Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni tyttö n.6v. on tänään ulkoiluttanut kolmesti labbiksen näköistä koiraa.

Vierailija
22.03.2010 |

Pieni tyttö on tänään kolme kertaa ulkoiluttanut yksin isoa labbiksen näköistä koiraa kerrostalon pihalla.

Näin tytön ensin nukenvaunujen ja koiran kanssa pihalla ja ajattelin kuinka joku voi antaa noin ison koiran lapsen haltuun. Tyttö kävelytti koiraa ja työnsi nukenvaunuja. Ajattelin vanhemman olevan jossain piha-alueella.

Tyttö kävi toisenkin kerran ulkona koiran kanssa ja äsken kolmannen kerran lyhyen ajan sisään. Koira halusi eri suuntaan ja tyttö veti toiseen. Jos koira olisi oikeasti halunnut tempaista niin tyttö olisi jäänyt narun jatkeeksi.

Tyttö on varmaankin yksin kotona ja yrittää keksiä jotakin tekemistä.

Minusta tämä on kuitenkin edesvastuutonta. Ihan kaikkien kannalta.

Olemme itse vasta muuttaneet tähän taloyhtiöön ja tätä lasta en ole aiemmin nähnyt. Asuu itse asiassa viereisessä yhtiössä mutta meillä on yhteinen piha.

Mitä pitäisi tehdä? Itse en ainakaan uskaltaudu pihalle jos siellä on iso koira lapsen hallussa ja varsinkaan lapsiani en uskaltaisi sinne päästää.

Onko olemassa mitään lakia minkä ikäiselle voi tällaisen ison koiran luovuttaa ulkoilutettavaksi ilman aikuisten valvontaa?

Koirahan saattaa olla vaarallinen kaikille.

Tyttö menee avaimilla sisään rappukäytävään.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö menee avaimilla sisään rappukäytävään.

Kertonee kuitenkin siitä, että tyttö itsekseen koiran kanssa kotona.

Vierailija
22/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun lapset on niin kovin erikokoisia. Meidän lapset on pienikokoisia, ikäistään 1-2v nuoremmilta näyttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koirahan saattaa olla vaarallinen kaikille."

Tekis mieli rähistä, mut en nyt provosoidu tästä.

Vierailija
24/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopi, hopi, älä enää siinä seiso!

Vierailija
25/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku kaikkii muihinki toi passaa ratkasuks täällä.

Vierailija
26/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempana kysymään siltä tytöltä itseltään ikää ja kysy vaikka että "onks sun äitis kotona". Mitä sä täällä poraat?

Joo, viisas eduskuntamme varmaan just viime viikolla sääti lainpykälän, että vaan 120kg painavat yli 3-vuotiaat saa ulkoiluttaa koiria. Hoh hoijaa.

Vierailija
27/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koiran omistajan vastuulla on, jos jotain sattuu... Tuskin se piski nyt ketään syö, jos tuon ikäisen kanssa on pihalla. Mutta itseänikin hirvittää joskus, kun näkee noita n.10v ipanoita isojen koirien kanssa liikenteessä. Hirvitys johtuu lähinnä siitä, että useimmiten mulla on sit oma koira mukana. Mukavakin perhekoira voi ihan hyvin olla toisille koirille vihainen...

Meidän kilttiä lappalaista en todellakaan antaisi meidän 7v tytön yksin kuljetettavaksi. Painavat melkein saman verran ja tuo jos ihan oikeasti päättää mennä johonkin, niin mäkin saan melko tosissani pistää hanttiin... (Testattu yks uusvuosi, kun pelkäs raketteja...)

Vierailija
28/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kummallista siinä on, että ihmetellään, miten lapsi voi hallita ison koiran? Mun käsittääkseni vastuulliset isojen koirien omistajatkin ovat usein sitä mieltä, ettei isoa koiraa (vaikka hyvin koulutettua) voi antaa lapsen ulkoilutettavaksi. Se on vaarallista, vaikka olisi yleensä miten kiva koira vaan ja miten fiksu lapsi vaan.

Vierailija
29/29 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAikka vanhemmat olis kieltäny. IDIOOTIT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi