Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö kävi virpomassa, sai joltain muorilta 100€ setelin.

Vierailija
28.03.2010 |

Viekö takaisin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teidän rumat lapset ei saa noin isoja virpomislahjoja :)

Vierailija
22/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teidän rumat lapset ei saa noin isoja virpomislahjoja :)

niin pieniä lapsia jotka virpoisivat.Mummon puolesta olen huolissani, jos antoi viimeiset ruoka rahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on lähes sokea dementikko, mutta pystyy asumaan kotona, koska ei ole vaaraksi itselleen. Jos hänellä ei ollut muuta annettavaa virpojalle, ihan varmasti antoi viimeisenkin satasen setelinsä. Uskoisin, että hän ymmärtää yhä rahan arvon, mutta tarve toimia "normaalisti" ylittäisi nolouden siitä, että antaa ehkä liikaa.

Vierailija
24/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei kyllä enää yleensä vastaa itse ruokaostoksistaan. Näin ollen pelko, että virpoja vei vanhusen viimeiset ruokarahat, on turha. Anopillekin vien minä ruoat. Raha, joka on hänellä kotona, on "taskurahaa".

Vierailija
25/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan sopiva palkka virpomisesta.

Vierailija
26/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyin miettimään millaisen kasvatuksen on sanut ihminen, joka edes kysyy tällaista asiaa.

tosin olen ihminen jolle ei olisi tullut mieleenkään kysyä tuollaista asiaa

-ei siis olisi tullut mieleenikään palauttaa lapsen saamaa rahaa!

Eli en ehkä siten vastaa ihan tyyppiä jolta halusit kysyä millaisen kasvatuksen on saanut, mutta vastaan siis silti:

Olen saanut hyvä, melko tiukan kasvatuksen. Rajat on aina olleet, ja uskoon on myös kasvatettu. Koskaan ei tulisi mieleen mm. varastaa mitään, huijata kokeissa, tenteissä ym. Omillekin lapsille koitan pitää hyvän kurin ja olen mielestäni aivan hyvä ihminen.

Ja tosiaankaan, ei olisi edes tullut mieleeni kysyä täällä pitäisikö saatu palkka palauttaa! Olisin voinut tehdä aiheesta jos olisi sattunut omalle kohdalleni niin vaikka sellaisen aloituksen että Uskomatonta! Lapsi sai virpomispalkaksi joltakin 100e! Vau!

Ei olisi tullut myöskään mieleeni että kukaan olisi sitä vahingossa antanut.

Vierailija
27/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkö ympärillesi? Oletko koskaan tavannut dementoitunutta vanhusta? Oletko nähnyt likinäköistä ihmistä? Mielenterveysongelmista kärsivää ihmistä? Ns. vanhuudenhöperöä?

Vierailija
28/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi olisi antanut satasen. Monet vanhukset ovat dementoituneita. Ei tajunnut arvoa. Rehellinen vie takaisin. Ahne varas ei vie.

Vierailija
29/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyin miettimään millaisen kasvatuksen on sanut ihminen, joka edes kysyy tällaista asiaa.

tosin olen ihminen jolle ei olisi tullut mieleenkään kysyä tuollaista asiaa -ei siis olisi tullut mieleenikään palauttaa lapsen saamaa rahaa! Eli en ehkä siten vastaa ihan tyyppiä jolta halusit kysyä millaisen kasvatuksen on saanut, mutta vastaan siis silti: Olen saanut hyvä, melko tiukan kasvatuksen. Rajat on aina olleet, ja uskoon on myös kasvatettu. Koskaan ei tulisi mieleen mm. varastaa mitään, huijata kokeissa, tenteissä ym. Omillekin lapsille koitan pitää hyvän kurin ja olen mielestäni aivan hyvä ihminen. Ja tosiaankaan, ei olisi edes tullut mieleeni kysyä täällä pitäisikö saatu palkka palauttaa! Olisin voinut tehdä aiheesta jos olisi sattunut omalle kohdalleni niin vaikka sellaisen aloituksen että Uskomatonta! Lapsi sai virpomispalkaksi joltakin 100e! Vau! Ei olisi tullut myöskään mieleeni että kukaan olisi sitä vahingossa antanut.

Hieman tyhmempikin tajuaisi, ettei kukaan anna tarkoituksella 100e virpomisesta. Tuo on mummolta silkka vahinko ja rahan pitäminen on mielestäni rinnastettavissa varastamiseen.

Vain hyvin epärehellinen ja moraaliltaan alhainen ihminen jättäisi rahan palauttamatta.

Vierailija
30/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olen ihminen jolle ei olisi tullut mieleenkään kysyä tuollaista asiaa -ei siis olisi tullut mieleenikään palauttaa lapsen saamaa rahaa! Eli en ehkä siten vastaa ihan tyyppiä jolta halusit kysyä millaisen kasvatuksen on saanut, mutta vastaan siis silti: Olen saanut hyvä, melko tiukan kasvatuksen. Rajat on aina olleet, ja uskoon on myös kasvatettu. Koskaan ei tulisi mieleen mm. varastaa mitään, huijata kokeissa, tenteissä ym. Omillekin lapsille koitan pitää hyvän kurin ja olen mielestäni aivan hyvä ihminen. Ja tosiaankaan, ei olisi edes tullut mieleeni kysyä täällä pitäisikö saatu palkka palauttaa! Olisin voinut tehdä aiheesta jos olisi sattunut omalle kohdalleni niin vaikka sellaisen aloituksen että Uskomatonta! Lapsi sai virpomispalkaksi joltakin 100e! Vau! Ei olisi tullut myöskään mieleeni että kukaan olisi sitä vahingossa antanut.

Hieman tyhmempikin tajuaisi, ettei kukaan anna tarkoituksella 100e virpomisesta. Tuo on mummolta silkka vahinko ja rahan pitäminen on mielestäni rinnastettavissa varastamiseen. Vain hyvin epärehellinen ja moraaliltaan alhainen ihminen jättäisi rahan palauttamatta.

epärehellinen ja moraaliton ei millään tavalla kuvaile minua! Siksi olenkin hieman ällistynyt kun näin moni lähtisi palauttamaan rahaa. Eihän se nyt edes NIIN iso raha ole.

Vierailija
31/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään ottamatta itse kysymykseen kantaa, mutta kuitenkin...

Jännä, että suurin osa täällä tuntuu olettavan, että kyseessä on vanha, sairas, höppänä ja puolisokea mummo. Voihan niin ollakin, ja ap:n voi olla ihan hyvä käydä tilanne tsekkaamassa.

Toisaalta lapsen mielestä oma äitini olisi varmaan "joku mummo". On kuitenkin työelämässä, ihan järki-ihminen, eikä hänelle sata euroa olisi raha eikä mikään. Kun vielä olettaisi päälle, että tällaisella ihmisellä ei olisi omia lastenlapsia, voisi hän hyvinkin antaa jollekin suloiselle pikkunoidalle satasen.

Mullekaan ei varmaan olisi ensimmäiseksi tullut mieleen, että kyseessä on dementikko, muoreja kun on niin monenlaisia. Turha siitä ketään on syyttä kaksinaismoralistiksi tai muuten huonoksi ihmiseksi.

Vierailija
32/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kannattaa kertoa kaikille pihapiirin noidille, että sieltä saa kunnon palkan.

Mä laittaisin rahan lapsen tilille.

Vierailija
33/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omatunto on puhdas? Tilille rahat vaan ja virne naamaan.

On mahdollista, että joku äveriäs äiti-ihminen, mummeli tai rupsahtanut 35-vuotias on setelin antanut ihan tarkoituksella, mutta kovin todennäköiseltä tämä vaihtoehto ei kuulosta.

Miten asioista voi muuten saada selvää, kuin tarttumalla härkää sarvista? Mars ovelle. Paitsi tietenkin siinä tapauksessa jos se lapselle ostettu lelu, perheelle pihistetty sisäfileepihvi ja uusi pleikkapeli vaimentavat omatunnon äänen.

Vierailija
34/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Riippuu antajasta. Lapsen mielestä 40-vuotiaskin on muori. Kannattaa kyllä selvittää asia.

t. melba

Vierailija
35/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko te antaneet tommoisia summia viikkorahoja jälkikasvullenne,Eikä kukaan nuorempi ihminen antaisi noita summia,vieraalle lapselle.

Vierailija
36/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi täysjärkinenkään ihminen ei anna 100e tuntemattomalle lapselle, joten turha selitettä siltäkääm kantilta.

Etpä kovin rehellinen ole jos rahan olisit pitämässä, vaikka kovin yrität uskotella muuta. Sinunlaisesi ihminen on juuri sellainen, joka pimittää totuutta, valehtelee ja yrittää hyötyä muista - varsikin jos siitä on itselle hyötyä. Kovin hienot arvot olet lapsuudenkodistasi saanut. Ja ilmeisesti seuraavalle polvelle opetat samoja arvoja.

Vierailija
37/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tyhmempikin tajuaisi, ettei kukaan anna tarkoituksella 100e virpomisesta. Tuo on mummolta silkka vahinko ja rahan pitäminen on mielestäni rinnastettavissa varastamiseen. Vain hyvin epärehellinen ja moraaliltaan alhainen ihminen jättäisi rahan palauttamatta.

epärehellinen ja moraaliton ei millään tavalla kuvaile minua! Siksi olenkin hieman ällistynyt kun näin moni lähtisi palauttamaan rahaa. Eihän se nyt edes NIIN iso raha ole.

sinun olevan epärehellinen. On aivan sama mitä ihminen itsestään kuvittelee, teot vasta määrittelevät paljon enemmän sitä mitä ihminen on.

Eli kuvittelet olevasi rehellinen ja hyvä, todellisuudessa olet jotain aivan muuta.

Minulle 100e on pikkuraha, mutta en silti kuvittele että se olisi kaikille sama. Tajuan ja ymmärrän, että jollekin tuo summa, minkä itse saatan käyttää heräteostokseen ja joka ei heilauta elämääni mihinkään suuntaan - jollekin toiselle se voi olla kuukauden ruokaraha.

Vierailija
38/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut kyse omasta mummosta, joka antaa lapsenlapselle rahaa, vaan "jostakin muorista", tuntemattomasta vanhuksesta. Ei ole sama asia, joten ei voi rinnastaa.

7

Ap on saanut todennäköisesti ihan hyvän kasvatuksen. Itse veisin varmaan takaisin, mutta miettisin minäkin hetken, mitä tehdä. oma mummoni oli aikoinaan sellainen, että tykkäsi antaa lapsille rahaa. Olisi varmaan loukkaantunut, jos olisi tuotu takaisin.

Vierailija
39/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan pyytää teiltä nyt anteeksi. Tämä oli provo. Kokeilin miten reakoitte, jos joku oikeasti antaisi 100€ setelin. Eli saisiko pitää vai viedä takaisin. Kiitos hyvistä vastauksista.

Vierailija
40/46 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitinkin, että oma mummoni oli ylipäänsä aika hölläkätinen rahojensa suhteen, en voi tietää, kuinka paljon on rahaa antanut tutuille tai vieraille, kun en ole ollut vahtimassa. Mutta kuten jo sanoin, varmaan ihan hyvä käydä tarkistamassa, millainen mummo rahoja jakelee. Nykyajan eläkeläisistä löytyy niin köyhiä ja höppänöitä kuin äveriäitä ja skarppeja mummeleita - ei voi av:lta käsin yleistää, että kaikki mummot ovat automaattisesti tietynlaisia, eikä näin ollen ap:ta lynkatakaan.

T.Se, jonka mummo oli antelias

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi