Hei te, joilla saa virpoa vain tietynlaiset virpojat!!! HUOMIO!!!
Osalla saa virpoa vain ne, jotka ovat pukeutuneet. Osalla vain ne, jotka eivät ole pukeutuneet. Osalla saa virpoa vain ne, joilla on kauniisti koristellut oksat. Osalla saa virpoa vain ne, joilla on ihan minkälaiset oksat vaan. Osalla saa virpoa kaikki oli minkänäköisiä lapsia vaan. Osalla saa virpoa aikuisetkin.
Voisitteko olla kilttejä, ja leikata kaksi halkaisijaltaan 15 cm kokoista ympyrää ja piirtää toiseen sellaisen virpojan ja oksan, joka on teille tervetullut. Toiseen ympyrään piirrätte sellaisen, joka ei ole tervetullut ja tämän ympyrän päälle vedätte vielä ruksit. Ripustatte ympyrät vielä kotinne ulko-oveen ja voitte olla varmoja, että tulee oikeanlaisia virpojia!
Kommentit (146)
Itseasiassa odotan innolla että tulisivat :) Multa saa suklaata myös lahjaksi! Valitettavasti viimeksi on käynyt virpojia vuonna 2001, vaikka lapsiperheitä asuukin naapurissa. Vitsat saa olla ihan minkälaisia vain, mieluiten kuitenkin tahtoisin että edes jotain vaivaa on nähty! Ei siis esiteinejä risun kanssa oven taakse, kiitos!
eikä avata ovea yhdellekään virpojalle. Oli oksat ja asusteet millaisia hyvänsä.
Oma lapsi ei myöskään käy virpomassa.
teinipoikia huppareissaan jotka vaativat rahaa orapihlajan oksia käteen tungettuaan. Namusien ollessa lopussa hedelmiä tarjottuani saan palkaksi vittuilut ja keskisormien heiluttelut. kiitos ja hei.
En avaa ovea virpojille ollenkaan. Suksikoot helvettiin ja vieköön keppinsä mukanaan.
Kaikenlaiset, -näköiset ja -kokoiset virpojat meille vaan, kymmenen ekaa saa suklaamunat, loput vähän rahaa. Meille iloinen mieli.
Minulle virpomisperinne on aivan outo. Minun kotiseudullani ei virvottu. Siksi vieläkin tuntuu oudolta, että vanhemmat päästää lapsia vieraiden ihmisten ovien taakse kerjäämään herkkuja ja rahaa.
Meillä päin niitä sanottiin kerjäläisiksi. Mustalaisten kakarat joskus kerjäsi kotiseudullani, mutta ei koskaan työtätekevien lapset.
No, meille saa kaikenlaset virpojat tulla.
Mutta palkan annan sen mukaan, miten on nähty vaivaa. Jos ovelle tulee sellaisia pukeutumattomia räkänokkia jonkun koivunoksan kanssa niin mulla on varalla 5 sentin kolikoita, saavat yhdet sellaiset.
Ja jos käy haistattelemaan, annan sillä koivunoksalla kintuille.
Vanhammat voisi hieman valvoa näitä mussukoitaan, heillehän se noloa on, minulle vaan ajanhukkaa.
Meillä lapset virpoo taas tänä vuonnakin. Haluavat itse ja vähän rajoitetaan sitä, kenellä saa käydä virpomassa. Lapset 7 ja 3. Meillä on nätit vaatteet lapsille, vanhempi on noita ja pienempi pääsiäistipu. Virpoa saa vanhemman lapsen parhaiden kavereiden vanhemmille, rajanaapureille ja sitten kuskataan erikseen kummallekin mummulle virpomaan. Samalla reissulla virvotaan nuoremman kummitäti. Se saa riittää. Tuleehan tuostakin jo melkein 10 paikkaa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 09:04"]
Olettepa te ahdistuneita ihmisiä. Lapset on pienestäkin tyytyväisiä ja miten joku voi kokea kiusallisena pääsiäisen toivotukset vierailta lapsilta? Joskus tulee mieleen, että Suomessa ihmiset on kummallisia.
Omat lapseni virpovat lähiympäristöä ja muutaman sukulaisen. Eräs naapuri antoi esimerkiksi viime vuonna yhden Dumle-karkin paperissa. Minusta se oli ihan hyvä ja meidän lapset piti sitäkin virpomista onnistuneena. Ei meillä ainakaan odoteta mitään isoja lahjuksia. Yksi paperikarkki riittää koriin.
[/quote]
En mä usko, että kukaan pitää kiusallisena pääsiäisen toivotusta lapsilta, vaan sitä, että monille lapsille virpomisessa ei ole kyse mistään pääsiäisen toivotuksesta vaan ihan puhtaasta kerjäämisestä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:32"]
Ne laittakoot lapun oveen jotka kaipaavat virpojia. Muiden oville ei tarvitse sitten mennä häiriköimään.
[/quote]
Sinulla ei varmaan ole lapsia?
[/quote]
Tuttavien ja sukulaisten luona tavataan käydä virpomassa, ei tuntemattomien. Sillä ei ole väliä, onko lapsia vai ei.
[/quote]
Höpsis. Mitään tuollaista Sääntöä ei ole olemassakaan, ja eka kommenttisi ("Muiden oville ei tarvitse sitten mennä HÄIRIKÖIMÄÄN") osoittaa pahaa lapsivihamielisyyttä. Siksi toivon ja oletan, ettei sinulla ole lapsia.
Meillä saa virpoa vain alle 10v tytöt!
Palkaksi annan patukkaa!
t: keski-ikäinen mies
vain BB-Kaki saa virpoa meillä...
Meille saa tulla, jos
1. minä olen ortodoksi
2. virpojat ovat myös ortodokseja
3. virpojat ymmärtävät, mistä on kysymys
4. virpojat eivät ole pukeutuneet noita-akoiksi
5. virpojat eivät vaadi samalla reissulla jo palkkaansa
Koska ehdot eivät täyty, en halua, että meille tullaan kerjäämään karkkeja. Se, joka tuntee virpomaperinteen, tietää myös, että vaatimaton palkka haetaan vasta pääsiäisenä.
118 on tiukkapipo pahimmasta päästä, toivon mukaan tuo oli huumoria.
118 on aivan oikeassa. Todellinen tieto omasta kulttuuristamme on aivan surullisen heikolla tasolla. Kiitos 118, tiivistit hienosti virpomiseen liittyviä perinteitä!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 12:23"]
118 on aivan oikeassa. Todellinen tieto omasta kulttuuristamme on aivan surullisen heikolla tasolla. Kiitos 118, tiivistit hienosti virpomiseen liittyviä perinteitä!
[/quote]
Lisää lapsettomia veloja vauhdissa, luulen ma....
eli sen, että käydään virpomassa vain tuttujen ja mukavien ihmisten luona. Hyi teitä, aikuiset ihmiset. :/