Saattaisitteko tiuskaista lapselle
Kun haluaa varta vasten likaisen vaatteen pesukorista, vaikka puhtaitakin on saatavilla. Mun mielestä tuollaisesta voi jo tiuskasta. Sen verran älytöntä. Lapsi tietenkin uhriutuu ei kenenkään äiti sano noin No ei monikaan lapsi tee noin.
Kommentit (11)
Ei kai sitä tiuskia tarvitse? Voi neutraalisti sanoa, että ei käy, pestään toivomasi vaate pian, mutta nyt valitset noista puhtaista vaatteista.
Saattaisin, mutta en minä sitä niin päättäisi että tiuskaisenpa nyt lapselle, vaan möly tulisi suustani kuin itsestään.
Ap ja lapsi taitavat olla melko samalla tasolla henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja lapsi taitavat olla melko samalla tasolla henkisesti.
Joo. Tulee mieleen joku peruskoulun keskenjättänyt sossuntuilla elävä yh
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin, mutta en minä sitä niin päättäisi että tiuskaisenpa nyt lapselle, vaan möly tulisi suustani kuin itsestään.
Niinhän se tulee ja tuohon vaikuttaa moni asia, kuten äidin luonne, sen hetkinen tilanne ja onko ollut toistuvaa. Myös lapsen ikä ja se onko puhuttu asiasta aikaisemmin vaikuttaa reaktioon. Kuitenkin tarkoitin tiuskaisua enkä mitään sadattelua, kiroilua tai kurkku suorana huutamista.
Sen takia huvittaa, kun on ihmisiä, joiden mielestä, jopa tiuskaisu joskus on huonoa äitiyttä
Voisin tiuskaista, jos lapsi kovasti jäisi jankkaamaan asiaa tai jos sama toistuisi joka aamu. Ei se ihan lähtökohtaisesti kuitenkaan ole tiuskaisemisen arvoinen asia, jos lapsi vaan kerran noin sanoisi.
Lapsesi haluaa pukea jonkun tietyn vaatteen päällensä joka on likaisena siellä pyykkikorissa, mutta koet tarpeelliseksi tiuskaista lapselle ja arvioida lapsen käytöstä älyttömäksi.
Kuulostat ihan persoonallisuushäiriöiseltä ja uskottelet olevasi muiden yläpuolella alentaen edelleen omaa lastasi vertailemalla harhaisesti muihin lapsiin.
Olkoonkin lapsesi 0-45 vuotias niin oma käytöksesi ja suhtautumisesi ei ole tervettä.
Tiuskiminen kuulostaa, että vanhempi itse on yhä lapsen tasolla omien tunteidensa kontrolloinnissa.
En tiuskaisisi. Monesti taapero haluaisi sen lempipaidan, joka on likaisena mutta siihen vain todetaan, että tänään laitetaan jotain muuta päälle ja paita voidaan pestä seuraavaksi päiväksi.
Lapseni on jo kouluikäinen. Ihan asiallisesti sanoisin, miksi et ole sitä pessyt ajoissa ja koneen päälle laittamisen jälkeen hakekoon jorain muuta päälle.
Ei ole mitään väliä että kenenkään muun äiti ei tee niin