Eskarilaisten vanhemmat! Kuinka pitkiä kaverikyläiljä koulupäivän jälkeen?
Tarkoitan sellaisia eskarikavereita, jotka asuvat kauempana että vanhemmat joutuvat tuomaan ja hakemaan.
Itse olen sitä mieltä että 4 tunnin koulupäivän jälkeen ihan riittävä kyläilyaika on n. 3h koska pojat vaikuttavat sen jälkeen jo tosi väsyneiltä ja riehakkailta.
Jotkut vanhemmat on sitä mieltä että voisi olla kylässä vaikka iltakuuteen asti. Mun mielestä se on 6-7-vuotiaalle jo liian väsyttävää, samoin perheelle, etenkin jos asunto ei ole kovin iso ja lapsia on muitakin.
Kommentit (22)
iltakuuteen, eilen oli juuri kaveri ja hänet haettiin 18:30. Hain tytöt meille eskarista klo 15.
Otan kaverin aina mukaan suoraan päiväkodista, laitan ruoan, syödään ja sitten 1-1,5 h ehtivät leikkimään. Iltapäivä menee aina tosi nopeasti!
yleensä jos tulee esikoulukaveri niin että vanhemmat tuovat ja hakevat, niin 2h on hyvä aika. jos leikit ei sujukaan tai riehaantuvat, niin pitempi on kaikille osapuolille puuduttavaa. eteenkin talon vanhemmalle väelle. (olen ollut joskus ihan poikki, kun on joku vaativampi ja riehakkaampi/määräilevä kaveri ollut kylässä) ehtivät sitten leikkiä taas esikoulussa.
naapurin lapset voivat kulkea yksinään kotiin, kun tulee hetki, ettei leikit kohtaa, tai tulee nälkä/ikävä kotiin yms. muuten saavat olla vaikka koko iltapäivän. ja toki ruokinkin, jos sattuu meille ruoka-aika.