Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni tyttö n.6v. on tänään ulkoiluttanut kolmesti labbiksen näköistä koiraa.

Vierailija
22.03.2010 |

Pieni tyttö on tänään kolme kertaa ulkoiluttanut yksin isoa labbiksen näköistä koiraa kerrostalon pihalla.

Näin tytön ensin nukenvaunujen ja koiran kanssa pihalla ja ajattelin kuinka joku voi antaa noin ison koiran lapsen haltuun. Tyttö kävelytti koiraa ja työnsi nukenvaunuja. Ajattelin vanhemman olevan jossain piha-alueella.

Tyttö kävi toisenkin kerran ulkona koiran kanssa ja äsken kolmannen kerran lyhyen ajan sisään. Koira halusi eri suuntaan ja tyttö veti toiseen. Jos koira olisi oikeasti halunnut tempaista niin tyttö olisi jäänyt narun jatkeeksi.

Tyttö on varmaankin yksin kotona ja yrittää keksiä jotakin tekemistä.

Minusta tämä on kuitenkin edesvastuutonta. Ihan kaikkien kannalta.

Olemme itse vasta muuttaneet tähän taloyhtiöön ja tätä lasta en ole aiemmin nähnyt. Asuu itse asiassa viereisessä yhtiössä mutta meillä on yhteinen piha.

Mitä pitäisi tehdä? Itse en ainakaan uskaltaudu pihalle jos siellä on iso koira lapsen hallussa ja varsinkaan lapsiani en uskaltaisi sinne päästää.

Onko olemassa mitään lakia minkä ikäiselle voi tällaisen ison koiran luovuttaa ulkoilutettavaksi ilman aikuisten valvontaa?

Koirahan saattaa olla vaarallinen kaikille.

Tyttö menee avaimilla sisään rappukäytävään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi; mene juttelemaan tytön kanssa ja rapsuttelet sitä koiraa. Kyselet koiran nimeä ja rotua ja kerrot että olet vasta muuttanut.Kysy käyttääkö hän usein tuota koiraa ulkona, tai kenen kanssa hän yleensä sitä ulkoiluttaa.

Ja jossain päin maailmaa tällä saisi poliisit peräänsä. STRANGER DANGER!

Vierailija
2/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä arvioida noin-iän.

Harvempi 15v. työntelee nukenrattaita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sakemannia joka päivä. Ollaan sitten varmaan huonoja vanhempia :D

Vierailija
4/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sakemannia joka päivä. Ollaan sitten varmaan huonoja vanhempia :D

No huh. En antais edes meidän kilttiä keskikokoista tokaluokkalaiselle. Ihan vain sen takia, että mitä vain voi ulkona tulla vastaan. Esim. aggressiivinen jonkun toisen liian pienen ihmisen kuljettama koira ja siinä on sitten tappelu edessä ja kaksi lasta välissä. Vaikka oma koira on kiltti niin joku muu koira ei sitä välttämättä ole. Ja koira on aina eläin, se voi tulkita tilateen väärin vaikka kuinka kiltti olisikin.

Vierailija
5/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan sitten varmaan huonoja vanhempia :D

Järkyttävää. Aikuisellakin on pitelemistä sakemamannissa. Mitä jos koira hyökkää jonkun lapsen kimppuun? Miten lapsesi hoitaa tilanteen?

Ei mitenkään. Lähtee varmaan karkuun ja koira raatelee viattoman lapsen hengilltä.

Vierailija
6/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 8v hallitsee täysin amstaffin ulkoiluttamisen, mutta yksin ei kyllä voi päästää koska tämä koira ei siedä muita uroksia. Mutta jos koira on lempeä kaikkia kohtaan en näe mitöön ongelmaa etteikö yli 8v(normikokoinen) voisi ulkoiluttaa.

Vierailija
7/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt mitä kirjoitatte.

Täysin ristiriitaista:

meidän 8v hallitsee täysin amstaffin ulkoiluttamisen, mutta yksin ei kyllä voi päästää koska tämä koira ei siedä muita uroksia.

Vierailija
8/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lapsi oli kylässä perheessä jossa oli sakemanni. Tuttu ja "kiltti" koira, joka oli entuudestaan tuttu. Silti se yllättäin hyökkäsi lapsen kimppuun. Puri lapsen sairaalakuntoon.

Lapset olivat juosseet portaita ylös ja siinä vaiheessa koira oli syöksynyt kimppuun.

Kiltti naapurinkoira!

Vierailija
9/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on 145cm pitkä jässikkä. Koira n.35kg ja kiltti nössykkä joka sietää kaikkia. On monesti vapaana EI aidatulla pihallamme päivät päästään.

Olen vaan tosiaan ton ylihysteerisyyden huomannut monesti... meillekkinvalitettu, kun koira mun kanssa lenkillä vapaana yms.

T. se sama jonka koululainen ulkoiluttaa sakemannia

meidän 8v hallitsee täysin amstaffin ulkoiluttamisen, mutta yksin ei kyllä voi päästää koska tämä koira ei siedä muita uroksia. Mutta jos koira on lempeä kaikkia kohtaan en näe mitöön ongelmaa etteikö yli 8v(normikokoinen) voisi ulkoiluttaa.

Vierailija
10/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vastaan tulee aggressiivinen koira, joka hyökkää lapsen ja kiltin koiran kimppuun, niin mitäs sitten...

Meidän 10-v tyttö kavereineen ulkoiluttelee myös koiria (omia ja vieraita), ja niin sitä sitten vain pari kertaa on käynyt, että tytöt ovat menneet mahallaan perässä, kun koirat ovat hiukkasen innostuneet. Nykyään on kuonopantapakko sekä täyskielto hihnassa (ja muutenkin) riehuttamiseen. Vihaisia koirat eivät ole, mutta taatusti puolustautuvat/puolustavat laumaa tarpeen tullen.

Mielestäni on tapauskohtaista minkä ikäisen ja millaisen lapsen voi antaa taluttaa koiraa. Ympäristökin vaikuttaa paljon.

Vierailija
11/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoiluttavat ajoittain perheemme Kultsua,enkä nää

asiassa kyllä mitään ongelmaa...Tosiaan tuntuu että

nykypäivänä lapset eivät saisi tehdä mitään,sitten parinkymmenen vuoden päästä voikin taivastella,kun ei ne osaa mitään!pullamössöä,pullamössöä...

Vierailija
12/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 158cm pitkä ja painan 47kg. Saanko ulkoiluttaa yli 40kg painavaa koiraamme? Ikää on kyllä jo riittävästi reippaasti yli 30.

Vierailija
13/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassie saattoi perheensä lapset joka päivä kouluun.

Vierailija
14/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rotanmyrkkyä sekaan tai minä teen sen.

Vierailija
15/29 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla paikallaan t:33

Vierailija
16/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAikka vanhemmat olis kieltäny. IDIOOTIT.

Meidän 5-vee lähti kesällä useampaankin otteeseen koiranPENNUN kanssa "lenkille" salaa! Kiersi oikeasti vaan talon tms. mutta silti en missään nimessä olisi antanut lupaa, jos olisi sitä kysynyt. Siispä lähti salaa.

Onneks ei mitään käynyt, mutta olisin ollut kyllä tosi onnellinen, jos joku naapuri olisi voinut käydä kysymässä, että saako ihan tosiaan tuo teidän 5-vee käyttää koiraa yksin ulkona...

Ja ennenkuin alatte hirnua, niin meillä on kaksi ovea ja koska oltiin takapihalla, niin ei tiedetty, että lapsi oli lähtenyt etuovesta salaa...

Vierailija
17/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi; mene juttelemaan tytön kanssa ja rapsuttelet sitä koiraa. Kyselet koiran nimeä ja rotua ja kerrot että olet vasta muuttanut.Kysy käyttääkö hän usein tuota koiraa ulkona, tai kenen kanssa hän yleensä sitä ulkoiluttaa.

Jos näyttää että asiassa on jotain häikkää, niin kerrot sitten ohimennen tytön vanhemmille (jotka siis todennäköisesti jossain vaiheessa vie koiraa oikeasti ulos, jolloin kipität jollain tekosyyllä kans pihalle) että no Tessuko se siinä, mehän jo tavattiinkin kun teidän tyttö sitä ulkoilutti. Jos noi vanhemmat ei tiedä että tyttö ulkoiluttaa koiraa, niin voivat sitten kotona ottaa asian esille, kokematta että sä arvostelet heitä tai olet juoruamassa. Oletpahan vaan koirien ystävä ja sosiaalinen ihminen. Kukaan ei menetä kasvojaan. Jos taas he tietävät eivätkä välitä, niin sitä suuremmalla syyllä sit jatkat tarkkailua, ja seuraavaksi voikin sanoa suoraan että toi lapsi on liian pieni ulkoiluttamaan koiraa yksin.

Mä olen myös silloin tällöin nähnyt pienten lasten ulkoiluttavan koiraa. Nyrkkisääntö on, että normaali aikuinen ei anna lapsen ulkoiluttaa koiraa koska siinä on suuri tapaturmariski sekä lapselle, koiralle että ohikulkijoille. Käyn aina tuolla samalla taktiikalla juttelemassa lapselle ja koiralle, rapsuttelen koiraa ja urkin samalla tietoja. Lapset on hirveän ylpeitä koiristaan ja kertoo kyllä ihan kaiken kunhan sen luottamuksen saavuttaa. Valitettavasti vanhemmat on noissa tapauksissa tienneet mitä lapsi tekee ja sallineet sen, ja se kertoo (ainakin tän otannan pohjalta) että vanhemmat ei vaan jaksa välittää, ja perheissä voi olla muitakin ongelmia. Aina noista keskusteluista on ollut hyötyä, sillä ennemmin tai myöhemmin mä olen tavannut saman lapsen itkemässä keskellä lenkkipolkua kun koira on karannut, ja auttanut häntä sitten saamaan koiran kiinni. Ja vanhempia ei näytä ollenkaan hetkauttavan, vaikka lapsi juoksee paniikissa pitkin metsiä, ja pahimmillaan näkee kuinka koira jää auton alle, juoksee sulaan lintujen perässä tai joutuu tappeluun toisen koiran kanssa. Lapselle voi jäädä siitä ikuiset pahat muistot. Noissa perheissä ei mun mielestä ole asiat hyvin.

Hieno juttu ap että sä jaksat huolehtia tuosta asiasta!

Vierailija
18/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina niitäkin täällä välillä saa. ;-))

ap

Vierailija
19/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei saa nykyään tehdä mitään? Ei edes mennä perhekoiran kanssa pihalle ilman, että joku kummastelee tai sossut tulee käymään?

Minulla ei ole koiraa, joten ei ole oma lehmä ojassa.

Vierailija
20/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mistä tiedät että hän on 6-vuotias??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi