Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö OIKEAN rintaliivikokosi?

Vierailija
22.03.2010 |

Itse en näköjään tiennyt ;)

Kävin tänään ostamassa uusia rintaliivejä. Myyjä mittasi kokoni ja kas kummaa, se oli kuppikoon verran isompi, kun olin olettanut ja rinnaanympäryskin pienempi. Että tällei =) Positiivinen yllätys siis.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen itseasiassa miettinytkin sitä, että miten se oikeasti mitataan ? osaako sitä näin itse jotenkin katsoa, vai pelkästään myyjä ?

Vierailija
42/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yleensä menee, mulle käy kuitenkin monista malleista entinen kokoni 75 B (nyk 70 C) että ei ne tissit nyt siitä ole kasvaneet, vaikka onkin pitänyt vähän liian pieniä rintaliivejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joudun käyttämään väärän kokoisia liivejä, sillä sitä oikeaa kokoa on vaikea löytää. Ei aina edes ammattilaisen luota saa tai sitten maksaa pitkälle toista sataa yhdistä liiveistä.

Vierailija
44/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rintsikat ainakin on joko 80C tai 85B. Molemmat siis täysin sopivia.

Vierailija
45/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa yleensäkin käyttää ympärysmitaltaan liian isoja liivejä. Ainakin mitä istuvien paitojen alta liivinrajat näkyy. Monilla liivit kiipeää pitkin selkää. Liivien pitää olla ympärysmitalta todella napakat ja kun on napakka ympärysmitta niin monen kuppikoko isonee yllättävästi.

Suosittelen menemään rohkeasti asiantuntevaan liiviliikkeeseen tai pyytää sookoksella/stockmannilla apua alusvaateosaston myyjältä!

Netistäkin löytyy kokoatulukkoja mutta eri merkkien mallit/koot vähän vaihtelevat, eli sovittamalla löytää oikean kokoiset ja muotoiset liivit.

Tässä yksi linkki suuntaa-antavaan kokojen etsintään:

http://www.lumingerie.fi/PublishedService?pageID=18&freePage=290

Vierailija
46/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaaminen on ihan helppoa itsekin. Pitää vain ottaa riittävän napakka mitta rintojen alta ja katsoa, että mittanauha on suorassa. Ja toinen mitta rintojen päältä korkeimmalta kohdalta, mittanauha tiiviisti mutta ei tiukasti. Ja rintsikat päällä, mutta ei topatut. Itse mittaamalla olen kyllä löytänyt oikein hyviä ja istuvia liivejä.

Jostain kyllä luin, että suomalaiset naiset käyttää yleensä liivejä, joiden ympärysmitta on liian iso ja kuppikoko liian pieni. Ja siksi kauppojen hyllyillä on sitten näitä "vääriä" kokoja vinot pinot, eli paljon esim. 80b, 85b. Ja sen huomaa, mun koko on 85d, eikä ole helppoa löytää edullisia ja nättejä tuon koon liivejä.

Vierailija
47/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä 80C, kuten kuvittelin :)

Vierailija
48/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole koskaan mitään muuta kuvitellutkaan. Ihan itse olen mitannut ja liivimyyjä varmistanut, että oikein on mitattu.

Vierailija
49/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan pienet rinnat, joten olen luokitellut itseni A/b kuppiseksi. Olin korsetteja tukimassa liiviliikkeessä, myyjä tuli mukaan sovituskoppiin ja totesi rintakehäni olevan sen mallinen, että tarvitsen c-kupin! Olen sittemmin käyttänyt 80C kokoisia liivejä ja eipä tarvitse korjailla liivien istumista pitkin päivää enää =)

Vierailija
50/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoni on 70F tai 65G, riippuen mallista.

Liiviliikkeistä kyllä yllättävän hyvin löytyy mun kokoakin, ostan aina jos sattuu jokin alennusmyynti kohdille.

Vierailija
51/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari vuotta sitten Kaliforniassa, heillä oli lama pahimmillaan ja kauppa tyhjä asiakkaista ja mieletön ale. Piti vaan käydä katsomassa ja olinkin pari h. Myyjä näytti malleja, mä olin sovituskopissa ja toinen kantoi eri kokoja. Kävi lopulta niin, kun setti maksoi n 15 usd, n 10 €, ostin n 30 settiä. Loistavaa palvelua. Ja maksoin todellakin 2 setin verran Suomen hintatasosta.

Istuvat täydellisesti.

Vierailija
52/52 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjältä apuja kyselemään =)

Itse sain aivan mahtavaa palvelua Sokoksella.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi