Miksi miehet ei herää vauvan itkuun?
Toihan on vaarallista, jos miehen pitäisi olla vastuussa vauvasta yksin.
Kommentit (7)
Ei ole tullut mieleenkään, etten voisi olla yötä pois tuon asian takia.
Pari yötä on vauvan kanssa ollut kaksistaan ja sanoi, että silloin kyllä heräsi. Ihminen on ihmeellinen olento :) Parempi minusta kyllä onkin ettei herää, tympeäähän se olisi väsyneenä päivät töissä laahustaa.
hormonit tai äidinvaisto. En tiedä, mutta kyllä äidit sitten taas herää liiankin herkästi vastaavasti.
Oma mies ei herää vauvan itkuun mutta veikkaan jos vauva rääkyy muutaman minuutin niin kyllä herää.
Eikä tämä nyt kaikkia miehiä tarkoita.
Minä kun olin vauva niin isäni heräs jokaiseen älähdykseeni kun taas äiti veteli hirsiä tietämättä yhtään mitään :D
mut niin kauan kun alitajuisesti tietää et vauvan äiti herää, niin nukkuvat hyvin.
kun tietää että ei tarvi herätä (kun toinen herää kuitenkin) niin ei herää tuttuihin ääniin. Meillä yöhoitovuoro vaihtui, kun vauvaa vieroitettiin äitihoidosta eli siitä, että äiti vain kelpaa. Aika pian minä jo opin siihen, että mun ei tarvi herätä lapsen ääniin ja saatoin rauhassa nukkua ohi sen, että mies oli käynyt lapsen luona toisessa huoneessa.
Eli kyllä se on niin, että me äidit opetamme miehet nukkumaan kun itse palvelemme lasta ;-). Eli kyllä se mies sit herää kun on pakko, yksinkin ollessaan.
muttei heti. kunpa minäkään en heräisi heti. äideillä kun on tapana havahtua pienimpäänkin inahdukseen vaikkei lapsi olisi edes hereillä. ja siitä ne huonot yöunetkin johtuu...