Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä ikääntymisen merkkejä 35+ ?

Vierailija
28.03.2010 |

Joskus työkaverit sanoivat, että pientä kremppaa alkaa tulemaan siinä 35-vuotiaana eli joka aamu jotain paikkaa kolottaa. Silloin asia huvitti jotenkin ja ajattelin ettei voi 35-vuotiaana käydä niin. Nyt sitten ollaankin siinä iässä ja vaikka mitä vanhenemisen merkkejä tullut kauheata vauhtia.

Jos muutaman luettelen, niin:

- naama "valahtanut" ja ilmeryppyjä otsassa ja "nauru-uurteet"

- kesällä tulee maksaläiskistä viikset

- allit alkaneet roikkumaan

- hiukset ohentuneet

Mitä ikääntymiset merkkejä te muut 35 + -vuotiaat ootte huomanneet? Ja minkä ikäinen olet?

Toivottavasti ketjusta ei tule että "ei mulla ainakaan tuossa iässä.." Haluaisin mieluummin saada vertaistukea ja huomata että muillakin menee näin..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämän jälkeen olen huomannut:

-ryppyjä otsassa(nyt vasta tulleet)

-venäyttänyt 2 kertaa jalkani(en ole ennen)

-hartioita on alkanut kolottamaan

-tarvitsen enemmän unta

Vierailija
2/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä veltostumista ja muutamia ryppyjä.

Ei mua kyllä mistään kolota ja olen fyysisesti paremmassa kunnossa kuin ikinä, kun olen liikkunut aktiivisesti.

Mä huomaan ikääntymisen eniten siinä, että en jaksa bilettää niin kuin nuorempana ja unet kärsivät epäsäännöllisestä elämästä helpommin.

Ja tietty moniteholasit. Harmaita hiuksia ei vielä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä jaksa enää juhlia ollenkaan, luulin, ettei minusta tule "mummoa" sen suhteen. Mutta en saa enää oikein iloa irto juhlimisesta tai alkoholista + tulee kauhea olo moneksi päiväksi, vaikken joisikaan paljoa.

Lisäksi on tullut ryppyjä otsaan ja postiin, iho veltostunut.

Fyysisesti olen paljon paremmassa kunnossa kuin kolmekymppisenä, minulla oli 10 vuoden tauko kilpaurheilu-urani jälkeen liikunnassa, sen huomasi.

Unta tarvitsen itsekin enemmän kuin ennen.

Vierailija
4/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

polvia kolottaa

naama on valahtanut, ja tosi kuiva

ryppyjä ei liiemmin ole, mutta sellainen nuoruuden hohde on kyllä himmentynyt.

39v

Vierailija
5/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parin viime vuoden aikana kaventuneet kasvot, enää ei ole sellaista "lapsenpyöreyttä" poskissa kuten tähän asti. Kaulan iho on jotenkin elottomamman näköistä kuin aikaisemmin. Niveliä alkaa rasitus kolottaa helpommin kuin ennen. Muuten olen kyllä paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä, eli en pidä tätä ikääntymistä osaltani vielä mitenkään vakavana. ;-)

Vierailija
6/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihon selvä kuivuminen, erityisesti talvisin. Ja aiemmin kellontarkka kuukautiskierto on muuttunut epäsäännöllisemmäksi.

Vierailija
7/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimppaani on tullut pieni karvaton alue, varmaan vanhenemista! Pikku allit, pikku mahanpömppä, ei muuta kuin naurunryppyjä, mutta suu- ja leukapielet ovat valahtaneet aavistuksen alaspäin. Ikälasit on hommattu ja ensimmäinen harmaa hius löydetty tänä vuonna, terveisin 44-vuotias mamma

Vierailija
8/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahin ongelma on ollut juuri tuo nivelten kolotus kylmällä. Sekä olkanivel ja polvet ovat välillä ankean kolottavia.

Naamasta löytyy ryppyjä, jotka kaikki ovat tulleet parin viime vuoden sisällä. Mutta ne eivät niin haittaa. Lähinnä nuo kivut ovat ankeita.

Vierailija
9/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin silloin, mitähän tuokin horisee, mutta vuodet ovat osoittaneet, että totta se on. Ihanaa kun elämänkokemus karttuu ja itsevarmuus ja itsetuntemus eivät ole niin ympäristön romutettavissa. Ulkonäön rapistumiset ei tunnu kovinkaan suurilta murheilta, oon oppinut nauramaan itselleni- tosi vapauttavaa. Ja paras on tämä seksuaalinen itseksi tuleminen, ei ole laatu ja nautinto kiinni siitä näyttääkö maha tänään turvonneemmalta väärän ruuan takia.

ikää nyt 38v

Vierailija
10/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten huomaa kyllä ikää olevan enemmän kuin ennen.

-silmien alle tullut pysyvät rypyt (ilmaantui vuosi sitten)

-viime kesänä maksaläiskäviikset ekaa kertaa

-jos ei liiku sännöllisesti, huomaa heti kehon koostumuksessa eli on heti "löysempi", vaikka painossa ei niinkään

Olen siis juuri 35v.

Vierailija
11/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy harmaita hiuksia. Onneksi sen vaivan voi peittää!

Vierailija
12/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti, jos en ehdi treenaamaan muutamaan viikkoon, sen huomaa heti roikkuvassa mahassa ym.

Henkisesti on parempi olo, ikävuodet reilu 30-noin 35 olivat todella vaikeita. Vasta silloin käsittelin traumoja ja tulin sinuiksi itseni sekä menneisyyteni kanssa. Nyt, 39-vuotiaana en vaihtaisi itseäni nuorempaan minääni, edes paremman fyysisen kunnon vuoksi. Itsetunto on parantunut huimasti.

Harmaista hiuksista en tiedä, värjään muutenkin hiuksiani aktiivisesti. Ryppyjä on ilmaantunut otsaan ja iho on jotenkin...miten se sanoisi...haalistunut.

Vierailija
13/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ikää on 30 ja lisää tulee koko ajan!! Hiukset ei oikeen kestä värjäämistä, mutta pakko on, kun harmaita tulee niin paljon.

Vierailija
14/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pysty enää samanlaisiin notkeus/nopeussuorituksiin kuin ennen.

Eipä oikein muuta. Tietty onhan naama vanhentunut aika paljonkin. Ikää 35v

Vierailija
15/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaläiskäviikset kesäisin, ja naamakin roikkuu jo ihan eri tavalla kuin 5 vuotta sitten. Ikää 36 v.

Vierailija
16/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryppyjä on aika paljon, johtuu varmaankin alhaisesta rasvaprosentistani. Yritänkin siis vähän lihottaa, mutta taitaa olla mahdoton saada lihaa naamaan eikä muualle. Muuten kunto on paljon parempi kuin nuorempana, samoin mieliala ja itseluottamus. Vaikka ryppyjä on, niin silti en ole koskaan kuullut yhtä paljon kehuja ulkonäöstäni. Saas nähdä milloin ne loppuvat, mutta toistaiseksi nautin täysillä!

Vierailija
17/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen 30-vuotias, mutta vastaan kuitenkin. Lasten ja valvomisten myötä olen kasvoiltani vanhentunut.

- silmät jotenkin syvemmällä kuin ennen

- alla tummat silmänaluset

- nenä suurempi kuin 16-vuotiaana (oikein järkytyin, kun vertasin, miten nenä voi kasvaa ?!?)

- hampaat vähän edestä kuluneet

Eli näytän kohta varmaan ihan mummolta. Iso nenä ja ei hampaita.

Vierailija
18/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna eli 35-vuotiaana kesän jälkeen auringon siristelystä hienonhienoja uurteita silmien sisänurkkien alapuolelle, sekä (myöskin auringon vaikutuksesta) otsaan verkkomaisia uurteita. Eli iho kestää auringon säteilyä ilmeisesti huonommin kuin nuorempana.

Unentarve on myös selvästi kasvanut. Harkitsimme iltatähtöstä mieheni kanssa, mutta totesin, etten jaksaisi enää yövalvomisia! Nämä lapset riittävät ihan hyvin, panostetaan heihin :)

Suurin ulkonäkömuutos on mielestäni jonkinlainen muutos kasvoissa, joka ei liity edes ryppyyntymiseen :o En edes osaa sanoa, mikä se muutos itselläni tarkalleen on (kun peiliin tulee katsottua joka päivä, niin pikkuhiljaa tapahtuvaa muutosta ei niin huomaa), mutta sellaisista ikätovereista sen huomaa, joihin törmää muutaman vuoden tauon jälkeen. Erään piirteet olivat muuttuneet siten, että kasvot olivat pyöristyneet poskiluiden tienoilta (kyse ei varmasti ole mistään kauneusleikkauksista eikä myöskään lihomisesta), toisella taas perusilme on muuttunut jotenkin vakavammaksi ja mietteliäämmäksi, kolmas on muuttunut sievästä kalsean näköiseksi, kun lapsenpyöreys on kadonnut kasvoista... Kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta tällasta olen ollut huomaavinani :D

Vierailija
19/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi vuodelta nopeammin: yhtäkkiä on vuodesta 2000 jo kymmenen vuotta... Kesät lyhenee hirveää vauhtia, mutta onneksi lyhenee talvetkin. Kolmikymppisenä mulla oli kolmenkympin kriisi ja yhtäkkiä huomaan olevani 40. Kuis tässä näin kävi? Varokaa 2-kymppiset: ajan kulu kiihtyy ja kohta ootte 30+ "mummeleita" ;)

Vierailija
20/25 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 38, eikä nyt mitään kremppoja sen kummemmin. Hartiat on kestojumissa, mutta se varmaan johtuu tästä koneella istumisesta ja se vaivasi jo 32-vuotiaana.

Ulkonäöllisesti leukaperät on ehkä vähän veltostuneet ja tietysti silmien ympärillä on naururyppyjä, mutta mua ne ei haittaa. Kropassa nyt mitään sen kummempia ikääntymisen merkkejä ei vielä näy.