Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen lapsen kanssa voisin kuvitella lähteväsi kahdestaan huviksesi matkalle?

Vierailija
23.03.2010 |

Laivalla? Lentäen? Ja onko kohteita, minne voisit mennä? Ruotsi/VIro - kaukomaat?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin lapsen kanssa huvikseni ( ei siis lasketa sukulais, tai perhelomia) n 3 v eteenpäin. Ensin Suomessa , sitten laivalla ja lentäen, ruotsi, kanariansaaret, tanskan legoland ja saksa.

Vierailija
2/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin voisin lähteä hänen kanssa kahden ihan minne vaan. Ehkä joku kaupunkiloma, jossa olisi tarkoitus käydä museoissa, oopperassa, näyttelyissä yms. ei olisi paras mahdollinen, mutta patikointia, rantaa, nähtävyyksiä, kaupunkeja ja hyvää ruokaa on hänen kanssaan helppo harrastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmia

Vierailija
4/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohteena olis joku lapsiystävällinen paikka, jossa lapselle olisi tekemistä. Mihinkään kaupunkilomalle en lähtis ellei sitten olis kyse lähinnä huvipuistojen ja eläintarhojen kiertämisestä. Kauheesti nuoremman kanssa en välttämättä vielä lähtis, kun ei lapsi niistä reissuista vielä silloin niin kauheesti ymmärrä enkä tiedä nauttisinko silloin vielä itsekään. Ja voisin mennä joko laivalla tai lentäen, sillä ei olis niin väliä, johonkin suht lähelle varmaan kuitenkin mentäis.

Vierailija
5/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin Korfulla rantalomalla.

Vierailija
6/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni kanssa kaksistaan pari kertaaa, kun olivat alle puolivuotiaita. Se oli helppoa ja leppoisaa, kun lapset eivät vielä liikkuuneet itse ja söivät pelkkää rintamaitoa, niin ruoka kulki helposti mukana.

Vähän alle vuodesta tonne ehkä kolmeen vuoteen en olisi ihan vaan huvin vuoksi olisi lähtenyt reissuun kaksistaan lapsen kanssa. Siitä eteenpäin jo taas ongelmitta.

Nyt pojat 4v ja 5v, heidän kanssaan voisi jo hyvin lähteä kolmisinkin jonnekin. Mieluiten kuitenkin koko perheen voimin, on leppoisampaa niin.

Mieheni kävi Tukholmassa risteilyllä poikien kanssa kolmisin heidän ollessaan 3v ja 4v. Meni ihan mukavasti, kun kävivät vaan Junibackenissa eivätkä ahmineet päivään muuta ohjelmaa.

Vierailija
7/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin, että lähdettäisiinkö tyttären (9-vuotias, esikoinen) kanssa kahdestaan, kohteena joko Köpis tai Pariisi.

Muuten ollaan matkustettu koko perhe tai miehen kanssa kahdestaan. Nyt lapset jo sen ikäisiä, että voi miettiä muunkinlaisia komboja.

Vierailija
8/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden lapsen kanssa. Aviomiejhen kanssa olin ajautumassa avioeroon eikä häntä näkynyt kotosalla.

Toinen lapsista oli silloin 1v7kk ja vauva oli 6kk ikäinen.

Äitini sanoi jälkeen päin että miksen kertonut haluavani risteilylle niin hän olisi hoitanut lapsia. Halusin nimenomaan aina itse hoitaa lapset ja ottaa mukaani mihin menin.

Laivalla sain auttajia, eräskin tuntematon rouva alkoi viihtyä kanssamme vaikka oli itse lähtenyt koululaisen kanssa jättäen miehelle 2-vuotiaan hoitoon.

Risteily meni hyvin, sain olla lasteni kanssa, jotenkin on vaan sellainen että lapset ovat mukanani.

Vierailija
9/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 8v lapseni kanssa kesällä Saksassa, josta mentiin junalla ja bussiila Legolandiin ja takas. Oltiin sitä ennen kaupunkilomalla Saksassa ja samoin Tanslkan jälkeen. Meillä oli tosi kivaa ja matkustelu meni hienosti. Lapsi muistelee varsinkin Saksan osuutta, siitä siellä oli tosi kivaa. Haluais uudelle kaupunkilomalle mun kanssa (mies ei ymmärrä kaupunkilomailua, sen pitää päästä maalle)

Vierailija
10/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva reissu oli. 5-v alkaen olevan lapsen kanssa voisin huvikseni reissata kaksin jonnekin.

Olen kyllä reissannut "pakollisia" lentomatkoja yksikseni kolmen lapsen 1-v -8-v kanssa.

Vierailija
11/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin aikoinaan 4 kk esikoisen kanssa shoppailureissulla Amsterdamissa. Toki nähtiin tuttuja siellä, mutta yksin siis vauvan kanssa.

Vierailija
12/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin 9v tyttöni kanssa Köpikseen tai Saksaan..

t. juuri se Korfulla käynyt

Vierailija
13/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sitä vanhemmista ei ole kokemusta. Mutta alle vuoden ikäisen kanssa lähtisin ja olen lähtenytkin. Ei ole kohteella mitään väliä, sen ikäisen kanssa voi kulkea ihan missä vaan.

Vierailija
14/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on niin nastaa tytön kanssa! Ollaan naisvähemmistössä meidän perheessä ja meillä on ihan omat juttumme.

Ajattelin Pariisia tai Köpistä ihan siksi, kun tunnen molemmat kaupungit aika hyvin. Tietysti voitaisiin mennä myös paikkaan, jossa molemmat yhtä ummikkoja :)

Likka ei vielä tiedä näistä kaavailuista (sshhh...)

Vierailija
15/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä kaupunki- että rantalomia. Alusta asti olen nauttinut lomista, oikea asenne ratkaiseen paljon =)

Eskari- ja kouluikäisen kanssa reissaaminen helpottuu entisestään.

Vierailija
16/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos oikeasti olisin kahdestaan yhden lapsen kanssa. Molempien kanssa olisi liian raskasta ainakin nyt kun ovat tarhaikäisiä.

Yhden lapsen kanssa olen ollut huvikseni kahdestaan lomalla (lentäen) lapsen ollessa 5 kk, ja se oli oikein mukavaa. Se oli vain Euroopassa, mutta voisin mennä kaukomaillekin jos olisi rahaa (ja jos raaskisin olla erossa toisesta lapsesta).

Vierailija
17/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kivaa ja nyt ollaankin tehty ainakin 2 krt vuodessa tuo "tyttöjen matka" siitä lähtien eri kohteisiin :)

Vierailija
18/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen ikä, että yhteispeli alkaa luistaa ja lapsikin jo osaa nauttia yhdessä olosta ja uusista kokemuksista. Juuri kävelemään oppinut on painajainen lentokoneessa. Anoppila ulkomailla ja siellä kahdesti vuodessa käydään. Voisin helposti kaksin mennä meidän 3v:n kanssa, mutta tuo vajaa 2v. ei vielä onnistuisi.

Vierailija
19/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota junavaihtoehtoa en ole tollona edes ajatellut.

Lähdetään kyllä, mutta aikatauluja ja raha-asioita pitää vähän säätää vielä ennenkuin kysyn likalta, että lähtisitkös äidin kanssa Eurooppaan.

9

Vierailija
20/33 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on mukana ollut kaksikin kaupunkilomalla Euroopassa. Nämä reissut aloitettiin, kun ensimmäinen mukana olija oli tokalla luokalla. Kerran tosin mukana oli 7kk -vanhakin, silloin toinen mukana oleva lapsi oli 11, eli jo iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän