Tiedätkö OIKEAN rintaliivikokosi?
Itse en näköjään tiennyt ;)
Kävin tänään ostamassa uusia rintaliivejä. Myyjä mittasi kokoni ja kas kummaa, se oli kuppikoon verran isompi, kun olin olettanut ja rinnaanympäryskin pienempi. Että tällei =) Positiivinen yllätys siis.
Kommentit (52)
ja "oikea" koko olisi niin pieni, että rintsikat kiristäisivät päällä koko ajan. Nimenomaan rinnanympärys olisi siis paljon pienempi kuin mitä itse pidän mukavana. En siis käytä oikean kokoisia rintsikoita :)
Muualta en ostakaan koska tuoltaa saa sopivia sovittamattakin.
Tai tiedän, että tietystä kaupasta kun ostan tietyn koon ja mallin, se sopii mulle :-D
Kuvittelin kokoni olevan 75D, mutta nykyisissä tissiliiveissä lukee 70F ja myyjä on nää mulle "sovittanut".
Olen koolta 75E. Ostan silti joskus 80D ja kavennan ympärysmittaa = melkein sama asia.
Imetän tällä hetkellä enkä ole tunnistaa rintojani :P Imetyksen loputtua pitänee suunnata kunnon liikkeeseen ja pyytää myyjää katsomaan oikea koko.
Ja ei ole hirveän isot, oikeastaan C-kuppikin menee muttei ole ihan tarpeeksi syvä.
Inhoa kiristystä ja ihoon jääviä painaumia. Miksi käyttäisin ikäviä kiristäviä puristavia liivejä vaan siksi, että ne on oikean kokoiset?
kuin nenä päähän. Syy, miksi oikean kokoisia kannattaa käyttää on siksi, etteivät rinnat alkaisi riippumaan. Täällä myös 75e eikä muuten roiku.
Kerran yksi myyjä ehdotti että ota vaikka nämä 70 tai 75B (yeah right - napakka mitta rintojen alta 82-83cm!).
t. kaksi lasta imettänyt, täysin rinnaton lauta.
ongelma, että liivit tuntui epämukavilta ja ei oikein istunut. Aina sai korjailla. Luulin, että rinnat oli palautuneet imetyksen jälkeen entisiin mittoihin (vuosi imetyksen lopetuksesta) ja käytin samoja rintsikoita, kun menivät päälle. Eivät kuitenkaan enää tuntuneet oikein hyviltä, joten siksi marssin kauppaan mitattavaksi.
Ja tosiaanki. Nämä uudet on aivan ihanat, istuu ja ei kiristä yhtään.
-ap-
Koko voi vaihdella merkeittäin ja jopa malleittain.
"oikeaa" kokoa. Omasta kokoelmastani parhaiten istuvat ovat keskenään eri merkkiä ja eri kokoa. Triumphin 80DD istuu tasan yhtä hyvin kuin Changen 75H.
Vuosia käytin 75B:tä ja aina oli yhtä epämukavat. Nyt on myyjän avulla valittu 65E ja ekaa kertaa voi unohtaa, että on rintsikat päällä.
Ihmettelenpä vaan miten nyt kaikki isotissiset täällä vaan, ja vielä tollaia megatissejä? haloo
tää asia koskettaa isotissisiä enemmän. Jos on suuret rinnat, kuten mulla (H70), niin on varmaan hitusen hankalampaa kulkea vaikka liian löysissä liiveissä kuin AA-kuppilaisella.
Villi veikkaus vain, miksi keskusteluun osallistuu "megatissit".
Mutta olet hyvin yleinen tapaus: merkittävä osa suomalaisnaisista luulee että
-kuppikokonsa on pienempi kuin oikeasti on
-ympärysmittä on isompi mitä oikeasti on
vieläpä höröttävät reunasta, jos oon epäryhdikkäästi. Mutta onneksi mieheni pitää isoja tissejä mummomaisina. Onhan sen pakko, että viihtyy. Muille en tissejäni näyttele.
ja toi on totta.
vähän vaikee löytää liivejä :D
Mutta olikin 70 C, joka kuulostaa jotenkin niin paljon isommalta. Todellisuudessa mulla ei kuitenkaan ole kovinkaan isot rinnat.