Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat liian tunkeutuvia, miten asettaa rajat, mutta

Vierailija
25.03.2010 |

säilyttää välit?

Meidän lapset on tällä hetkellä 8v, 7v, 6v, 2v ja kaksoset 5kk.

Minun ja miehen vanhemmat ovat molemmat turhan innokkaita kyläilemään meillä. Välillä muistavat ilmottaa millon ovat tulossa ja välillä sitten tullaan ilmottamatta ja kiukutellaan, jos en satukaan olemaan just sillon kotona. Pääsääntöisesti joka kolmas kerta muistavat ilmottaa, että olisivat tulossa. Tämäkin ilmoitus kyllä yleensä tulee niin, että ovat jo matkalla meille.

Eivät kuitenkaan omatoimisesti auta lasten hoidossa. Jos heille lykkää syliin esim. toisen kaksosista niin pitävät kyllä sylissä, mutta jos itse saavat päättää niin sujuvasti katsovat kun minä teen millon mitäkin. En imetä kumpaakaan kaksosista, toinen saa neocatea (moniallergikko) ja toinen saa lypsettyä maitoa, koska on nopeampaa antaa pullosta kun imetys saattais viedä parikin tuntia, mutta toiselle kaksosista ei sovi neocatekaan.

Ehkä suhtautumiseni vierailuihin olisi toinen, jos isovanhemmat osallistuisivat ihan itse lasten hoitoon kun ovat kylässä eivätkä päivittelisi millon sitä, etten imetä tai miksi vain toinen saa tissimaitoa jne. Tiedän minun ja appivanhempien olevan sitä mieltä, ettei alergioita olekaan, ne on vaan mielikuvitusta tmv. Mieskin on aika kypsä siihen, että meillä on aina "vieraita". Yks päivä saattaa olla viikossa, ettei ole ketään kylässä.

Olemme sanoneet, että 2-3kertaa viikossa kyläily ois ihan ok, sillon voisimme miehen kanssa olla enemmän isompien lasten kanssa ja tehdä jotain kivaa kun kaksoset olisivat isovanhempien kanssa ja välillä vois isovanhemmat olla isompien kanssa jne. Vähän aikaa muistavat tuon, kunnes taas palaavat siihen, että tulevat kun haluavat.

Nyt viimeisimmän kerran jälkeen kun kerrottiin pelisäännöt niin olen/ollaan alettu tekemään niin, että jos tulevat ilmottamatta niin emme avaa ovea, vaikka kotona olisimmekin. Tästä on nyt sitten syntynyt aikamoinen haloo kun emme toimi kuulemma oikein. Tsiisus sentään, pitäiskö minun todellakin jaksaa kestitä vieraita lähes joka päivä? En todellakaan enää jaksa, tältä on tuntunut jo pitkään. Eikä tätä auta se, että kaksosten unet ovat yhä repaleisia, vaikka eivät enää itkekään öitä kuten aiemmin ennen kun todettiin/löydettiin allergiat.

Mahtaakohan rajojen asettaminen tai niissä pysyminen edes onnistua ilman, että välit menee, alkaa tuntua aika epätoivoselta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun vai miehesi vanhemmista? Ensimmäisessä viestissä mainitset molemmat. Onko teillä siis useina päivinä neljä kutsumatta paikalle saapunutta aikuista istumassa peffallaan?

Vierailija
22/31 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi tuollaista päivääkään. Että tullaan kylään tuijottamaan toisten arkiaskareita, syömään ja vielä arvostelemaan. Ei hyvänen aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nyt ihan aina ole kaikki meillä, mutta arviolta 90prosenttisesti meillä on neljä vierasta, joskus vain kaksi, jotka ei tee oma-alotteisesti mitään ja ainakin joitain hommia vastentahtoisesti kun pyytää tekemään, tekevät kyllä, mutta välillä tuntuu, että itse ois saman homman tehnyt jo vähintään kahdesti kun tämä ihminen saa sen valmiiksi.

Minulle/meille olisi ihan ok, että isovanhemmat kävis 2-3päivänä viikossa ja olisivat muutaman tunnin tai vaikka koko päivän sit sillon, mut että muina päivinä pysyisivät poissa, jotta saatais olla ihan vaan perheen keskenkin joskus. Tämä näyttää kuitenkin olevan liikaa vaadittu.

Ja teille jotka sanotte, että älä valita kun saat apua. Jos ette osanneet lukea niin isovanhemmat eivät todellakaan auta, katselevat vaan miten arkemme sujuu ja kertovat muka hyviä vinkkejä.

ap

Sinun vai miehesi vanhemmista? Ensimmäisessä viestissä mainitset molemmat. Onko teillä siis useina päivinä neljä kutsumatta paikalle saapunutta aikuista istumassa peffallaan?

Vierailija
24/31 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät muuten usko, niin ette avaa ovea, jos ei ole sovittu, että tulevat kyseisenä päivänä. Ja minusta isovanhemmat vois tulla aikasintaan puolilta päivin, saisitte herätä rauhassa. En minä ainakaan tykkäis, jos omat tai mieheni vanhemmat tuppais meille just kun olen herännyt, luultavasti käännyttäisin heidät ovelta.

Jotenkin vielä ymmärtäisin tuon käytöksen, jos auttaisivat, mutta että vaan katselevat eivätkä tee mitään. Kyllä osaa olla typeriä ja ajattelemattomia ihmisiä.

Vierailija
25/31 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pistät isovanhemmat myös osallistumaan, kerran teille tulevat niin usein. Miten olisi esim. isompien lasten läksyjen kanssa auttaminen, kaupassa käynti isompien lasten kanssa (saisitte vähän rauhallista aikaa), erilaisten pienten järjestelyhommien tekeminen?

En osaisi kuvitellakaan, että meillä isovanhemmat tuppaisivat noin.

Vierailija
26/31 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte muutoksen aikaan pian!!!

Vierailija
27/31 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annatte heidän tulla miten sattuu ym. ja laitatte tekemään millon mitäkin niin seuraavaksi he toteavat, että ette pärjää ilman heitä kun joutuvat kaikkea tekemään. Enkä kyllä henkilökohtaisesti jaksais päivittäin kuunnella arvosteluja tavastani hoitaa lapsiani.

Vierailija
28/31 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä ymmärrän TÄYSIN ap:ta!! Mulla on omat vanhemmat just tollaisia. Meillä lapsia 4 joten arki on melko tarkkaan aikataulutettua, ja pienen kanssa menee tietty rytmit ihan sekaisin jos joku paukkaa tänne kesken nukutuksen tai muuten vaan herää kesken päiväunien kun vieraat mölisevät.

Eritoten isäni tekee sitä että tulee aina ilmoittamatta, noin vaan kesken päivän. JA istuu ja odottaa kahvia, palvelua ja seurustelua tuntikaupalla.

Itse teen nykyisin niin ett päivällä kun isot ovat koulussa ja pienet vaan kotona, en avaa ovea ja pidän sälekaihtimet kiinni. Tosi masentavaa.!!!

Sanominen ei vaan auta enkä haluis kuitenkaan pahoittaa mieltä keneltäkään. en tosin ymmärrä miksi itse sitten annan heidän pahoittaa oman mieleni. Ja sen kiukun puran tietty lapsiini ja mieheeni...

Tosi syvältä tällainen, että ängetään toisille kylään kutsumatta/ilmoittamatta...

Tsemppi-.. Pidä ovi lukosa äläkä avaa ovea, ainoa neuvoni multa...

Vierailija
29/31 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä valita turhasta!

Vierailija
30/31 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusta iltaan, niin kuka laittaa lounaan, päiväkahvit, päivällisen jne? Kuka maksaa kaikki ruoat, jos syövät teillä monta kiertaa viikossa?

Terv. utelias

Vierailija
31/31 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä valita turhasta!

Ei minuakaan isovanhemmat auta, mutta tasan varmasti hermo menis ap:n tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme