G: Nuorin kävelemään oppinut, jonka tiedät?
Meillä tuttavapiirissä pari 9kk ikäisenä kävelemään lähtenyttä. Oma tyttöni lähti vasta 1v2kk iässä.
Kommentit (19)
lähti juuri kävelemään, on nippanappa 9kk. Esikoinen lähti vasta 1v.4kk.
poitsulla oli kiire johonkin :D 10 kk
Perhekahvilassa tapasin lapsen, joka oppi kävelemään 8,5kk iässä.
Mutta touhu oli tosi päätöntä menoa, aina sai olla varomassa ja auttamassa. Ja hankalinta oli, että pääsi kyllä ylös ja osasi kävellä, mutta ei osannut laskeutua alas. Joten huusi sitten jossain ja kävin laskemassa kontalleen ja sitten kohta taas sama juttu - ja sama juttu - ja sama juttu.
Oma kuopukseni taas teki ennätyksen tuntemistani toisessa päässä ja käveli vasta 17-kuisena :)
Puhetta sitten odottivat 3 vuotiaaksi..
kaksi tuntemaani pikkuista on lähtenyt noin nuorena kävelemään ilman tukea. Kovin vilkkaita ja liikunnallisia lapsia. Molemmat oppivat myös puhumaan ymmärrettävästi alle vuoden ikäisenä.
Omat lapset ovat oppineet kävelemään n. vuoden vanhana.
Itse olen lähtenyt 10kk
Kuopukseni lähti kävelemään hieman alle 8kuisena, kamala riiviö! =)
meidän omalla tytöllä kun ensimmäiset askeleet otti:)
minä, kaksi sisarustani ja omat lapseni 9kk. Yksi sisarukseni sekä mieheni 8kk. Miehen sisarus 7kk. Meillä on verrattain ajoissa kävelevä perhe siis. Mutta ainakaan omat lapset ei ole olleetmitenkään "päättömiä" menijöitä, vaan päinvastoin. Pitkään ovat pitäneet kiinni ennen kuin ovat olleet tarpeeksi varmoja kävelijöitä.
vanhemmat oli aika helisemässä, kun tuoss aiässä ei vielä ole mitään tolkkua päässä.
Eli nyt 9 kk ja kävelee jo sujuvasti ja "juoksee" karkuun. 8kk vanhana otti ekat askeleensa. Isot sisaret oppineet 10 ja 11 kk vanhana.
omat lapset lähteneet 10 kk iässä kävelemään ilman tukea
ainakin tuttava- ja sukulaispiirimme ennätys.
Ystävän lapsi siis käytännössä oppi kävelemään 7 kk iässä. En meinannut uskoa silmiäni, kun ohitse käveli pieni vauva :)
kävelee nyt ihan kunnolla, huoneesta toiseen ja ikää on 9 kk 3vkoa.
kävelemään alle 9kk iässä.