Äidinvaisto lapsen sukupuolesta
Kaksi ensimmäistä lasta on meillä poikia, molemmista oli hyvin vahva poika olo.
Esikoisesta näin unta, että otin vauvan hetkeksi mahasta ulos ja totesin, että kyllä se poika on. Molemmista näin poika unia. Ruokana himoitsin roskaruokaa ja pahoinvointeja ei ollut.
Nyt tämä kolmas on ultran mukaan todennäköisesti tyttö ja aloin miettimään tätä raskautta. Alussa oli muutama viikko ihan järkyttävän huono olo. Näin unta tytöstä monena yönä. Ei tee tippaakaan mieli roskaruokaa, vaan tuoreita salaatteja ja hedelmiä.
Ostin jopa ennen ultraa yhden mekonkin, olin jotenkin niin varma sukupuolesta vaikka järki sanoikin, että todennäköisempää olisi se kolmas poika ;)
Kommentit (22)
Tulossa on neljäs poika ja tää raskaus muistutti niin tyttöraskautta, paitsi nuo mun hormonifinnit on kuin toisesta poikaraskaudesta, mutta kuitenkin.
Että pitkin mennä erehtymään.
rv 17+
poikaani odottaessa tosi vahva tunne koko ajan että poika tulee. ultrassa ei haluttu tietää sukupuolta ja kun tutut kyseli että kumpaa ite veikkaan niin myhäilin vaan :) veli kysy synnytyksen jälkeen, että tiesitkö oikeasti että poika tulee, en tienny mutta vahva aavistus oli koko ajan, ootin omasta mielestä koko ajan poikaa. mitään selkeitä "tyttö-poika"-hankintoja en silti tehny etukäteen, mutta koko ajan oli semmonen tunne, että ei sieltä muuta voi tullakaan kuin poika!
t.äippä
Ensin 2 poikaa ja sitten tyttö.
Poikien odotukset olivat miltei samanlaiset. Kevyttä pahoinvointia ja väsymystä alkuun ja perusvaivainen mutta silti hyvä olo. Ja tunsin oloni edes jotakuinkin kauniiksi. Kaikki oireet pieniä oireita myöden lähestulkoon identtiset... Ja molemmista odotuksista lähes varma poikaolo.
sitten kolmas odotus. Totaalisen erilainen. Pahoinvointi kertaa sata, väsymys kertaa sata. Hedelmöitymisvaiheessa vahva raudan maku suussa. Kaikenlaista kauheaa vaivaa ja ihan kauhea raskaus ylipäänsä... ja näytin aivan hirveältä! Olo tuntui raskauden erilaisuuden vuoksi tyttöololta ja tyttöhän sieltä tulikin.
Olin toisen raskauden alussa ihan varma tytöstä, mutta ultrassa meille kerrottiin (kahdestikin)että poika olisi tulossa. Oli jotenkin vaikea "hyväksyä" asiaa kun oli niin tyttöolo. Onneksi ei kerrottu ultran ennustusta kenellekään. Sitten syntyi kaunis mustatukkainen TYTTÖ.
mulla oli alusta asti vahva tunne että poikaa odotan, mut toivoin todella paljon tyttöä. Ultrassa sit luvattiin tyttö, ja mä olin tosi iloinen että mun vaisto meni väärin. Poika sit syntyi, joten kyl sen vaan jotenkin tietää.
jossa huomattiin että jos äidillä oli vahva tyttö/poika-olo niin n. 70 % meni oikein.
luojan kiitos en sentään tehnyt. kolme tyttöä ja pojan tosin olen saanut.
oli esikoisesta aavistus että tulis tyttö ja tyttö tuli. Kakkosen odotusaikaan olo oli erilainen, enemmän kuvotusta ja pahaa oloa. Olin varma että tulee poika ja niinhän se olikin. Kolmannen odotus oli toisinto esikoisesta joten olin 100% varma tytöstä ja piti paikkansa.
Neljäs odotus oli kaikista hirvein, kuvotus, paha olo oli tuhat kertaa pahempaa kuin edellisissä joten arvelin poikaa. Ainoan kerran kun olen ultrassa kysynyt sukupuolta oli tämä neljäs ja kätilö sanoi, että tyttö on tulossa. Kesti jonkun aikaa tottua ajatukseen koska oma tuntemus oli aiemmin pitänyt paikkansa joten olin epävarma synnytykseen saakka. Kätilö oli oikeassa, kolmas tyttö syntyi.
Ekaa odottaessani olin ihan varma että se poika, syntyi tyttö. Tokasta taas olin varma että sekin on tyttö, syntyi poika.
(josta syntyi tyttö) että jo ennen rakenneultraa ostelin vaaleansinisiä vaatteita ja poikaahan meille ultrassa sitten luvattiinkin :)
Ultraajakin sanoi, että kyllä äidit yleensä tietää nää asiat :)
Ekasta oli vahva tyttöolo-tyttö syntyi
Ja tokasta vahva poikaolo-ultrassa sanottiin että selvästi poika, ei ole vielä syntynyt.. =)
taas omien ja tosi läheisten lapsien sukupuolen veikkaus on mennyt väärin, mutta kavereiden vauvoista arvaukset menee lähes aina oikein.
Ultrissa ei osattu sanoa kumpi tulee, ja sitten synnytettyäni olin ihan hämmästynyt kun huomasinkin tytölläni "vehkeet" :D
Tokaa odottaessa en enää uskaltanut veikata mitään kun niin vahvalla tuntemuksella olin aiemmin kuitenkin ollut väärässä :)
oli ihan selvä poikaolo ja kaksi poikaa tuli. Kuitenkin kummallakin kerralla n.kuukausi ennen synnytystä on alkanut olotilat heitellä ihan tyttöoloon viikoksi kahdeksi, synnyttämään mennessä taas ihan poikaolo.
ja raskauden ajan olin varma, että tyttö tulee. Kaikki mulle jankkas, että poika tulee ihan selvästi mahan muodon takia yms, mutta niin sieltä vain tyttö tuli =) Kait sen voi jotenki vaistota..
tyttöjä odottaessa "poikaolo" ja poikaa odottaessa "tyttöolo". Se niistä vaistoista. ;)
Esikoisesta odottaessa olin ihan varma että poika tulee, ja tyttö tuli. Toisessa raskaudessa en osannut veikkailla mutta ultrassa saatiin tietää että tyttö tulossa ja niin tulikin. Tyttöunia näin kyllä molemmista. Raskaudet olivat erilaisia ja samoin raskausoireet.
tyttöolo on vahvasti. Raskaus sujuu niin samalla kaavalla kuin edellisetkin. Kuukauden päästä ultrassa näkee pitääkö tuntemukset paikkansa.