Onko teillä ikääntymisen merkkejä 35+ ?
Joskus työkaverit sanoivat, että pientä kremppaa alkaa tulemaan siinä 35-vuotiaana eli joka aamu jotain paikkaa kolottaa. Silloin asia huvitti jotenkin ja ajattelin ettei voi 35-vuotiaana käydä niin. Nyt sitten ollaankin siinä iässä ja vaikka mitä vanhenemisen merkkejä tullut kauheata vauhtia.
Jos muutaman luettelen, niin:
- naama "valahtanut" ja ilmeryppyjä otsassa ja "nauru-uurteet"
- kesällä tulee maksaläiskistä viikset
- allit alkaneet roikkumaan
- hiukset ohentuneet
Mitä ikääntymiset merkkejä te muut 35 + -vuotiaat ootte huomanneet? Ja minkä ikäinen olet?
Toivottavasti ketjusta ei tule että "ei mulla ainakaan tuossa iässä.." Haluaisin mieluummin saada vertaistukea ja huomata että muillakin menee näin..
Kommentit (25)
hartiat usein jumissa, vessassa täytyy juosta useammin, nukkumaan täytyy mennä viimeistään kymmeneltä...(olen 28 ja nämä on olleet nyt pari vuotta, mutta en ollut nuorempanakaan täydellinen)
Ihania vastauksia kaikilta - en olekaan ainoa vanheneva 35-vuotias täällä :)
Olisi kiva kuulla 63-vuotias mikä oli niin hauskaa?
ap
Yksi hyvä puoli minulla on. Minulla on aina ollut suhteessa naamaan hyvin pieni nenä, nykerö. Se näyttää hitusen nykyään suuremmalta, kun kasvot pikku hiljaa ympäriltä kutistuvat :-) Profiilini on parempi kuin ennen!
Niin paljon on ehtinyt tapahtua, kuolemia, eroja, ikäviä muutoksia jne. että elmkokemus on painanut mielen matalaksi. Toisaalta osaa olla rento kaiken suhteen, elämä on armollista, ei tarvitse olla mitään. Kai traumojen sun muiden paljous on saanut aikaan, ettei ota oikein mitään vakavasti. Tajuaa, että elämä on lyhyt ja elämä on julma ja paha. Idealismi on hävinnyt.
Näytän nuorelta, mutta ryppyjä on alkanut tulla. Lihon helposti, varsinkin kun olen laiha.
Ikää vasta 35, mutta tuntuu, että on tämä elämä jo aika lailla eletty. Ehkä jos olisi ollut huoletonta nuoruutta, en kokisi näin.
kahdesta syövästä toipuneen 63-vuotiaan äitini kanssa. Hän nauroi minulle leikillisesti, vaikka myönsi tämän ikäisenä(37v) ajatellessaan samoja asioita.
Vaikka siis äitini ei ole vielä vanha, niin pyöräilee nytkin joka päivä 10 kilometriä ja sanoi 10 vuoden sisällä kahdesta suuresta leikkauksesta toipuneenakin olevansa miltei yhtä virkeä kuin 35-vuotiaana.
Itsellä siis otsaan tullut aikamoiset rypyt, unentarve kasvanut valtavasti ja olen lihonut 12 kiloa, vaikka liikunkin paljon(enemmän kuin ennen ja syön yhtä terveellisesti).