Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies kieltäytyy lähtemästä vanhempieni luo.

Vierailija
27.03.2010 |

Kiukuttaa. Oltiin sovittu, että mennään vanhempieni luo, mutta mies kieltäytyikin viime hetkellä. Ei kuulemma huvita. Mitään erityistä riitaa ei ole mihinkään suuntaan, eivätkä vanhempanikaan ole mitään ilkiöitä, ainoastaan vähän ikävystyttäviä, koska ovat jo tosi iäkkäitä.

Kyläilyjä ei harrasteta edes mitenkään tiheästi, vaan pari kertaa vuodessa.

Kiva joutua selittämään tuota. Pelkkä "ei kuulemma huvittanut" herättää vain kysymyksiä ja loukkaa varmasti vanhoja ihmisiä. Loukkaa minuakin!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis oli jo ehtinyt luvata tulevansa.

Vierailija
2/22 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkään mies lähde mun vanhempien luo..aina perusteluna ei jaksa jne. et ei siitä ole haloota nostettu, mut tiän et ihmetyttää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi sopinut kyläilyä juuri nyt. Noloa mennä ilman miestä. Ja minusta tuo on vähän samaa kuin mies sanoisi, ettei piittaa minusta.

ap

Vierailija
4/22 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ikävä tilanne, mutta minkäs teet.

Minunkaan mieheni ei juuri koskaan ole halukas lähtemään mihinkään minun suvun puoleisiin juhliin tai vastaaviin.

Itse tunnollisena vaimona ravaan kyllä hänen sukunsa luona :(

Vierailija
5/22 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään harrastuksiini tai joka vkl vanhemmille. Kyse on todella aika pienestä riesasta.

Eniten murehdin, miten loukkaavana vanhempani tuota pitävät.

Aiemmin mies on tullut, hiukan pitkin hampain. Nyt varmasti vanhempani ajattelevat, että on loukkaantunut jostain heille tai että meillä on avioliitto suurinpiirtein karilla ja kriisissä.

Ja kyllä tää jostain kriisistä voikin olla merkki, vaikkei olla riidelty.

ap

Vierailija
6/22 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettämään laatuaikaa sivusuhteensa kanssa. Trust me, I know. t. Se jonka luokse mies on tulossa...

Vierailija
7/22 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään harrastuksiini tai joka vkl vanhemmille. Kyse on todella aika pienestä riesasta. Eniten murehdin, miten loukkaavana vanhempani tuota pitävät. Aiemmin mies on tullut, hiukan pitkin hampain. Nyt varmasti vanhempani ajattelevat, että on loukkaantunut jostain heille tai että meillä on avioliitto suurinpiirtein karilla ja kriisissä. Ja kyllä tää jostain kriisistä voikin olla merkki, vaikkei olla riidelty. ap

Ja potut pottuina sitten kun ollaan menossa sen vanhempien luo tai johonkin muihin niiden puolen juhliin. Maistakoon omaa "lääkettään", eiköhän opi.

Vierailija
8/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies siis innokas ramppaamaan kaikkialla muualla? Vai onko kyläily vieraiden ihmisten luona yleensäkin vaikeaa? Mulla on sellainen tilanne, että itse en halua kyläillä, en missään. Mies ei myöskään hevillä lähtisi minun sukulaisteni luokse, jos nyt sellainen tilanne tulisi, että itsekään lähtisin. (pariin vuoteen en ole käynyt, tosin ei mua sinne kutsutakaan kun olen huonompi ihminen kai ja ties mitä) Mutta kuitenkaan hän ei ymmärrä, miksen tuosta vain voi lähteä hänen vanhempiensa luokse tai halua tavata hänen kavereitaan. Hänellehän he ovat tuttuja, joten syyttää sitten mua, etten esim. pidä hänen vanhemmistaan. Hänen vanhempansa vaikuttavat ihanilta ihmisiltä, mutta meno on kuin siinä mainoksessa "imppu haluaa oman kodin". Äiti hössöttää koko ajan, tarjoaa sitä ja tätä, ruokaa ja vaatetta. Ja juttelee koko ajan, enkä minä osaa vastata mitään, kun en kovin puhelias ole.. Rankkaa se on ja nolottaa, mieti siinä sitten hyviä tekosyitä, miksen nyt viikon mökillä olon jälkeen lähde saunaan..

EI siis ole kyse niinkään siitä, että arkailisi olla sosiaalisissa tilanteissa. Ja ollaan oltu yhdessä kohta 20 vuotta, eli tuntee mun vanhempanikin oikein hyvin.

Mitä tulee sivusuhteeseen, niin enpä usko. En nyt sinisilmäisesti ajattele, ettei mun mieheni "ikinä" tms., mutta kun nyt molemmat teemme vuorotyötä, tilaisuuksia pettää olisi muutenkin riittävästi, ei siihen tuollaisia kommervenkkejä tarvita.

ap

Vierailija
9/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyt miksi ei halua lähteä ja keksitte sitten yhdessä hyvän tekosyyn esim. vatsatauti tms. muistan itse kuinka jännitin nuorena anoppilaan menoa ja varsinkin sukujuhlia, joten tulin juuri sopivasti "kuumeeseen" kun olis pitänyt lähteä! en nykyään tykkää käydä siellä erinäisistä syistä, mutta mieheni ei suostu menemään ilman minua, joten käydään siellä vain kerran vuodessa. itse kyllä toivoisin että hän kävisi lasten kanssa ja antaisi siten minullekkin vapaa-aikaa kotiäitiydestä ja lapsetkin näkisivät isovanhempiaan, mutta kun ei niin ei.

Vierailija
10/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyt miksi ei halua lähteä ja keksitte sitten yhdessä hyvän tekosyyn esim. vatsatauti tms. muistan itse kuinka jännitin nuorena anoppilaan menoa ja varsinkin sukujuhlia, joten tulin juuri sopivasti "kuumeeseen" kun olis pitänyt lähteä! en nykyään tykkää käydä siellä erinäisistä syistä, mutta mieheni ei suostu menemään ilman minua, joten käydään siellä vain kerran vuodessa. itse kyllä toivoisin että hän kävisi lasten kanssa ja antaisi siten minullekkin vapaa-aikaa kotiäitiydestä ja lapsetkin näkisivät isovanhempiaan, mutta kun ei niin ei.

Plus luulisi nyt, että keski-ikäinen ihminen parinkymmenen vuoden jälkeen ei jännittäisi anoppilassa käyntiä.

Jos mies osaisikin sanoa jonkun hiukan paremman syyn kuin ettei jaksa kuunnella iäkkäiden vanhusten samoja juttuja... eihän se tietenkään minustakaan ole mikään lempitekeminen, mutta pari krt vuodessa voi vähän uhrautuakin, että lapsetkin näkee ainoita isovanhempiaan!

ap

Vierailija
11/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus luulisi nyt, että keski-ikäinen ihminen parinkymmenen vuoden jälkeen ei jännittäisi anoppilassa käyntiä. Jos mies osaisikin sanoa jonkun hiukan paremman syyn kuin ettei jaksa kuunnella iäkkäiden vanhusten samoja juttuja... eihän se tietenkään minustakaan ole mikään lempitekeminen, mutta pari krt vuodessa voi vähän uhrautuakin, että lapsetkin näkee ainoita isovanhempiaan! ap

samanlaista kaytosta saa sitten odottaa omilta lapsiltaan ja naiden puolisoilta kun on hanen vuoronsa olla vanhus.

Ei meista kukaan haluaisi vanhentua mutta kun ei viela ole keksitty keinoa milla sen voisi estaa.

t.mummo.

Vierailija
12/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus luulisi nyt, että keski-ikäinen ihminen parinkymmenen vuoden jälkeen ei jännittäisi anoppilassa käyntiä. Jos mies osaisikin sanoa jonkun hiukan paremman syyn kuin ettei jaksa kuunnella iäkkäiden vanhusten samoja juttuja... eihän se tietenkään minustakaan ole mikään lempitekeminen, mutta pari krt vuodessa voi vähän uhrautuakin, että lapsetkin näkee ainoita isovanhempiaan! ap

samanlaista kaytosta saa sitten odottaa omilta lapsiltaan ja naiden puolisoilta kun on hanen vuoronsa olla vanhus. Ei meista kukaan haluaisi vanhentua mutta kun ei viela ole keksitty keinoa milla sen voisi estaa. t.mummo.

Kai siinä rassaa sekin, että kyse on MUN vanhoista vanhemmistani... omansa kuolivat jo parikymmentä vuotta sitten.

ap

Vierailija
13/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstalla kyllä jokainen vähän herkempi mammuli kyllä saa olla vierailematta miehen vanhempien luona, jos ei vaan oikeen tuu toimeen tai huvita. Miksei miehelllä ole samoja oikeuksia?

Vierailija
14/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ajatellutkaan että jännittää, tuli vain omat seurustelun alkuajat mieleen..

Ja mummolle, että mieheni vanhemmat käyttäytyvät meitä kohtaan syrjivästi ja lellivät yms muita lapsenlapsiaan, joten eipä siellä paljon huvita käydä katsomassa sellaista touhua, plus anoppi haukkuu minun lastenkasvatusta joka kerta yms. itse olen miettinyt että sitten kun olen mummo niin kohtelen kaikkia lapsiani ja heidän lapsiaan tasapuolisesti ja olen kiinnostunut heidän kuulumisistaan, joten eiköhän ne sitten tykkää käydä kylässäkin, toivotaan ja yritetään muistaa sitten kun aika tulee!

Vierailija
15/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestäsi ei nyt huvita lähteä kuuntelemaan itselleen epäkiinnostavien ihmisten jaaritteluja niin miksi ihmeessä pitäisi?? Vanhempasi saavat ajatella mitä haluavat, sehän on heidän ongelmansa, ei miehesi. Tervettä itsekkyyttä mieheltäsi. Hänellä on täysi oikeus olla lähtemättä. Mene sinä, ja anna miehesi touhuta mitä haluaa. Parisuhde ei ole sama asia kuin jatkuva toisessa riippuminen.

Vierailija
16/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat parin tunnin ajomatkan päässä, päiväseltään voisin siellä vielä käydäkin mutta mies tahtoo aina jäädä yöksi ja minä en viihdy siellä. Kun päästään perille niin mies sujahtaa autotalliin jotain mopojaan rassaamaan ja jättää minut juoksemaan lasten perässä ja jaarittelemaan vanhempiensa kanssa. En enää lähde, sanon vain että mene lasten kanssa, minä jään mieluummin kotiin.

Vierailija
17/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstalla kyllä jokainen vähän herkempi mammuli kyllä saa olla vierailematta miehen vanhempien luona, jos ei vaan oikeen tuu toimeen tai huvita. Miksei miehelllä ole samoja oikeuksia?

vaimollakaan ole oikeutta boikotoida anoppilaa, jos siis ei ole mistään ihmishirviö-anopista kyse tai siitä, että jatkuvasti rampataan.

Joustoa ja sietokykyä peräänkuulutan siis puolin ja toisin, samalla lailla.

ap

Vierailija
18/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestäsi ei nyt huvita lähteä kuuntelemaan itselleen epäkiinnostavien ihmisten jaaritteluja niin miksi ihmeessä pitäisi?? Vanhempasi saavat ajatella mitä haluavat, sehän on heidän ongelmansa, ei miehesi. Tervettä itsekkyyttä mieheltäsi. Hänellä on täysi oikeus olla lähtemättä. Mene sinä, ja anna miehesi touhuta mitä haluaa. Parisuhde ei ole sama asia kuin jatkuva toisessa riippuminen.

Ole rauhassa omaa mieltäsi, mutta keskustelun vuoksi esitän minäkin perusteluni:

1) kyse ei ole joutavasta harrastuksesta tai etäisistä tuttavista, vaan minun perheestäni, omista vanhemmistani.

2) riesa ei ole suuri, vierailuja on pari kertaa vuodessa.

3) miehellä ei ole sen kummempaa syytä kuin "ei huvita". Vanhempani eivät siis ole kauheita tai miehellä ole aspergeria.

4) miksi pieni kohteliaisuus on mahdotonta? Aina ei tarvitse olla hurjan ihqua ja kivaa, joskus voi olla hiukan tylsempääkin, jos se on rakkaalle puolisolle tärkeä asia. Näin minäkin toimin vuorostani, ei minustakaan nyt olisi niin KAUHEAN kivaa käydä vanhemmillani tai miehen suvun pippaloissa.

5) Mihin vedetään raja "terveelle itsekkyydelle"? Täytyykö mennä omien sukulaisten juhliin? Entä oman lapsen päiväkotijuhliin? Oman lapsen lakkiaisiin? Eihän niissäKÄÄN ole välttämättä kauhean kivaa, joten onko niin, että on vaan tervettä itsekkyyttää haistattaa pitkät oman lapsen juhlillè?

ap

Vierailija
19/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mammaa ei haluta mennä anoppilaan kun se on sitä ja tätä ja tarjoaa jouluruoatkin foliorasioista.

Akat kaakattaa ja huutaa täällä, että ei tietenkään tarvitse. Pane mies yksin äitinsä luo.

Miksi miehellä ei samaa oikeutta kieltäytyä anoppilaan menosta?

Vierailija
20/22 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama ongelma, aina juhla-aikoina kun kyläillään sukulaisissa. Minun ei tee mieli lähteä anopin luo päiväkausiksi, eikä mieheni viihdy vanhempieni luona kuin korkeintaan pari yötä. Matkaa on kuitenkin sen verran, että vain kolme-neljä kertaa vuodessa käydään. Lisäksi mies "kiukuttelee" sitten vanhempieni luona, mitä ei tee kyllä ikinä omille vanhemmilleen. Se ärsyttää minua eniten jos tiuskii minun vanhemmilleni, muttei omilleen. Tekisi joskus mieli antaa takaisin hänen vanhemmilleen!

Meilläkin on ainainen riidan aihe nuo sukulaisvierailut ja niiden tasapuolinen määrä. Mutta vanhemmatkin vanhenee, ei he ikuisesti elä. Heillä on oikeus nähdä lapsiaan ja lastenlapsiaan ja puolisoilla on oikeus tavata omia vanhempiaan ja jopa velvollisuus olla tukena ja apuna vanhetessa. Joten joustoa, molemmin puolin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän