Neljä-viisi virpojaa, yksi risu - montako palkkaa?
Kommentit (40)
aina jotain mitä on mahdoton jakaa, esim. pillimehun.
olla oma vitsa minkä antaa jos haluaa palkkaa saada!
Silti olen antanaut kaikille munan. Olenko ollut liian törppö?
Tuollaisille virpojille annan palkaksi "paperillisen karkin", jokaiselle omansa. Sitten näille, jotka virpoo yksinään yhdellä oksalla, annan isomman esim. suklaamunan.
Joskus kulkee tosiaan noita porukoita, joissa on sidottu yksi pakettinarunpätkä risuun ja sitten kaikki ojentaa pussinsa yhden luettua lorun. Palkaksi saavat ehkä jotkut "virvonvarvon"-patukat tai Lidlin pääsiäistikkarit. Jos antavat kukin vitsan, niin sitten muna palkaksi tai enemmän karkkia.
vaikka ois ollut 3-4 virpojaa...Jos näkee,että koristelun eteen on nähty vaivaa eikä vaan sutaistu joku höyhen kiinni,niin musta on ok tuo yksi vitsa.
Omat tyttäret kun väkertää noita vitsoja,niin tietää kuinka kauan yhdessäkin vitsassa voi mennä aikaa.Sitten jos kumpikin antais joka ovella oman,niin ois vitsat pian loppu(jo 5-.6. oven jälkeen). En tarkoita,että tarvis koko taloyhtötä käydä virpomassa(joidenkin mielestä kerjäämässä),mutta harmi on suuri,jos vitsat loppuu heti alkumetreillä.Vai teettekö te vanhemmat vitsoja lasten kanssa että tulee paljon ja nopeasti?? Meillä tytöt tekee ihan itse...
Oletteko te hiukan lapsellisia.. Meillä lapset viime vuonna sanoi että yrittivät antaa molemmat oman vitsan niin aina oli sanottu että yksi riittää:) ja kumpikin sai "palkan", mutta me asutaankin kehä 3:en ulkopuolella
virpojia tasapuolisesti. Itse en viitsi nähdä vaivaa palkitakseni turhakkeita.
Ja meillä lapset tekevät itse oksansa ja virpovat muutaman tutun naapurin ovella sekä isovanhempien ovella.
Kuinka monella ovella teidän lapset käy? Siis meillä lapset itse ovat aina halunneet käydä vain muutamalla ja tulevat sitten kotiin. Ei olla ikinä tästä edes kotona puhuttu.
Sitten jos kumpikin antais joka ovella oman,niin ois vitsat pian loppu(jo 5-.6. oven jälkeen). En tarkoita,että tarvis koko taloyhtötä käydä virpomassa(joidenkin mielestä kerjäämässä),mutta harmi on suuri,jos vitsat loppuu heti alkumetreillä
vaikka ois ollut 3-4 virpojaa...Jos näkee,että koristelun eteen on nähty vaivaa eikä vaan sutaistu joku höyhen kiinni,niin musta on ok tuo yksi vitsa. Omat tyttäret kun väkertää noita vitsoja,niin tietää kuinka kauan yhdessäkin vitsassa voi mennä aikaa.Sitten jos kumpikin antais joka ovella oman,niin ois vitsat pian loppu(jo 5-.6. oven jälkeen). En tarkoita,että tarvis koko taloyhtötä käydä virpomassa(joidenkin mielestä kerjäämässä),mutta harmi on suuri,jos vitsat loppuu heti alkumetreillä.Vai teettekö te vanhemmat vitsoja lasten kanssa että tulee paljon ja nopeasti?? Meillä tytöt tekee ihan itse...
minäkin ajattelen. Eikö se palkka tule siitä virpomisesta eikä vitsoista. Enkä minä mitään niillä risuilla tee, yksikin riittää.
päässyt sellaiseen taloudelliseen tilanteeseen, ettei mun elämääni muutama suklaamuna hetkauta suuntaan eikä toiseen. Jokainen saa munan, joka oven taakse vääntäytyy, oli sillä vitsa tai ei. Ja repikää tästä, olen ehkä antanut virpojalle vielä muutaman ekstramunan, jos tiedän että hänellä on pikkusisaruksia ja käskenyt toimittaa heillekin.
Hyvää pääsiäistä palsta mammoille!!
usein väkertämällä sellaisia silkkipaperikukkia, joita tytöt sitten kiinnittävät oksiin omien koristeidensa lisäksi.
Meillä on ollut AINA sellainen periaate, että joka tyttö antaa oman oksansa. Kova homma niissä on, mutta mun mielestä on ihan älytöntä, että iso porukka ojentaa yhden kälyisen oksan. Tämmöiselle jengille annan yhdet ruohomunat. Törkeä minä.
Jos on porukka pieniä virpojia, jotka kaikki ojentavat omat ihanat ehkä vähän kälyisennäköiset oksansa niin tasan varmasti annan kunnon yllätysmunat.
Eli eritasoisia palkkoja löytyy multakin. Vaikka liksani on hyvä ja kaikille voisin ostaa vaikka mitkä palkat, niin mun mielestä on kuitenkin hyvä opettaa, että ahneus ei pitkälle kanna.
Enkä tosiaan vitsoja arvostele. Tosi hienosti koristeltu 4-vuotiaan oksa on luultavasti äidin askartelema (muka vain auttanut).
Meillä lapset on aina askarrelleet vitsat itse ja aikamoisia hirvityksiähän ne on olleet. Ne on kuitenkin itse vaivalla tehty eikä minkään täydellisyyteen pyrkivän mamman tekosia.
Toistaiseksi lapset ovat saaneet hyvät palkat hirvityksistään. Meillä on mukavia naapureita.
sellaisia pieniä mitä on pussissa n.25 kpl. Meillä käy virpojia paljon ja jos ostaisin jokaiselle kinder munan tai vastaavan niin tulis jo todella kalliiksi. Kuinka paljon munia te ostatte siis te jotka antavat joka lapselle oman?
sen sijaan silla vitsalla persuksille!
Eihän meillä olisi pajuja eikä muitakaan pensaita ollenkaan, jos jokaisella virpojalla olisi omat vitsat ja jakelisivat niitä kimpun jokaiselle virvottavalle! Järjen käyttö on sallittua!
Miten tää onkin joka vuosi niin vaikea asia? Kysehän on vain pienestä kivasta ja jännästä jutusta lapsille ...
Tuollaisille virpojille annan palkaksi "paperillisen karkin", jokaiselle omansa.
Sitten näille, jotka virpoo yksinään yhdellä oksalla, annan isomman esim. suklaamunan.