Onko oikeutta vaatia puolisoa osallistumaan sukujuhliin?
Mieheni ei haluaisi osallistua eräisiin juhliin, jotka eräs lähisukulaiseni järjestää.. Minua harmittaa se todella paljon, mutta en haluaisi pakottaakaan.
Onko puolisoilla velvollisuus osallistua toistensa suvun järjestämiin juhliin? Mitä mieltä olette?
Kommentit (33)
Minusta sukulaiseni eivät vain ole typeriä ja he ovat minulle aidosti tärkeitä ihmisiä.. ap
eikähän miehesi kiellä siuna menemästä. Kunnioita sinäkin häntä.
Minun mieheni on asperger, eikä mielellään osallistu mihinkään joukkotilaisuuksiin. Käyn siis sukujuhlat yksinäni. Jos joku kysyy, missä hän on, olen aina sanonut yksinkertaisesti, että mies on kotona viihtyvää sorttia. Ihan sama, milllaisena mörrimöykkynä sukulaiset häntä pitävät - minulle he ovat kuitenkin käyttäytyneet aina korrektisti (no ainakin sen jälkeen kun yksi humlainen täti kerran kysyi, millainen nössö mieheni oikein on ja sanoin että sellainen, joka ei tykkää uteliaista, humalaisista ihmisistä, jotka työntävät nenänsä hänen yksityisasioihinsa)
AP, mun mielestä sun sukulaiset OVAT typeriä, jos eivät ymmärrä sitä, että jotkut eivät vaan halua viettää aikaansa juhlimalla vieraiden kanssa. koska vieraita he sinun miehellisei ovat, vaikka sinulle olisivatkin tärkeitä.
että häntä vältellään, eikä jankkaa liikoja.
Minun mieheni on asperger, eikä mielellään osallistu mihinkään joukkotilaisuuksiin.
se on?
Olemme mieheni kanssa sopineet, ettei minun tarvitse osallistua heidän sukunsa juhliin, koska hänen äidiltään saamani kohtelu on ala-arvoista. Ei siis olla muutenkaan tekemisissä.
En myöskään näe ongelmana, jos mies ei jostain syystä osallistu oman sukuni tilaisuuksiin, vaikkei mitään varsinaista syytä olekaan.
Edes hautajaisvelvoitetta ei meillä ole.
niin ihmettelen, miksi ei osallistuisi. Pakottaa ei silti voi, mutta kyllä se minua harmittaisi (jos siis mieheni käyttäytyisi noin).
Jos miehesi on aikaisemmin, vaikka vastahakoisestkin, käynyt sukujuhlissa ja nyt ei tule, niin tottakai sitä ihmetellään. Kyllä minuakin harmittaisi suuresti, jos joutuisin uteluiden kohteeksi, missä se mies on jne. On eri asia, jos on vaikka työeste kuin jos toinen ei tule siksi, ettei pidä paikalla olevista ihmisistä.
En usko, että kovin moni täällä typeriä kommentteja antanut tulisi iloiseksi, kun menisi jutustelemaan sukulaisen kanssa ja siinä samalla tulisi kysäisseeksi, miksi puoliso ei ole paikalla, ja vastaukseksi saisi, ettei puoliso pidä hänestä/heistä ja on siksi poissa. Ei sukujuhlissa käydä pahoittamassa omaa tai toisten mieltä, vaan ihan jonkun muun syyn takia.
Tulee suoraa palautetta ja toisia näkökulmia. Aina sitä katsoo vain omasta näkökulmastaan asioita, eikä osaa välttämättä ymmärtää toisia näkökulmia..
Ehkä kummastelen miehen kotiin jäämistä siksi, koska olen itse aina osallistunut miehen mukana miehen suvun juhliin. Vaikka ei aina olisi kamalasti kiinnostanutkaan..
ap
Onko puolisoilla velvollisuus osallistua toistensa suvun järjestämiin juhliin?
Mieti, mitä miehesi voi vaatia sinulta. Jos hänelle esimerkiksi olisi tärkeää käydä hirvimetsällä, etkä itse siitä pitäisi, niin voisiko mies "vaatia" sinua osallistumaan?
Oma mielipiteeni on, että parisuhteessa ei voi pahemmin vaatia. Odottaa kyllä, ja ottaa toisen mielipiteet huomioon, mutta tosiasia on että aikuinen ihminen voi tehdä mitä itse haluaa.
En oikein viihdy sen suvun porukoissa ja siksi jään useimmiten pois. Ja ihan tyytyväisiä ollaan molemmat.