Vauva adoptoitavaksi, miten toimia käytännössä?
Minä olen raskaana ja olen vakavasti harkinnut antavani vauvani adoptioon. Tietäiskö täällä joku miten minun tulis toimia?
Kommentit (36)
saanut tietää ettei vauva ole terve..miksi muuten antaisit toivotun lapsen pois?
Sitten voi "epäkelvon" unohtaa, ja laittaa uutta pullaa uuniin.
saanut tietää ettei vauva ole terve..miksi muuten antaisit toivotun lapsen pois?
Sitten voi "epäkelvon" unohtaa, ja laittaa uutta pullaa uuniin.
Eikä uutta vauvaa tule koskaan. Tämä on ihan tarpeeks vaikeaa ilmankin, että alkaisin täällä adoption syystä keskustelemaan.
ap
en tajua mikset voisi sanoa syytä. Esim väärä mies(onko musta?)on ihan ok syy...jos omasi on valkoinen.
että vauva on terve, mutta jos äidillä on todettu esim. syöpä....
ratkaisu olisi vauvan kannalta paras, joten niin täytyy meidän uskoa ja sehän on tärkeintä, että vauvalla olisi hyvä olla.
Voimia, tilanne varmaan tosi vaikea, sillä itse uskon syyn olevan epäitsekäs ja odottamaton.
en tajua mikset voisi sanoa syytä. Esim väärä mies(onko musta?)on ihan ok syy...jos omasi on valkoinen.
Ystäväni ovat sitä varten. Ja mitä todennäköisimmin joku/jotkut kuitenkin arvostelisivat ja ilman sitäkin on vaikea kestää, etten voi pitää vauvaa. Syy ei kuitenkaan ole mikään noin pinnallinen ja ei ollut tiedossa aiemmin vaan selvisi raskausaikanani.
ap
Ei kannata täällä kaikkea selittää kun ei kuitenkaan kaikki ymmärrä, jotkut haukkuvat vain haukkumisen ilosta. Täytyy vain sanoa, että jos tarkkaan harkittuasi adoptoit niin annat suuren ilon jollekin adoptoivalle parille. Ratkaisusi ei varmasti ole helppo.
ap tällä nyt jotain täältä hakee. Muuta kuin vastausta esittämäänsä kysymykseen. Tyhminkin tietää, että neuvolassa voi ottaa asiat esille ja sieltä ohjataan eteenpäin.
Liekkö sitten taas ihan porvoosta päivää :)
Jos mä oisin tuossa tilanteessa saanut jo vastauksen kysymykseeni, minne ottaa yhteyttä, niin en mä kävis edes tätä ketjua lueksimassa ja vastailemassa, että "Enpäs kerrokaan syytä." Miettikää nyt itsekin...
ja jos vaikka ap:lla ois todettu joku sairaus sanotaan vaikka syöpä niin miksi vauvan isä ei voisi hoitaa lastaan, onko pakko anta adoptoitavaksi?
kaikkien elämä on pelkkää onnea ja autuutta!!??!! Meidän elämä on tällä hetkellä suoraan sanottuna yhtä helv___tiä. Ihan varmasti meillä päädyttäis adoptioon tai aborttiin, jos tässä vielä raskaaks tulisin.
Kyllä on.
Ei aina kaikkien tilanne voi olla linnunlaulua ja päivänpaistetta, eiköhän anneta jokaisen tehdä omat valintansa rauhassa!
ja nyt ap panikoi. Jos ap menet nyt sossuille selittämään adoptiohalujasi ja hetken päästä muutatkin mielesi, saatat hyvinkin päätyä lastensuojelun asiakkaaksi ennenkuin vauvasi on edes syntynyt. Puhu niille ystävillesi ennenkuin teet mitään paniikkipäätöksiä.
Nim. Ukkomiehelle lapsen saanut (tietämättään)
ja nyt ap panikoi. Jos ap menet nyt sossuille selittämään adoptiohalujasi ja hetken päästä muutatkin mielesi, saatat hyvinkin päätyä lastensuojelun asiakkaaksi ennenkuin vauvasi on edes syntynyt. Puhu niille ystävillesi ennenkuin teet mitään paniikkipäätöksiä. Nim. Ukkomiehelle lapsen saanut (tietämättään)
Kuinka ihmeessä olet onnistunut ukkomiehelle lapsen saamaan tietämättäsi? Kyllä minä sen uskon, että jos toinen asuu vaikka ulkomailla tai on toisesta kulttuurista jokin aika sitten Suomeen tullut, mutta siis supisuomalaiselle miehellekö? Minä ainakin otin hyvin selvää omastani ennen kuin aloin hänen kanssaan lapsia tekemään. En kirjoita ilkeyttäni vaan ihmettelen vaan.
Minä annoin vauvani adoptioon siksi, että olin itse vakavasti sairas ja taistelen joka päivä elämästäni vielä tänä päivänäkin. Elämäni vaikein päätös, mutta vauvan kannalta paras ratkaisu.
Tämän lainatun tekstin kirjoittaneelle pakko todeta, että jos ap sanoi, ettei syy ole niin pinnallinen kun joku sanoi, että isä musta ja ap:n mies valkoihoinen niin minusta tämä sinunkin veikkauksesi on aika pinnallinen.
ja nyt ap panikoi. Jos ap menet nyt sossuille selittämään adoptiohalujasi ja hetken päästä muutatkin mielesi, saatat hyvinkin päätyä lastensuojelun asiakkaaksi ennenkuin vauvasi on edes syntynyt. Puhu niille ystävillesi ennenkuin teet mitään paniikkipäätöksiä.
Nim. Ukkomiehelle lapsen saanut (tietämättään)
No ei kai kukaan äiti voi olla niin raaka!