Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neljä-viisi virpojaa, yksi risu - montako palkkaa?

Vierailija
24.03.2010 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te hiukan lapsellisia.. Meillä lapset viime vuonna sanoi että yrittivät antaa molemmat oman vitsan niin aina oli sanottu että yksi riittää:) ja kumpikin sai "palkan", mutta me asutaankin kehä 3:en ulkopuolella

miksi niitä risuja pitäs enempä kerätä/saaha?

Meillä kanssa lapset ite värkkää, niiin kyll yks riittää!!!!

Vierailija
22/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yleensä poistumme mummolaan päivänä jona virpojat liikkuvat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille munat jotka oven taakse tulee,

Vierailija
24/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meinaisi kaikille antaa. Minua itseäni ärsyttää sellainen virpominen, että tulee kymmenen lapsen joukko ovelle, yhdellä on joku keppi, minkä nokassa on pala silkkipaperia. Ja jokainen on käsi ojossa. Vaikka niillä oksilla ei mitään tekisikään, niin en ymmärrä, kuka päästää lapsensa virpomaan ilman minkäänlaisia valmisteluja.

Vierailija
25/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisilta ihmisiltä. Kyllä ootte noloja. Siis nämä lasten ilonpilaajat.

Vierailija
26/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa tulevat lapset virpomaan ja te annatte suurinpiirtein arvosanan ja siitä todistuksen kotiin vietäväksi. Palkkiokin on toki todistuksen numeron mukainen.

Vierailija
27/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se avaa oven kuka haluaa, mä en aio antaa mitään virpojille joten turhaan en ovea avaa etteivät pety.

Vierailija
28/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei 100 suklaamunaa kovin halvaksi tule.

Vierailija
29/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko ihan tosissaan kaikki he he

Vierailija
30/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisilta ihmisiltä. Kyllä ootte noloja. Siis nämä lasten ilonpilaajat.

Ostan kulhoon pääsiäsikarkkeja, en suklaamunia enkä patukoita. Kun virpojat tulevat he saavat ottaa koreihinsa tai kahvipannuhinsa karkkia kulhosta ihan itse. Jos joku näyttää rohmuavan sanon ystävällisesti, että muitakin virpojia on tulossa, säästetään heillekin. Ei siis mitään ongelmaa!

Vierailija
31/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset on itsekkäitä kun pitää kakarat tällätä noidiksi ja laittaa kerjuulle pitkin pitäjiä vain sen vuoksi että ei itte tarttis kantaa karkkia kaupasta jälkikasvulle.

Vierailija
32/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh, hoijaa. Itse pääsisin neljän lapsen kanssa halvemmalla kun jättäisimme virpomiset virpomatta ja lapset saisi pääsiäsiherkkunsa minulta. Neljä mukulaa kun värkkää oksat ja jokainen on antanut aina oman oksan joka paikassa niin tosiaankin halvempaa minulle olisi ostaa Robbarista kaksi 24 kappaleen kinderlaatikkoa ja jakaa siitä lapsille kunnon munat. Saisi kukin 12 kunnon hyvää ylätysmunaa ja maksaisi minulle vähemmän mitä menee noiden oksien askarteluun. Juuri hain tiimarista tänään taas uuden pussillisen askarteluvälineitä kun entiset oli käytetty. Rahaa meni lähes 40e. Ja nyt nekin on pitkälti lopussa. Lapset tekee hienot oksat joissa paljon koristeita joten hintaa nille tulee kyllä enemmän kuin mitä saatavien palkkojen arvo on ikäinä ollut. Että sellaista itsekkyyttä ja kerjäämistä.

Ja minusta on ok laittaa lappu oveen jos ei halua että virvotaan. Minusta virpomisen ajatus on se hauskuus ja jännyys joka hommaan liittyy ei niinkään saatujen palkkojen arvo.Vihaksi vaan pistää kun haukutaan kerjälisiksi ja joskus jopa päin pimpottavan lasen naamaa.

Vierailija
33/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa tulevat lapset virpomaan ja te annatte suurinpiirtein arvosanan ja siitä todistuksen kotiin vietäväksi. Palkkiokin on toki todistuksen numeron mukainen.

meidänkin oven takana käy viisiv-kuusi virpojaa,dvat haikki kädet ojossa.Ärsyttää kun eivät ole muulloin näkevinään ,mutta kun jotain saavat ovat ovella.

Vierailija
34/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset yhden kerran vuodessa käyvät virpomassa ja sit nipotetaan jostain risujen määrästä. Uskomatonta! Minä ostan koriin reilun satsin suklaamunia (en niitä kalliimpia, vaan jotain perusjuttuja) ja sit jotain hyviä, huokeita patukoita, joista virpojat saa sit ite valita. Enkä todellakaan tee mitään niillä oksilla, joten kyllä yksi oksa riittää. Voisin kuvitella, että jossain lasten leikissä vois tulla kinaa siitä, että vaan yks antaa risun, mutta kaikki saa palkkaa, mutta että ihan aikuistenkin keskuudessa tuollaista esiintyy. Huh huh. Meilläkin 3 lasta, joista vanhin ala-koulussa ja kaks alle kouluikäistä. Kyllähän se niin on, että se koululainen lähinnä yksin joutuu ne oksat väsäämään, kun ei nuo kaks pienempää vielä niin hirveesti osaa apuna olla. Kauhee homma oli tytöllä tänäkin vuonna koristella oksia, vaikkei niitä ihan miljoonaa tehnytkään. Lopulta auttelin itsekin kun neljättä tuntia reppana väänsi niitä oksia (on aika tarkka luonteeltaan ja halusi todella tehdä hienoja oksia). Mutta kyllä meillä nuo kaksi pienempää silti haluaa (ja tottakai saakin) lähteä virpomaan mukaan. Itse asiassa suunnittelivat, että isoin kantaa oksat ja pienemmät sit virpoo vuorotellen ja kyllä olis minusta aika epäreilua ja väärin, että joku antais palkan vain sille oksan heiluttajalle, kun se isompi lapsi on ne oksat oikeasti koristellut ja vaivaa nähnyt. Ja minä kyllä väitän, että ainakaan omat lapset ei sitä hommaa tee pelkästään palkan takia vaan sen jännityksen ja hauskuuden. Kyllähän ne kotoakin vois niitä suklaamunia saada, mutta eihän se sama juttu ole ollenkaan. Ja tosiaan yhden vitsan antavat kerrallaan, kun halusivat lähinaapuruston käydä virpomassa eikä tuo vitsojen määrä riittäis ku pariin hassuun paikkaan jos jokainen antais oman oksan. Onneksi meillä ei tässä lähistöllä ole (ainakaan edellisten vuosien perusteella) ketään nipoa ja lapsellista AIKUISTA, joka oikeesti alkaa pienten lasten kans vääntään siitä, kuka lapsista on palkan ansainnut.

Vierailija
35/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kirjoittamastasi ei kai ollutkaan kyse. Eikös teidän perheessä juuri valmistauduta tähän virpomiseen, eikä vain lapset lyöttäydy kymmenenneksi tai yhdenneksitoista johonkin joukkoon.

Vierailija
36/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpominen on todellakin kerjäämistä, kun virpojat soittelevat ihan ventovieraiden ihmisten ovikelloja... Oma lapsi saa ihan vanhemmiltansa pääsiäisherkut ja vieraille kerjäläisille emme anna yhtään mitään vaan saavat kerjätä muualta...

Vierailija
37/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yleensä poistumme mummolaan päivänä jona virpojat liikkuvat...

Vierailija
38/40 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mun lapsuudessa ehkä eri mittakaavassa kuin esim nykyään täällä Helsingissä. Ja päiväkin oli eri, eli saan aina muistuttaa itseäni että virpojat virpovat "vääränä" viikonloppuna =). Kaikki ovelle tulijat (vitsan antajat ja mukana olijat) saavat meillä saman palkan, pikkupussiin pakattuja karkkeja ja pienen pääsiäiskoristeen.

Vierailija
39/40 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin me asutaan ns. paremmalla alueella pk-seudulla ja olen joskus ihan järkyttynyt, miten paljon lapset virpomalla saa palkkaa. Ei mitään hienoja suklaajuttuja pelkästään, vaan ihan silkkaa rahaa. Omat lapset on jo sen verran isoja etteivät käy enää virpomassa, mutta en ole ikinä päästänyt heitä liikkeelle ilman laadunvalvontaa. Oksien on pitänyt olla huolella tehtyjä ja puvustuksen ja loruosaston ja käytöstavat kunnossa.

Eikä kunnon oksien mitta ole siinä, että joku on yhden illan niitä väsännyt. Kyllä meillä niitä on tehty useampi ilta, eikä oksiksikaan ole kelpuutettu ikinä niitä oikosia pajupiiskoja, vaan ainoastaan monihaaraisia oksia.

Hoh, hoijaa. Itse pääsisin neljän lapsen kanssa halvemmalla kun jättäisimme virpomiset virpomatta ja lapset saisi pääsiäsiherkkunsa minulta. Neljä mukulaa kun värkkää oksat ja jokainen on antanut aina oman oksan joka paikassa niin tosiaankin halvempaa minulle olisi ostaa Robbarista kaksi 24 kappaleen kinderlaatikkoa ja jakaa siitä lapsille kunnon munat.

Vierailija
40/40 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimenomaan lapsi odottaa innolla virpojien tuloa, ja on antamassa heille "palkan". Kyllä minä osaisinkin katsoa, kenelle annan mitä - esim. jos porukan reunalla notkuu joku teinipoika ilman minkäänlaista maskeerausta ja pajunvitsaa ihan vain saadakseen ilmaista karkkia, voin päättää huvittaako antaa hänelle mitään. Mutta ei lapsi osaa ja välttämättä edes uskalla tehdä tällaista erottelua. Siksi tämä minulle ei kyllä ole täysin yksinkertaista. Eri asia olisi jos ovelle tulisi vain herttaisia noidiksi laitettuja pikkuisia.