Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetaankos akateemiseksi myös ammattikorkeakolun käyneet

Vierailija
26.03.2010 |

vai pelkästään yliopiston käyneet?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ok, mutta onkos teillä kaikilla akateemisilla töitä?

tv: ap, AMK-sh :DD "

Onhan mulla ja paljon onkin. Olen itse asiassa todella tyytyväinen siihen, että luin itseni terveystieteiden maisteriksi. Hyviä hommia piisaa ja sellaisia, mihin ei pelkillä AMK-papereilla pääse.

Vierailija
42/49 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytäntö ja teoria niin erilleen? Että muka yliopistosta valmistuneet eivät tajua mitään käytännöstä. No, kukas ne käytännöt oikein suunnittelee ja kehittää näiden AMK-hemmojen toteuttamisen kohteiksi? AMK:lla on myös paljon teoriaa, mutta kyllä sitä tietoa saa ihan eri tasoisesti yliopistossa.

-Molemmista opinajoista koulutus-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten koulutus ei pätevöitä lastentarhanopettajan työhön. Tämä on jo huomattu varhaiskasvatuksen piirissä ja nyt ollaankin ajamassa läpi asetusta, jonka mukaan sosionomit toimivat päiväkodeissa omalla nimikkeellään ja lastentarhanopettajan vakanssissa voi olla ainoastaan pedagogisen pätevyyden omaava henkilö. Toivottavasti tämä tulee toteutumaan tulevaisuudessa.

Vierailija
44/49 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kiitollinen, että sh:lla on niin paljon työharjoittelua opiskeluaikana. Opiskellessa teoriaa, tehtäviä, tenttejä oli paljon eli mielestäni lähihoitajan tutkinto oli paljon helpompi kuin sh:n. opinnäytetyö lähihoitajana oli vähän niinkuin referointia, sh:na piti olla syvällisempää tekstiä. BTW, siitäkään ei mtn hyötyä ole ollut :D Kauhee työ vaan (loppuvaiheessa ei nääs toi opiskelu enää oikeen kiinnostanut, vaikka 4 siitä arvosanaksi tulikin). Sen jälkeen nautinkin työnteosta ja nyt tästä helposta mammalomasta. Töihin on kyllä ikävä välillä..

ap

Vierailija
45/49 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ssa niitä ei vedetä erilleen. Juurikin yliopistosta tulee näitä todellisuudesta vieraantuneita, jotka eivät sitten tiedäkään, miten sitä työtä tehdään. Kyllä ainakin sosiaalialalla asiakkaat kiroavat juurikin näitä yliopistokoulutuksen saaneita, jotka eivät ymmärrä heidän ongelmistaan mitään. Siksi nämä yliopistosta tulleet vain laskevat rahoja ja tekevät päätöksiä omassa toimistossaan ja AMK-laiset auttavat niitä asiakkaita. Ehkä jollain muulla alalla on eri juttu, en niistä tiedä.

käytäntö ja teoria niin erilleen? Että muka yliopistosta valmistuneet eivät tajua mitään käytännöstä. No, kukas ne käytännöt oikein suunnittelee ja kehittää näiden AMK-hemmojen toteuttamisen kohteiksi? AMK:lla on myös paljon teoriaa, mutta kyllä sitä tietoa saa ihan eri tasoisesti yliopistossa.

-Molemmista opinajoista koulutus-

Vierailija
46/49 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi-koulutuksen perusta. Tai joissain muissa ammattikorkeissa voi olla erilaisellakin painotuksella.

Ja nimen omaan ne työharjoittelut ovat ihan mieletön etu työelämää aloittelevalle. Meillä työharjoittelujen lisäksi on paljon muitakin tehtäviä ja projekteja, jotka tehdään ihan oikeassa työelämässä oikeiden asiakkaiden kanssa. Ja lisäksi on niitä tenttejä ja teoriaa ihan riittämiin.

T: se sosionomi-opiskelija

Vierailija
47/49 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kasvatustieteen pedagogiset opinnot. Tämä vain todisti sen, miksi tulevaisuudessa toivottavsti päästään siihen, että päiväkodin jokaisessa ryhmässä on oltava opettaja. Mikäli sosionomiopiskelijoille ei kerrota, mikä ero näillä on, on vaikea myöskään toteuttaa suunnitelmallista ja tavoitteellista varhaiskasvatusta niin, että menetelmät ovat lapsen ikään ja kehitystasoon sopivia. Kehotan tutustumaan tähän eroon ennenkuin laittaa itsensä samalle viivalle koulutettujen lastentarhanopettajien kanssa.

Vierailija
48/49 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelosen, vaikka sen teko ei edes kiinnosta?

No, minä sain parini kanssa AMK:n opinnäytetyöstä vitosen ja se työ on paljon heikompi tasoisempi kuin myöhempi graduni, josta sain Magnan...

Vierailija
49/49 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulle on joka tapauksessa ihan sama, miten akateemisuus määritellään. Mä olen sellaisessa koulutuksessa, josta koen saavani parhaat valmiudet työelämään.

kuin kasvatustieteen pedagogiset opinnot. Tämä vain todisti sen, miksi tulevaisuudessa toivottavsti päästään siihen, että päiväkodin jokaisessa ryhmässä on oltava opettaja. Mikäli sosionomiopiskelijoille ei kerrota, mikä ero näillä on, on vaikea myöskään toteuttaa suunnitelmallista ja tavoitteellista varhaiskasvatusta niin, että menetelmät ovat lapsen ikään ja kehitystasoon sopivia. Kehotan tutustumaan tähän eroon ennenkuin laittaa itsensä samalle viivalle koulutettujen lastentarhanopettajien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi