Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko HYPERVANHEMPI?

Vierailija
26.03.2010 |

Rasitat lastasi ylenmääräisillä vaatimuksilla sekä koulun että harrastusten suhteen ja pidät lastasi erityistapauksena joka (ja vain hän) ansaitsee aina enemmän kuin muut kaikilta tahoilta ja verkostoilta, joiden kanssa hän on tekemisissä?

Tämä vaiva kiusaa etenkin rikkaita perheitä, joten vois kuvitella että av-mammat on just näitä hypervanhempia, täällähän jokaisen kuukausitulo tuntuu olevan vähintään 15 000 euroa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mun serkku vastaa kyllä kuvausta...

Vierailija
2/2 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällä lapset leikkivät kotileikkejä 7-vuotiaaksi, sen jälkeen leikit jatkuvat 4-tuntisten koulupäivien jälkeen. Lapsia kyllä voidaan käyttää harrastuksissa iltaisin, mutta tunti illassa ei nyt ole niin kovin paha.

Itse olen asunut pienten lasten kanssa Englannissa. Ja se meno siellä on kyllä lapsille aika lailla toisenlaista. Siellä 3-vuotiaat käyvät koulun pääsykokeissa, opettelevat lukemista ja kirjoittamista monia tunteja päivässä (ei tod. nuku päiväunia enää tuon ikäisinä), ja 7-tuntisen koulupäivän päätteeksi lapsia viedään harrastuksiin, jotka otetaan TOSISSAAN. Esimerkiksi 5-vuotiaiden uimakoulu ei tosiaan sisällä hippaa, sukeltelua ja leikkimistä vaan siellä kroolataan koko tunnin ajan allasta päästä toiseen. Välillä vaihtelun vuoksi saatetaan vähän uida selkääkin ja vaihtaa allasta syvään altaaseen. Sama juttu monissa muissa harrastuksissa: ne otetaan tosissaan, eikä niissä leikitä.

Mutta on tietysti hienoa, että puhutaan lasten stressistä ja liiallisesta rasittamisesta. Mutta itse en kyllä ymmärtänyt miksi tämä brittikirjailija pääsi Suomen uutisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi