä huonolla espanjalla ja olemattomalla katalaanilla taksilta mihin päin.

Vierailija
34/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilkku vasemmalle näyttäen yksikaistaisessa liikenneympyrässä.... TOSI NOLOA ;D

Vierailija
35/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liittymässä isommalle tielle, laitoin omasta mielestä ihan normaalisti vilkun päälle ja odotin sopivan raon tulemista. Ihmeellisesti kaikki autot kuitenkin antoivat tietä ja pian huomasinkin laittaneeni hätävilkut päälle.

Kyllä nolotti kun kaikki vinkkaili, että onko kaikki hyvin :)

Vierailija
36/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan aina nopeusrajotusten mukaan, laitan vak.nopeuden säätimen siihen etten vahingos ylitä koska oon saanu jo 3 sakkoa (oli ihan pieniä ylityksiä, 2 niistä oli valvontakamerasta) ja seuraavasta lähtee kortti!

Tämä aiheuttaa varsinkin mieskuskeissa käsittämättömiä ohituksia , varsinkin mitä uudempi auto äijällä on alla sitä hullummin voi ohittaa.

Vierailija
37/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun naiskuski pysähtyi ympyrässä päästämään jonkun eteensä jolla oli tietty kolmio. meinasin ajaa sen perään.

Toivottavasti nykyautokouluissa opetetaan kuinka ympyrässä mennään.

Vierailija
38/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo jonon perässä -> menee varmasti ohi ja kovaa

Volvo jonon keulassa -> ajaa varmasti tasan tai alle 80 km/h

Vierailija
39/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

25km.

Kerran peruutin ojaan niin, että minut piti hinata sieltä.

Vierailija
40/47 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon mielenkiintoista liikenteessä. Ilmeisesti on olemassa sellainen ihmistyyppi, joka haluaa kiusata motoristeja esim. roikkumalla aivan takalaukussa kiinni ja ohittelemalla tosi likeltä. Monella on myös ilmeisesti sellainen ajatus, että moottoripyörä on PAKKO ohittaa. No, mieluummin hullu edellä kuin takana.

Itse en vielä ole nähnyt sellaista motoristia, joka ajaisi nopeusrajoitusten mukaan. Jos alla on vain kaksi pyörää, on aivan PAKKO mennä ohi missä vain suinkin pääsee.

Mä ajan nopeusrajoitusten mukaan, ja olen kyllä huomannut, että kuulun aika harvalukuiseen porukkaan.

M.o.t.

moottoripyöristä, vaan kaikista liikenteenkäyttäjistä, eli myöskin autoilijoista. Musta tuntuu, että motoristien ylinopeuden ajaminen herättää vaan enemmän moraalista närkästystä, kuin autoilijoiden, koska autoja on enemmän. Todella harva autoilijakaan ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti.

Mä tiedän kyllä, että motoristeissa on paljon hurjastelijoita, mutta olen myös sitä mieltä, että se ei ole minun syytäni. MUTTA moottoripyörä myös kiihtyy hieman nopeammin, kuin keskiverto auto, joten esim. ohitustilanteissa pyörä pääsee auton ohi hieman nopeammin kuin toinen auto. No, en lähde tässä jeesustelemaan ylinopeutta ajavien motoristien puolesta. Tyhmästi tekevät, mutta valitettavasti en voi siihen vaikuttaa, kuten en voi myöskään vaikuttaa autoilijoidenkaan ylinopeuksiin.

Toivottavasti sinä et kuitenkaan tarkoita tuolla ensimmäisellä lainauksellasi sitä, että motoristia saa kiusata sen takia, että toiset motoristit ajavat ylinopeutta? Jos et nimittäin usko tuota, että jotkut autoilijat kiusaavat, niin voin kyllä kertoa monta tapausta! Voin myös kertoa useita juttuja siitä, miten huomattava osa autoilijoista ajaa ihan omien rajoitustensa mukaan. Vaikkapa tämä usein toistuva juttu: paikkakunnalla jossa asun on yksi pätkä, jossa 80:n nopeusrajoitus muuttuu hetkeksi 60:n alueeksi. Tässä kohdassa on melkeinpä sääntö eikä poikkeus, että jos takanani on auto, se lähtee tässä kohtaa ohi. Ja kyseessä siis alue, jolla tiiviisti taloja, mutkien takia huono näkyvyys ja paljon lapsia.