Minkäikäisen lapsen kanssa voisin kuvitella lähteväsi kahdestaan huviksesi matkalle?
Laivalla? Lentäen? Ja onko kohteita, minne voisit mennä? Ruotsi/VIro - kaukomaat?
Kommentit (33)
Tosin omani ei ollut ihan noin iso, se oli tasan 1,5v. Mä olen tehnyt sen ruokien hakemisen pyrähdyksittäin, niin että lapsi on syöttötuolissa pöydässä ja haen sitten nopeasti sieltä täältä syömiset, niin että olen poissa vain hetken ja käyn taas pöydässä ettei lapsi hermostu eikä ehdi lähteä häröilemään pois syöttötuolista tms. Ja kannattaa aloittaa jostain leivänpalasta tms. jota lapsi voi jäystää.
Olen lähdössä 1v11kk kanssa kahdestaan jonkin ajan kuluttua risteilylle.Muuten uskon matkamme sujuvan hyvin, mutta vähän hirvittää aamiainen ja seisova pöytä. Miten haen ruuat? Illalla menemme ravintolaan, jossa tarjoillaan pöytään.
sen ikäisen, joka ei enää nuku päiväunia. Eli ehkä jostain 4v ylöspäin.
lapsi on rattaissa valjaissa sillä välin kun kannan kaiken pöytään valmiiksi. Omani ovat olleet sellaisia että kiipeävät hetkessä pois syöttiksestä.
Tosiaan leipäpalan tai juustosiivun aion tietty hakea ekana minäkin. Ja puuron jäähtymään. Suunnittelen, että jospa löytäisin paikan suht läheltä noutopöytiä, niin hakureissut olisi sutjakampia. Onneksi tämä on aamulla, jolloin lapsi on hyvällä tuulella yleensä. Voi siinä teietty mennä hänelläkin ihmetellessä, ettei hoksaa kaikkia kiipeilybravuureitaan ryhtyä edes suunnittelemaan.
Sitä olin miettinyt, että voiko lapsen jättää edes hetkeksi sinne pöytään. SInäkin olit näköjään niin tehnyt. Eiköhän se onnistune...
Esim. jossakin ulkomailla kun pitäisi käydä vessassa. Voiko pojan jättää yksin odottelemaan johonkin käytävään, vai kaapataanko tuollainen vaalea nättipoika heti?
Kaupunkilomat ovat kivimpia, enkä nauti niistä jos ne toteutetaan "pikkulapsiystävällisesti".
ihan kotimaassakin kauppakeskuksisa yms. ei tule mieleenkään jättää lasta yksin käytävään ilman että olisi näköyhteys!
PArempi olla ylivaroivainen kuin katua. Lapsi jos siepataan niin takaisin tuskin saat. Enkä tarkoita mitään ylihysteerisyyttä, normaalia varovaisuutta. Samoin täytyy hoksata että Suomi ei ole lintukoto.
Esim. jossakin ulkomailla kun pitäisi käydä vessassa. Voiko pojan jättää yksin odottelemaan johonkin käytävään, vai kaapataanko tuollainen vaalea nättipoika heti?
Ollaan matkusteltu perheenä paljonkin siitä lähtien, kun esikoinen oli vauva, mutta kyllä lapsi saa olla kävelevä ja jutteleva, ennen kuin itsestäni olisi hauskaa olla hänen kanssaan ihan kahdestaan matkalla. :)
Äiti ei voi ulkomailla poikaa ottaa mukaan naisten vessaan. Uskallatteko jättää lapsen johonkin yksin odottelemaan?
Kyllähän nyt pienen pojan voi ottaa naisten vessaan. Ja rauhalliseen paikkaan uskaltaisin kyllä lapsen jättää odottamaankin, siis jos kyse on vähän isommasta. Riippuu nyt vähän matkan laadusta ja kohteesta mutta mun on vaikea kuvitella että tulisi jotain pakkotilanteta että lapsi pitäisi jättää yksin seisomaan keskelle vilkasta kauppakeskusta tms. Kyllähän kahviloissa yms. on yleensä sellaiset koppivessat mihin menee yksi ihminen kerrallaan, sinne ainakin voi lapsen ottaa mukaan. Ei nyt ainakaan tuon asian pelossa kannata jättää matkaa tekemättä.
Äiti ei voi ulkomailla poikaa ottaa mukaan naisten vessaan. Uskallatteko jättää lapsen johonkin yksin odottelemaan?
ihan huvikseni, vaikkakin sukulaisia ja ystäviä tapaamassa. Muistaakseni olimme yötäkin monessa paikassa. Isompi lapsi jäi silloin isin kanssa kotiin, vauvan ja taaperon kanssa en halunnut yksin matkustaa.
kyllä olen ottanut pojan aina vessaan mukaan, tosin reissaamme pääsääntöisesti vain euroopan alueella. Poika täyttää nyt 9v, hänet uskaltaisin jo jättää istumaan johonkin ja odottamaan - kunhan ei millekään sivukujalle jätä.
Lentokentillä on jäänyt jo istumaan ja odottamaan tavaroiden kanssa.
Kyllähän lapselle on kerrottu toimintaohjeet ennen reissua, ei kai kukaan lähde lapsen kanssa ulkomaille ilman että lapsi tietää miten toimitaan jos joku käy kiinni?
Olen lähdössä 1v11kk kanssa kahdestaan jonkin ajan kuluttua risteilylle.Muuten uskon matkamme sujuvan hyvin, mutta vähän hirvittää aamiainen ja seisova pöytä. Miten haen ruuat? Illalla menemme ravintolaan, jossa tarjoillaan pöytään.