Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkaa hyvässä suhteessa vai etsiä mies, joka haluaa lapsia?

Vierailija
26.03.2010 |

Meillä on mieheni kanssa kaikin puolin hyvä suhde. Seurustelumme alusta asti on tuntunut siltä, että tässä on minun elämäni mies. En voisi löytää parempaa tai näin ainakin vahvasti uskon.

Naimisiin mennessä meillä oli samanlaiset haaveet, perustaa perhe ym, mutta nyt mies ei ole varma haluaako lasta/lapsia. Ei ole sanonut, ettei ehdottomasti halua, muttei myöskään ole näytänyt vihreää valoa vauvahaaveelleni. Minä olen potenut vauvakuumetta jo pidemmän aikaa.

Välillä tulee pohdittua, että jatkaako tätä suhdetta, tiedän, että olen varmasti ihan rikki, jos eroaisimme. Toisaalta, jos mies ei koskaan halua lasta, niin voinko elää lapsettomana. Ei meidän elämässä nytkään mitään vikaa ole, ihanaa olla yhdessä ja tehdä asioita, välillä meillä on siskoni kaksoset (nyt 7kk ikäiset) hoidossa ja vauvakuumeeni hetkellisesti helpottuu. Haluaisin vaan niin kovasti myös sen oman lapsen tai ehkä useamman.

En vaan ole alkuunkaan varma onko kovinkaan järkevää tästä syystä erota ja etsiä mies, joka haluaa lapsen, siis jos mieheni on päätöksensä tehtyään sitä mieltä, ettei halua lasta/lapsia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää ehkäisy pois ilman miehen suostumusta.

Jos pakottaa miehen isäksi, siinä voi käydä hyvin niinkin päin, että mies hylkää äitin ja lapsen. On tosi reilua, jo tulevaa lasta ajatellen!

Vierailija
22/28 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa lesbojen isättömien lapsien teko sallitaan

jättää ehkäisy pois ilman miehen suostumusta. Jos pakottaa miehen isäksi, siinä voi käydä hyvin niinkin päin, että mies hylkää äitin ja lapsen. On tosi reilua, jo tulevaa lasta ajatellen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei oltu naimisissa, mutta yhdessä viisi vuotta. Mies sanoi aina välillä haluavansa lapsia ja välillä taas ei. Jossakin vaiheessa totesin, että päätös pitää tehdä. Annoin miehelle reilusti aikaa, mutta kun tuo harkinta-aika oli kulunut, mies ei edelleenkään osannut sanoa. Tein todella vaikean päätöksen ja lähdin. Erohetkellä mies 35 v. ja minä 28 v. Suhde oli kaikinpuolin muuten hyvä, mutta totesin, että en halua tulla katkeraksi ja syyttää miestä myöhemmin siitä, että en ole saanut lapsia. Mieluummin olisin vaikka loppuelämäni yksin (ja lapseton).

Puoli vuotta erosta tapasin nykyisen mieheni, jonka kanssa heti alussa keskusteltiin mitä elämältä halutaan. Nyt ollaan menossa naimisiin ja ehkäisy on jätetty pois. :) Ja täytyy vielä sanoa, että meillä on todella ihana ja hyvä parisuhde (jopa parempi kuin eksän kanssa).

Tsemppiä ap! Päätös ei varmasti ole helppo eikä kukaan voi sanoa, kuinka sinun pitäisi tehdä! Tee niin kuin itsestäsi oikealta tuntuu. Oletko puhunut miehesi kanssa tästä kuinka paljon? Niin vaikealta kuin se tuntuukin, kehottaisin keskustelemaan mahdollisemman avoimesti ja rehellisesti. Ehkä mies ei ole täysin tajunnut kuinka tärkeä ja iso juttu tämä on sinulle. Tai ehkä miestä pelottaa, hänhän voi haluta samaa kuin sinä, mutta jostain syystä iso elämänmuutos tuntuu vaikealta. Joka tapauksessa mitä ikinä päätätkin, ole itsellesi rehellinen ja tee sellainen päätös, joka pitkällä tähtäimellä palvelee sitä mitä elämältä haluat ettet joudu myöhemmin katumaan.

Vierailija
24/28 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä puolestani ja että minun se on päätettävä. Tuntuu vaan, että olen umpikujassa enkä tiedä mitä tehdä. Suurin pelkoni on, että jätän hyvän suhteen enkä löydä toista miestä, jonka kanssa kokisin samoin ja mies vielä haluaisi lapsen/lapsia. Tosin ei mieheni vielä ole varmaksi sanonut, ettei lapsia halua.

Sen olen jo miehelle sanonut, että vuoden päästä kun menen poistattamaan hormonikierukan niin en aio enää laitattaa uutta, jos liittomme jatkuu.

Olen miettinyt pääni puhki syitä, miksi mieheni ei haluais lapsia kun esim.siskoni kaksosten kanssa pärjää hyvin ja hoitaa heitä mielellään. Miksi se oma lapsi tuntuu olevan hälle mahdottomuus? Tiedän kyllä miehelläni olleen erittäin vaikea lapsuus ja periaattees yks mahdollisuus ois, että kun lasten hankinta tulee lähemmäs ni mieheni pelkää, että tekee samat virheet kun isänsä.

Loputtomiin en aio odottaa, koska luultavasti ilman pientä avustusta emme saa vauvaa. Aion vielä keskustella mieheni kanssa kunhan hän kotiutuu työmatkalta.

ap

Vierailija
25/28 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä puolestani ja että minun se on päätettävä. Tuntuu vaan, että olen umpikujassa enkä tiedä mitä tehdä. Suurin pelkoni on, että jätän hyvän suhteen enkä löydä toista miestä, jonka kanssa kokisin samoin ja mies vielä haluaisi lapsen/lapsia. Tosin ei mieheni vielä ole varmaksi sanonut, ettei lapsia halua. Sen olen jo miehelle sanonut, että vuoden päästä kun menen poistattamaan hormonikierukan niin en aio enää laitattaa uutta, jos liittomme jatkuu. Olen miettinyt pääni puhki syitä, miksi mieheni ei haluais lapsia kun esim.siskoni kaksosten kanssa pärjää hyvin ja hoitaa heitä mielellään. Miksi se oma lapsi tuntuu olevan hälle mahdottomuus? Tiedän kyllä miehelläni olleen erittäin vaikea lapsuus ja periaattees yks mahdollisuus ois, että kun lasten hankinta tulee lähemmäs ni mieheni pelkää, että tekee samat virheet kun isänsä. Loputtomiin en aio odottaa, koska luultavasti ilman pientä avustusta emme saa vauvaa. Aion vielä keskustella mieheni kanssa kunhan hän kotiutuu työmatkalta. ap

JOs itse saisivat lasten ajankohdan päättää. Oikeasti. Meilläkin oli vaan, että katotaan nyt, ensi vuonna, puolen vuoden päästä ja näin meni kuule kymmenen vuotta ihan hukkaan.

Sitten vaan jätin kaiken ehkäisyn ja tulin raskaaksi ja mieheni on nyt kolmen lapsen isä -onnellinen sellainen. Ei omien sanojensa mukaan ikinä vaihtaisi lapsiaikaa takaisin lapsettomaan aikaansa eikä pysty käsittämään mitä oikein vitkutteli..

Miehet nyt vaan ovat.. Joskus vaan pitää ottaa ohjat omiin käsiin ja tehdä valinta.

Vierailija
26/28 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niin päin esikoisen kohdalla, että miehellä oli vauvakuume kolmisen vuotta ennen kun minä olin valmis tai siis halusin vauvan. Esikoisen jälkeen oli yhteinen päätös olla käyttämättä ehkäisyä ollenkaan välissä ja kaksoset syntyivät esikoisen ollessa päivää vaille vuoden. Nyt meille on tulossa toiset kaksoset ja vanhemmat kaksoset ovat nyt 4v. Tämä viimeisin raskaus oli enemmänkin mieheni toive, johon minä lopulta suostuin.

tehdä puolestani ja että minun se on päätettävä. Tuntuu vaan, että olen umpikujassa enkä tiedä mitä tehdä. Suurin pelkoni on, että jätän hyvän suhteen enkä löydä toista miestä, jonka kanssa kokisin samoin ja mies vielä haluaisi lapsen/lapsia. Tosin ei mieheni vielä ole varmaksi sanonut, ettei lapsia halua. Sen olen jo miehelle sanonut, että vuoden päästä kun menen poistattamaan hormonikierukan niin en aio enää laitattaa uutta, jos liittomme jatkuu. Olen miettinyt pääni puhki syitä, miksi mieheni ei haluais lapsia kun esim.siskoni kaksosten kanssa pärjää hyvin ja hoitaa heitä mielellään. Miksi se oma lapsi tuntuu olevan hälle mahdottomuus? Tiedän kyllä miehelläni olleen erittäin vaikea lapsuus ja periaattees yks mahdollisuus ois, että kun lasten hankinta tulee lähemmäs ni mieheni pelkää, että tekee samat virheet kun isänsä. Loputtomiin en aio odottaa, koska luultavasti ilman pientä avustusta emme saa vauvaa. Aion vielä keskustella mieheni kanssa kunhan hän kotiutuu työmatkalta. ap

JOs itse saisivat lasten ajankohdan päättää. Oikeasti. Meilläkin oli vaan, että katotaan nyt, ensi vuonna, puolen vuoden päästä ja näin meni kuule kymmenen vuotta ihan hukkaan.

Sitten vaan jätin kaiken ehkäisyn ja tulin raskaaksi ja mieheni on nyt kolmen lapsen isä -onnellinen sellainen. Ei omien sanojensa mukaan ikinä vaihtaisi lapsiaikaa takaisin lapsettomaan aikaansa eikä pysty käsittämään mitä oikein vitkutteli..

Miehet nyt vaan ovat.. Joskus vaan pitää ottaa ohjat omiin käsiin ja tehdä valinta.

Vierailija
27/28 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysynyt miksi mies ei halua lapsia? Syitä voi olla se, että hän ei halua menettää vapaa- aikaansa, rauhaansa, harrastuksiaan, ei halua niin suurta velvollisuutta mitä lasten hommaaminen vaatii, ei voi yhtäkkiä vaikka päättää muuttaa ulkomaille vaan pitää miettiä kauheasti joka kantilta, on huomannut ettei pidä lapsista niin paljon, että jaksaisi niitä 24/7..

Vierailija
28/28 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillon mieheni sanoi, että pitää lapsista (sen huomaa kyllä jo mm. siitä, miten hoitaa siskoni kaksosia), mutta että toisaalta pelkää, että hänestä tulee samanlainen isä kun omastaan ja tämä ei ole positiivinen asia. Tän mies on sanonut kauan sitten, nyt ei ole kertonut syitä, ainoastaan, ettei tiedä haluaako lapsia.

ap

kysynyt miksi mies ei halua lapsia? Syitä voi olla se, että hän ei halua menettää vapaa- aikaansa, rauhaansa, harrastuksiaan, ei halua niin suurta velvollisuutta mitä lasten hommaaminen vaatii, ei voi yhtäkkiä vaikka päättää muuttaa ulkomaille vaan pitää miettiä kauheasti joka kantilta, on huomannut ettei pidä lapsista niin paljon, että jaksaisi niitä 24/7..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi