Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsaa kovettavia ruoka-aineita vauvalle 8kk?

Vierailija
22.03.2010 |

Vauvalla on ollut kolme päivää välillä ripulia ja välillä muuten vaan tosi löysää ulostetta. Ei oksentele ja on muuten ihan normaali. Mitä kannattaisi syöttää?

Olen kuullut, että esim. palsternakka kiinteyttäisi ulostetta? Pitääkö paikkaansa?

BAnaani varmaan ainakin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka on vanhan kansan vatsalääke ja kovettaa vatsaa. Myös banaani kovettaa. Porkkana ja ruusunmarja löysentävät.

T. äiti, jonka muksu ei kakkinut pienenä kuin parin viikon välein.

Vierailija
2/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

banaania ole helppo ainakin antaa tuon ikäiselle. Omenaakin saa antaa ihan hienoksi raastettunakin, jos et käytä valmissoseita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleni silloisessa asuinmaassa USA:ssa suositeltiin BRAT-dieettiä :)

Eli bananas, rice, apples and toast. Tuo toast nyt ei ehkä noin pienelle käy, mutta muut kyllä. Ja jos lapsi syö leipää, niin anna sitäkin.

Vierailija
4/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi mustikka kovettaa vatsaa

Vierailija
5/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty kovettaa vatsaa, raaka pehmentää... riisiä vellinä jauhoista tai puuroriisistä.

Vierailija
6/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi mustikka kovettaa vatsaa

Meidän perheessä ainakin lapsilla mustikka tuntuu löysentävän vatsaa ja äitini edelleen muistelee kauhulla antaneensa minulle vauvana löysään vatsaan mustikkaa ja tietysti sitä mustikkakakkasotkua oli sitten joka paikassa... Meillä lapsilla myös mustikan syönnin jälkeen yleensä järkyttävä kakkasotku, joten itse en kyllä arvaisi antaa löysävatsaiselle mustikkaa. Tai sitten pitäisi varautua megasotkuun.

Vierailija
7/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

bansku, leipä.

Vierailija
8/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että löysentäisi vatsaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi