Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun norovirus ahdistaa?

Vierailija
26.03.2010 |

Menen aina ihan paniikkin kun esim. joku työkaveri kertoo olleensa juuri norossa ja joudun hänen kanssaan työskentelemään. Pesen koko ajan käsiä ja en voi ajatella muuta kuin tartuntaa. En voi tietenkään kellekään töissä kertoa kammostani. Olen emetofoobikko ja tää norovirusaika on kauheaa.

Miten te muut pystytte olemaan normaalisti töissä norovirusta kantavien työkavereiden kanssa? Siis miten edes voisi esittää suht normaalia kun on niin paniikissa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha sitä on kammota, hyvä hygienia ja desinfiointi toki pitää olla. kahden pesun periaate käsien pesussa. desinfiointi aine kuiviin käsiin ja hierotaan niin kauan ainetta käsissä kunnes se on haihtunut.

Vierailija
2/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim. jos istuu noroisen vieressä, muttei koske. Entä käykö antibakteerinen käsigeeli käsidesistä? Sitä kannan aina mukana ja joka välissä laitan, mutta tehoaako se noroon?

Olet 2 kyllä tosi urhea kun pystyt työskenetelemään noro-osastolla. Itse kuolisin varmaan jos joutuisin edes juoksemaan osaston läpi, huhhuh.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole työelämässä mutta kun on 2 lasta niin kyllä noita vatsatauteja tasaisin väliajoin tänne rantautuu. Olen omien lasten kanssa joutunut väkisinkin sietämään sitä hajua, ääntä ja siivoamista mutta ei se edelleenkään ole helppoa. Ja kun alkaa omassa vatsassa kiertää, on se ahdistus jotakin aivan järkyttävää. Toistaiseksi olen itse päässyt aika helpolla eli en ole sellaista järkkyä versiota sairastanut. Sen sijaan toinen lapsista on superoksentaja eli on virus mikä tahansa niin hän oksentaa vuorokauden tiheästi. En siis osaa neuvoa miten tuosta pelosta pääsisi tai miten sitä käsittelisi mutta tiedän tuon tunteen ja antaisin mitä vaan jos siitä pelosta voisi päästä pois. Ihan turhaa energiaa tulee käytettyä moisen asian pelkäämiseen.

Vierailija
4/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työtehoa kun ei pysty mihinkään keskittymään tai ajattelemaan muuta.

Vierailija
5/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä oksentamisessa on niin kamalaa? Kannattaisi ehkä mennä sinne pelon alkulähteelle, mistä moinen pelko on saanut alkunsa? Onko vanhempanne inhonnut oksentamista(si) tai onko siihen liittynyt joku häpeä/syyllisyys?

Vierailija
6/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sitä tekee jos tartunnan saa. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
7/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tää on yks, tosi vaikee siitä on eroon päästä niinku ei esim. hämähäkkifobiastakaan, mikä on sekin aika turha pelko.

Vierailija
8/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalasarjoja, koska niissä saatetaan oksentaa. Niin paha pelko siis, repikää siitä.

Vierailija
9/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä paljon maitohappobakteereita ym. vastustuskykyä parantavia tuotteita. Ja muistaa, ettei tauti ole terveelle ihmiselle kuolemaksi, ja toisaalta se voi tulla lievänäkin, kuten minulle tuli.