Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paluu töihin ahdistaa

Vierailija
23.03.2010 |

Olen palaamassa töihin, uuteen työtehtävään. Ilmoitin alustavasti, että tekisin hommia osapäiväisesti 9-15. Koska työtehtäväkin on uusi, niin suostuukohan esimies moiseen vai onko hänen suostuttava. Työsuhteeni on kestänyt useamman vuoden.

Vai voisinko kenties vieläkin lyhyempää päivää tehdä? Haluaisin mahdollisimman paljon olla lasteni kanssa, mutta töissäkin pitäisi käydä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat työnantajan ja työntekijän keskenään sovittavia asioita. Työntekijällä ei ole niihin subjektiivista oikeutta eli työnantaja voi kieltäytyä.

Vierailija
2/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen viikko on vaikeata

järjestä niin että palaat keskiviikkona, niin se eka viikko jää lyhyeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn kotona liiankin hyvin. Jos rahasta ei olisi pulaa, jäisin kokonaan kotiin siksi aikaa, kun lapset ovat pieniä.

Vierailija
4/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat työnantajan ja työntekijän keskenään sovittavia asioita. Työntekijällä ei ole niihin subjektiivista oikeutta eli työnantaja voi kieltäytyä.

Ja siellä luki näin: "Kun työntekijä haluaa sosiaalisista ja terveydellisistä syistä tehdä työtä säännöllistä työaikaa lyhyemmän ajan, työnantajan on pyrittävä järjestämään työt niin, että työntekijä voisi tehdä osa- aikatyötä. Työajan lyhennys voidaan toteuttaa joko säännöllisen vuorokautisen tai viikoittaisen työajan lyhentämisenä."

Ja Kelan sivuilla näin: "Edellytyksenä osittaiselle hoitorahalle on, että olet työ- tai virkasuhteessa ja teet töitä lapsen hoidon vuoksi enintään keskimäärin 30 tuntia viikossa. Hoitovapaan saaminen edellyttää, että olet ollut saman työnantajan palveluksessa vähintään 6 kuukautta viimeksi kuluneen vuoden aikana. Sovit hoitovapaan toteutuksesta työnantajan kanssa."

Eli, olisin tuohon oikeutettu, mutta Kelankin sivuilla puhutaan "enintään keskimäärin 30h/vk". En ole vielä törmännyt tietoon mitä se voisi olla minimissään?

Toinen asia mikä tässä stressaa on se, että sen jälkeen kun ilmoitin paluustani, plussasin. Nyt kun palaan töihin, ehtisin olemaan uudessa työtehtävässä vain 4kk ja senkin vielä lyhennettynä. Paikka johon tod.näk. palaan, ei ole vielä minulle nimetty vaan siihen etsitään ihan yleisesti työntekijää (uusi osasto, uusi työtehtävä). Olen vähän sen sortin ihminen, että pohdin hirveästi sitä, mitä muut minusta ajattelevat. Siksi minua myös stressaa ajatus siitä, että ovat alkujaan etsineet hommaan varmasti ihan erilaista tyyppiä kuin sellaista, joka pystyy olemaan sen max 4kk (jos raskaus menee hyvin) ja vielä osittaisella. Mitä lie puhuvat seläntakana ja se ahdistaa.

Vierailija
5/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin työnantajalle, että oletkin raskaana ja sen vuoksi tilanteesi on muuttunut - eiköhän se työnantajalle ole ihan ok, että jatkat edelleen kotona tuossa tilanteessa.

Vierailija
6/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin työnantajalle, että oletkin raskaana ja sen vuoksi tilanteesi on muuttunut - eiköhän se työnantajalle ole ihan ok, että jatkat edelleen kotona tuossa tilanteessa.

Tuo olisi yksi vaihtoehto. Olen huomenna tapaamassa esimieheni sekä luottamusmieheni ja yhtenä ajatuksena on, että kertoisin olevani raskaana ja kysyisin mitä mieltä on siitä, että jatkaisinkin vielä hoitovapaata?

Toinen vaihtoehto on ottaa tuo työ vastaan...

Ja kolmas on, että sanon, ettei tarjotuista työpaikoista yksikään sopinut (ovat laittaneet minulle kaikki avoimet tiedoksi, useampi kymmenen paikkaa, niistä yksi oikeasti kävisi), jolloin minut todennäköisesti irtisanotaan.

Tämä ilta aikaa miettiä mitä huomenna laukoo suustaan.