Tiedätkö OIKEAN rintaliivikokosi?
Itse en näköjään tiennyt ;)
Kävin tänään ostamassa uusia rintaliivejä. Myyjä mittasi kokoni ja kas kummaa, se oli kuppikoon verran isompi, kun olin olettanut ja rinnaanympäryskin pienempi. Että tällei =) Positiivinen yllätys siis.
Kommentit (52)
Ihmettelenpä vaan miten nyt kaikki isotissiset täällä vaan, ja vielä tollaia megatissejä? haloo
Vaikka ihan roikkuvat rusinatkin kävisivät.
t. 80H, täysin tisseihinsä kyllästyneenä
kun käy liiviostoksilla liivikaupassa. Ammattitaitoinen myyjä auttaa aina.
kun ei millään meinannut löytyä kunnollisia. Sitten rohkaisin itseni ja kävelin liiviliikkeeseen, ja siellä kookseni myyjä mittasi 70H. Ei mikään ihme siiis ettei Lindexiltä löytynyt sopivia. Olin jopa pitänyt 80D:tä! Onneksi nykyään ei oo ongelmaa. Liiveistä saa toki maksaa paljon enemmän, mut mä oon valmis siihen satsaukseen, kun olo on paljon parempi.
Olen tarkistuttanut sen kahdella hyvällä myyjällä (Triumphilla on loisto konsulentti!!).
Minäkin - vanha liivimyyjä - menin ympärysmitan kanssa lankaan. Olenkin 75 E tai F, enkä suinkaan 80 jotain.
Nooh, olen just lopettanut imetyksen ja kiloja on vielä vähän ylimääräistä. Kuppikoko heittää taas, kunhan pääsen 5 kilosta eroon. Ikävä kyllä, se lähtee tisseistä )) :
tilannut liivejä http://timarco.fi/default.aspx
Näyttäisi olevan kaikenlaisia kokoja ainakin....
oon päätynty 70D -kokoon ja tietty malli (balconette).
Tämä vastaa lähinnä leveitä, mutta imetyksessä rupsahtaneita rintojani, jotka ovat siis omasta mielestä niin pienet, että hädin tuskin niitä näkee
että kuppikoko ei kerro rintojen "suuruudesta!
t. se 70D, jolla maailman pienimmät tissit
Ihmettelenpä vaan miten nyt kaikki isotissiset täällä vaan, ja vielä tollaia megatissejä? haloo
70D joskus tarvinnut jopa 70E ja todella ei kerro rintojen "koosta" yhtään mitään. Suurin osa suomalaisnaisista kulkee vääränkokoisissa rintsikoissa (yleisimmin 75B), miksi muuten h&m yms on täynnä juuri tätä kokoa?
muuttuisi tuokin käsitys, että D tai suurempi olisi jotenkin megatissi. D-E ovat ihan normaalikokoisia, eivät lainkaan suuria, jos ympärysmitta on 70-75 luokkaa. Myös isot kupit G:stä eteenpäin olisivat ihan yleisiä, jos naisille anneittaisiin mahdollisuus siihen.
Suurin osa kuitenkin ostaa niitä mitä h&M:ltä ja vastaavista löytyy, vaikka oma koko olisikin ihan jotain muuta.
liian pientä kuppia ja liian leveää ympärysmittaa.
Munkin rinnat kasvoi b:sta d:hen ja ympärysmitta pieneni 85:stä 75:een, kun menin kunnon liivikauppaan.
kerran sitten eräs myyjä mittasi ja tarjosi minulle reilusti "isompia" liivejä, en meinannut uskoa, mutta mulla on nykyään D kuppi A:n sijasta :)
Tämä on vaikuttanut itsetuntooni, se myyjä muutti mun elämän! :)
ent. A80 nyk D70
ps, jos liivit pyörii ympärillä ne on liian isot. oikeasti kun liivit kiinnitetään selän takaa!
itseasiassa olen harkinnut rintojen kohotusleikkausta ja jopa silikoneja.
Tosin nykyään tuntuu kuin rinnat olisi hieman kohentuneet oikean kokoisten kuppien ansiosta! (en tiedä onko mahdollista, vaan pelkkä ajatusharha?:))
terv. edellinen 80a josta tuli 70D
Suosittelen mittaamaan tosiaan rintojen alta, se antaa osviittaa, millä ympärysmitalla olevat rintaliivit pitää ostaa. Kun ostaa liivejä, käytetään sitä ulointa hakasta. Sisemmät on tarkoitettu mm. siihen, jos liivit löystyvät käytössä ja pesuissa.
Minun kokoni on 75A ja olen siihen tyytyväinen. Kotona ei tarvitse käyttää rintsikoita ollenkaan ja liivikaupasta löytyy minun kokoani helposti. Kun on pienet tissit, voi harrastaa liikuntaa vaikka ilman liivejäkin ja sitten, jos haluaa lisää volyymia, sitä saa push-up-liiveistä. Olen luonteeltan ja tyyliltäni sellainen, että isot rinnat eivät mielestäni sopisi minulle. Joillekin ne sopivat. :)
Kuppikoko on nyt 70B lihomisen myötä, aiemmin 70A.
Toisinaan ostan kokoa 75A ja laitan kiinni sismmästä hakasesta. Pidän ehkä vähän hassuna sitä, että aina puhutaan siitä, että sisimmillä ei saisi sulkea, koska pienemmässä ympäryksessä kupit ovat yleensä liian lähellä toisiaan. Mulle paras koko olisi usein 75A niin, että selkäpuolelta saisi ottaa kolme-neljä senttiä pois.70A:ssa ja välillä B:ssäkin kupit taas ovat jotenkin liian lähekkäin.
Välillä tosin on vähän hankalaa, koska en ole niin isorintainen, että olisin valmis maksamaan liiveistä yli 25 e ja ketjuliikkeissä yleisin ympärysmitta lienee joku 75-80.
Just tosta syystä olen usein miettinyt sitä, että suomalaisnaisten liiveissä on jotain vikaa: mä olen pitkä enkä erityisen siro ja jos 70, pienin ketjuliikkeistä löytyvä ympärys, on mulle sopivan napakka, mitä ne pienemmät naiset muka käyttävät?
käytin ennen raskauksia (2 lasta on nyt) kokoa 75B. Jos kokeilin kaupassa 70 senttisiä liivejä, niin minusta mitta ei ollut napakka, vaan ahdistavan kireä. Ja kupit oli sitten jotenkin kauhean lähellä toisiaan, ettei mun tissit vaan jotenkin istuneet niihin c-kuppeihin. Ja d:t oli tosi isot. Nyt sitten oon pitänyt vanhoja liivejäni, mutta jotenkin kaikki tuntuu tosi huonoilta. Aina tuntuu, että jostain painaa tai ei vaan oo hyvät muuten. Mies käskee liivikauppaan, mutta en millään raaskis ostaa oikeesta liivikaupasta mitään korkean hinnan takia. Kai se on niin, että ne liivit ei vaan kestä vuodesta toiseen, vaan pitäis välillä ostaa uusiakin. Mut voiko ne kaapissa vanheta jos ei käytä ollenkaan?
että kuppikoko ei kerro rintojen "suuruudesta! t. se 70D, jolla maailman pienimmät tissit
jos on helppoa ja yleistä kokoa. Jos olisin ihannekokoa 75B-C niin tuskin tuntisin tarvetta osallistua koko keskusteluun. Meille isotissisille rintaliivikoko on oikeasti merkityksellinen asia joka vaikuttaa elämänlaatuun paljon. On vaikea saada istuvia liivejä jos oma koko on harvinainen.